Dierenartsrekening nooit ontvangen - nu aanmaning

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 14:10

polly2 schreef:
Jeetjemina....wat doe je moeilijk....
Kan een keer gebeuren dat je geen rekening ontvangt (DA vergeten te sturen, of post is het kwijtgeraakt, of bij de verkeerde persoon bezorgd of whatever...).
Je hebt er over gebeld...en begrip gekregen, Wellicht hebben ze gewoon de meest recente rekening opnieuw uitgedraaid...is wat slordig...maar om je daar nu zo sappel over te maken...
Ik had niet eens een nieuwe rekening gevraagd, ik had direct gezegd: ik maak het geld over, minus de drie euro boete...
En dat is wat ik nu alsnog zou doen, als ik jou was....
En dat je direct als wanbetaler te boek staat....ach...dat vind ik ook zwaar overtrokken....
Het gebeurt de beste wel eens, dat je iets over het hoofd ziet (of door een misverstand, zoals in jouw geval). Een wanbetaler ben je pas als je aanmaning na aanmaning ook negeert tot wellicht de deurwaarder aan toe...
Dus...niet zo moeilijk doen...gewoon overmaken, zonder de boete en niet wakker van liggen....dat is mijn advies.

Ik denk dat jij het even helemaal verkeerd ziet...

1.) Een rekening heb ik nooit ontvangen. Niet de eerste, niet de tweede, helemaal niets. Een aanmaning is geen rekening. Je krijgt dan alleen een brief met "U heeft niet betaald, het gaat om zo-en-zoveel geld, plus zoveel boete".
2.) Dat ik dan een rekening wil, lijkt mij toch logisch?
3.) We praten hier over Duitsland, een ander land met andere normen en waarden en regelgeving. Tikkeltje anders.
4.) Als ik om de originele rekening vraag, krijg ik die alsnog niet, maar een nieuwe, recent gemaakte rekening, met het boetebedrage er al op.

Dus goed lezen voordat je oordeelt.

Maar puntje bij paaltje - ik ga de rekening heus wel betalen, maar zonder die 3 euro inderdaad.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:12

ik weet niet waar in dld je woont, maar dit klinkt als mijn oude dierenarts, hihi...gewoon betalen, ze komt de volgende keer ook echt zonder problemne..die drie euro moet je er dan maar even bij nemen lijkt me. je kunt wel een hoop stampij gaan maken, maar dan krijg je pas echt een naam, lijkt me zo... trouwnes de gemiddelde da rekeing is toch al drie keer zo laag als in nederland, dus why bother?

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 14:13

En idd, het is niet mijn verantwoording dat de rekening mijn kant opkomt ja of nee. Overigens staat op de "kopie rekening" als datum 24-05-2009, dus zo vlot zijn ze ook niet geweest met het zenden van hun spullen..... :+

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:14

Ik snap wel dat je niet bekend wil staan als iemand die zn rekening niet optijd betaalt, maar ik zou deze rekening gewoon betalen, het kan dat er iets mis is gegaan met de post.

Wat ik wel heel vreemd vind is dat je zo moeilijk in contact kan komen met je da. Als er iets met je paard is moet je wel gelijk contact kunnen krijgen.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:15

Ik heb goed gelezen....
Je hebt nu toch een rekening....kun je het geld overmaken, zonder de boete...klaar...
Ik heb dit ook wel eens bij de hand gehad....en als ik me steeds zo druk er om zou maken...pffft....
Wat een negatieve energie kost je dat...
Ik blijf er bij...maak je niet zo druk. Wat levert het jou op? Je verspilt een hoop energie die je beter voor andere dingen kunt gebruiken...
Gewoon betalen en klaar....

Wij hadden laatst een aanmaning van een ziektekosten verzekering....ook nooit een rekening gezien....gewoon betaald...klaar (zonder de verhoging uiteraard).
Hoor je nooit meer iets van.
Ik bedoel dit puur positief voor jou, je opent er hier zelfs een topic over.......je maakt je zo druk om iets dat het helemaal niet waard is....

