polly2 schreef:Jeetjemina....wat doe je moeilijk....
Kan een keer gebeuren dat je geen rekening ontvangt (DA vergeten te sturen, of post is het kwijtgeraakt, of bij de verkeerde persoon bezorgd of whatever...).
Je hebt er over gebeld...en begrip gekregen, Wellicht hebben ze gewoon de meest recente rekening opnieuw uitgedraaid...is wat slordig...maar om je daar nu zo sappel over te maken...
Ik had niet eens een nieuwe rekening gevraagd, ik had direct gezegd: ik maak het geld over, minus de drie euro boete...
En dat is wat ik nu alsnog zou doen, als ik jou was....
En dat je direct als wanbetaler te boek staat....ach...dat vind ik ook zwaar overtrokken....
Het gebeurt de beste wel eens, dat je iets over het hoofd ziet (of door een misverstand, zoals in jouw geval). Een wanbetaler ben je pas als je aanmaning na aanmaning ook negeert tot wellicht de deurwaarder aan toe...
Dus...niet zo moeilijk doen...gewoon overmaken, zonder de boete en niet wakker van liggen....dat is mijn advies.
Ik denk dat jij het even helemaal verkeerd ziet...
1.) Een rekening heb ik nooit ontvangen. Niet de eerste, niet de tweede, helemaal niets. Een aanmaning is geen rekening. Je krijgt dan alleen een brief met "U heeft niet betaald, het gaat om zo-en-zoveel geld, plus zoveel boete".
2.) Dat ik dan een rekening wil, lijkt mij toch logisch?
3.) We praten hier over Duitsland, een ander land met andere normen en waarden en regelgeving. Tikkeltje anders.
4.) Als ik om de originele rekening vraag, krijg ik die alsnog niet, maar een nieuwe, recent gemaakte rekening, met het boetebedrage er al op.
Dus goed lezen voordat je oordeelt.
Maar puntje bij paaltje - ik ga de rekening heus wel betalen, maar zonder die 3 euro inderdaad.

Als zij er in één keer aan hadden gedacht, hadden ze heul die rekening niet hoeven sturen. Ze vonden dat daar wel wat in zat, dus ik mocht het gewoon van het totaalbedrag aftrekken.
Zij sturen geen rekening! Ik kan er niets aan doen dat ik hun post niet ontvang, ik ben malle pietje niet!
) niet lang op zich wachten, maar als dat wel zo was geweest, zou ik er zelf achteraan bellen. Had jij misschien ook beter kunnen doen.