Apple schreef:Ik heb het al verplaatst
Thanx:)
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(wat ik overigens helemaal niet erg vind want het heeft me al meerdere keren gered van zware verwondingen)
anneliesdj schreef:Haha, dat was ook niet mijn bedoeling maar toevallig had ik die net vast en zoals ik zei; als ik hoeven op me af zie komen zijn mijn handen sneller als mijn hersens(wat ik overigens helemaal niet erg vind want het heeft me al meerdere keren gered van zware verwondingen)
Maar ze heeft hem tegen d'r kont gehad en daar krijgt ze niet zomaar wat van, wél heeft ze de straf gehad nog voor d'r benen weer op de grond waren en dat werkt 100x beter dan eerst tot je positieven komen en dan gillend achter ze aan rennen
Maar jij bent voorbereid dus je kunt wat veiligers meenemen als een kniptang
dan maar ff een kniptang idd op dat moment.
waarbij ik heeeeeel streng moet zijn in de rangorde regels. Anders ben ik de l*l 
Gelukkig weet hij dat nu heel goed en kan heeeel lang en geduldig naast mij wachten
en kun je een stuk makkelijker en losser zijn!
t was maar net wat ik in mijn hand had, van hoofdstel tot een emmer
) Coby schreef:Een hoofd op je schouder leggen is inderdaad een vorm van dominantie. Ze komt zonder dat jij het vraagt in je persoonlijke ruimte.
Het bokken zou ik inderdaad ook gelijk corrigeren. Speelsheid of niet.
Dooow schreef:Coby schreef:Een hoofd op je schouder leggen is inderdaad een vorm van dominantie. Ze komt zonder dat jij het vraagt in je persoonlijke ruimte.
Oke, begrijp je, maar vind het vrij verwarrend, hoor van jou en een medebokker dat het dominant gedrag is, terwijl Monty Robberts juist erom vraagt dat een paard dit doet..?!
Soms snap ik er helemaal niets van!
Zilfstar schreef:Grappig. Wat je beschrijft hoe Monty het zegt, doet mijn Fries ook. Maar wel op mijn uitnodiging (ben zelf niet van de robertsmethode ofzo hoor). Ik loop de wei in tot een meter of 6 7 van hem af. Meestal kijkt ie dan al naar mij, dan zeg ik KOM en maak een open gebaar naar hem toe. En dan komt ie naar me toe, hoofd laag en houdt mooie afstand. Komt met neus bij mijn middel en gaat dan rustig omhoog tot schouderhoogte. Vaak snuffelt hij aan mijn gezicht, neus, hals (of duwt zacht zijn neus in mijn nek). Ik ervaar dit bij mijn paard (ik ben ervan overtuigd dat dit per paard verschillend kan zijn!) niet als dominantie maar juist als respect naar mij toe.

) zelfs als de DA met mij de wei verlaat na vaccinatie loopt ie gezellig mee. En hij volgt mijn zoon ook. Ja 't is een echte knuffelkont.Dooow schreef:Coby schreef:Een hoofd op je schouder leggen is inderdaad een vorm van dominantie. Ze komt zonder dat jij het vraagt in je persoonlijke ruimte.
Oke, begrijp je, maar vind het vrij verwarrend, hoor van jou en een medebokker dat het dominant gedrag is, terwijl Monty Robberts juist erom vraagt dat een paard dit doet..?!
Soms snap ik er helemaal niets van!