met fries starten!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: met fries starten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 01:20

Probeer eerst in ieder geval je galop voor elkaar te krijgen, een fries is erg sterk, maar probeer hem goed gesloten te houden aan de buitenteugel (en begrenzen met buitenbeen), dan om het binnenbeen laten buigen en op de hulp aanspringen.. geduld en oefening baart kunst :).

Maar ik zou daarvoor eigenlijk niet gaan starten.

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 10:12

Misschien handig om hem een paar keer aan de longe te nemen? Eerst zonder iemand erop, totdat de galop vloeiend gaat en dan zelf erop (terwijl iemand anders hem longeert). Dan kun je voelen hoe 't moet en kun je het ook onder het zadel toepassen.
Verder inderdaad lekker thuis trainen totdat je het goed voor elkaar hebt voor je officiële wedstrijden gaat starten.

Ik heb zelf een ruin van 5 en wij trainen al bijna 2 jaar thuis. Lekker rustig aan. Ik vind wedstrijden rijden erg leuk, maar als ik toch als laatste eindig omdat ik mijn paard niet goed voor elkaar heb, blijf ik liever nog even thuis oefenen.
Moet wel een beetje kans maken in de competitie :D

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:02

NOPE!

Als het niet goed gaat in de training dan gaat het ook niet goed op concours.
Nageefelijkheid is heel belangrijk en de galop ook.
Ik zou dus nog eventjes oefenen, oefenwedstrijdjes of onderlinge wedstrijden kunnen altijd helpen.

xx Ilsee :D