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:19

Ik kan het me wel voorstellen hoor, ook al gaat het niet om die 3 euro. Het voelt ondanks het kleine bedrag toch wel onrechtvaardig.
Heb zelf een keer een 'akkefietje' om een vergelijkbaar bedrag gehad. Er was één enting vergeten op de rekening. Dus ik bellen. De assistente prees me de hemel in om mijn eerlijkheid. En stuurde zoals gevraagd alsnog de rekening voor die ene enting. Met ik meen (de standaard) 2,50 administratiekosten, alleen voor die rekening.
Tsja... toen kon ik het ook niet laten, heb ik nog maar een telefoontje gepleegd omdat ik niet snapte waarom ik met 2,50 euro voor m'n eerlijkheid gestraft moest worden. :') Als zij er in één keer aan hadden gedacht, hadden ze heul die rekening niet hoeven sturen. Ze vonden dat daar wel wat in zat, dus ik mocht het gewoon van het totaalbedrag aftrekken. 8-)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:20

Mjay schreef:
vind het een beetje raar dat als ze in februari geweest zijn er bij jou geen lichtje gaat branden dat er nooit betaald is je kan zelf natuurlijk even bellen en niet gewoon maar de rekening afwachten misschien hebben ze wel het verkeerde adres of wat dan nog... beetje te makkelijk die 3 euro stelt niets voor en dit is vind ik ook jou fout je had veel eerder kunnen bellen ik zou ze lekker betalen anders wordt het vast alleen nog maar duurder als je het niet betaald....

hoezo TS haar fout?? de dienstverlener of leverancier dient zelf gewoon z'n zaakjes op orde te hebben. als klant hoef je toch zeker niet te gaan vragen of je asjeblief mag betalen? overigens zou ik opnieuw naar een kopie van de originele rekening vragen. op de laatste met die 3 euro zal ook wel een recente datum staan verwacht ik. enne die 3 euro dus gewoon niet betalen

Abeltje77

Re: Dierenartsrekening nooit ontvangen - nu aanmaning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:03

Tjeee... als je als particulier naast je eigen boekhouding ook nog de boekhouding van dienstverleners bij moet gaan houden... ppffttt...
Ze denken er zelf maar aan dat ze een rekening moeten sturen hoor! Ik kreeg ook pas na 2 maanden de factuur van een aankoopkeuring. Nou, prima. Ga ik echt niet voor bellen.

Die drie euro.... tja, laat gewoon lekker zitten C. en betaal de rest.

Ben wel heul benieuwd of ze nog moeilijk gaan doen over die 3 euro!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:10

Abeltje77 schreef:
Tjeee... als je als particulier naast je eigen boekhouding ook nog de boekhouding van dienstverleners bij moet gaan houden... ppffttt...
Ze denken er zelf maar aan dat ze een rekening moeten sturen hoor! Ik kreeg ook pas na 2 maanden de factuur van een aankoopkeuring. Nou, prima. Ga ik echt niet voor bellen.

Die drie euro.... tja, laat gewoon lekker zitten C. en betaal de rest.

Ben wel heul benieuwd of ze nog moeilijk gaan doen over die 3 euro!

Dat doen ze nooit, want dat kost ze meer dan het ze oplevert.....

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:42

frankiej schreef:
hoezo TS haar fout?? de dienstverlener of leverancier dient zelf gewoon z'n zaakjes op orde te hebben. als klant hoef je toch zeker niet te gaan vragen of je asjeblief mag betalen?

Dat had deze ook, daar krijgt de TS nu deze aanmaning voor :)*
Omdat de vorige nioet betaald was.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:53

[/quote]
hoezo TS haar fout?? de dienstverlener of leverancier dient zelf gewoon z'n zaakjes op orde te hebben. als klant hoef je toch zeker niet te gaan vragen of je asjeblief mag betalen? overigens zou ik opnieuw naar een kopie van de originele rekening vragen. op de laatste met die 3 euro zal ook wel een recente datum staan verwacht ik. enne die 3 euro dus gewoon niet betalen[/quote]

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Ik zit ook nog steeds op een rekening te wachten vanaf januari, ik ga er van uit dat hij niet meer komt zo wel dan betaal ik hem gewoon.
Maar ik ga toch echt hun niet inlichten dat ik geen rekening heb gehad doen ze zelf maar uitzoeken.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:54

Maar ik denk dat het de TS er vooral omdat dat op de orignele rekening alles beschreven staat..wat het paard had en wat het heeft gekregen, bij sommige praktijken staat dit niet op de aanmaning.. TS, weet niet of het in dit geval ook zo is. anders zou ik het gewoon betalen zonder die 3 euro

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:04

humpy1 schreef:

hoezo TS haar fout?? de dienstverlener of leverancier dient zelf gewoon z'n zaakjes op orde te hebben. als klant hoef je toch zeker niet te gaan vragen of je asjeblief mag betalen? overigens zou ik opnieuw naar een kopie van de originele rekening vragen. op de laatste met die 3 euro zal ook wel een recente datum staan verwacht ik. enne die 3 euro dus gewoon niet betalen[/quote]

Ik zit ook nog steeds op een rekening te wachten vanaf januari, ik ga er van uit dat hij niet meer komt zo wel dan betaal ik hem gewoon.
Maar ik ga toch echt hun niet inlichten dat ik geen rekening heb gehad doen ze zelf maar uitzoeken.[/quote]

Je hebt toch een dienst afgenomen? Misschien is er wel iets mis gegaan met de post en ligt het helemaal niet aan het bedrijf. Als ik echt een rekening verwacht , zoals bijv de da en hij blijft maar uit dan bel ik er echt weleens achteraan hoor. Vind ik persoonlijk niet heel raar.

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 19:41

Ylana schreef:
frankiej schreef:
hoezo TS haar fout?? de dienstverlener of leverancier dient zelf gewoon z'n zaakjes op orde te hebben. als klant hoef je toch zeker niet te gaan vragen of je asjeblief mag betalen?

Dat had deze ook, daar krijgt de TS nu deze aanmaning voor :)*
Omdat de vorige nioet betaald was.

Ja toedeliedokie, dat hadden ze dus mooi niet :n Zij sturen geen rekening! Ik kan er niets aan doen dat ik hun post niet ontvang, ik ben malle pietje niet!

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 19:43

Ladygiroc schreef:
Maar ik denk dat het de TS er vooral omdat dat op de orignele rekening alles beschreven staat..wat het paard had en wat het heeft gekregen, bij sommige praktijken staat dit niet op de aanmaning.. TS, weet niet of het in dit geval ook zo is. anders zou ik het gewoon betalen zonder die 3 euro

Precies, ik kreeg alleen een aanmaning. Dan wil ik zowieso eerst de rekening weleens zien. Die heb ik nu, maar vooralsnog niet de originele, maar een nieuwe, pas aangemaakte, geen kopie originele rekening dus.

Krijg hoe langer hoe meer het gevoel dat de fout wel degelijk bij de DA zelf ligt.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:03

sifra01 schreef:
humpy1 schreef:

hoezo TS haar fout?? de dienstverlener of leverancier dient zelf gewoon z'n zaakjes op orde te hebben. als klant hoef je toch zeker niet te gaan vragen of je asjeblief mag betalen? overigens zou ik opnieuw naar een kopie van de originele rekening vragen. op de laatste met die 3 euro zal ook wel een recente datum staan verwacht ik. enne die 3 euro dus gewoon niet betalen

Maar ik ga toch echt hun niet inlichten dat ik geen rekening heb gehad doen ze zelf maar uitzoeken.[/quote]

Je hebt toch een dienst afgenomen? Misschien is er wel iets mis gegaan met de post en ligt het helemaal niet aan het bedrijf. Als ik echt een rekening verwacht , zoals bijv de da en hij blijft maar uit dan bel ik er echt weleens achteraan hoor. Vind ik persoonlijk niet heel raar.[/quote]

Dan dien je netjes een eerste herinnering te krijgen met de mooie standaard zin: mochten uw betaling en deze brief elkaar gekruist hebben, gelieve deze dan als niet verzonden te beschouwen. Bedrijf tweede kans in geval van slechte post, klant tweede kans in geval van slechte post, en jippie, iedereen blij.

Dat je daarná met aanmaningen en extra kosten gaat gooien, okee.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:25

Wat doe je moeilijk... maak gewoon het bedrag over, met of zonder €3 (waar hebben we het over), en laat het los. Probleem opgelost, veearts betaald, klaar.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:45

zou het idd maar betalen, stel je voor dat je ze weer een keer nodig hebt :)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 22:00

abeltje omschrijft het helemaal goed!

ylana: topic niet helemaal gelezen denk ik?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 23:47

frankiej schreef:
ylana: topic niet helemaal gelezen denk ik?

Jawel hoor. Van begin tot eind.
Dat de TS nooit geen 1e rekening ontvangen heeft wil niet zeggen dat deze nooit verstuurd is geweest.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:47

En daarom was een eerste aanmaning netjes geweest, ipv er meteen extra kosten bovenop te gooien.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:34

In Nederland wel ja. Misschien is dat niet de gang van zaken in Duistland.
Daarbij had het ook heel netjes van de TS geweest zijn om na enkele maanden eens te bellen hoe het zat.

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 22:08

Ik ben voor een deel eens met wat hier gezegd wordt en voor een deel totaal niet.

Dat de nota niet ontvangen is kan uiteraard voorkomen (al weet ik uit ervaring dat dit smoes nr 1 is wanneer er niet betaald wordt). Dat TS dan de originele nota opvraagd en daar de extra kosten al opstaan vind ook ik erg vreemd. Vooral ook dat er meteen al kosten in rekening worden gebracht bij de eerste aanmaning. Dat de nota pas later opgemaakt is lijkt me niet, hoe weten ze dan dat ze een aanmaning moeten sturen. Het lijkt me waarschijnlijker dat de nota opnieuw is uitgedraaid en dat daar de kosten voor het gemak meteen bij op gezet zijn. Het is gebruikelijk om op de aanmaning te verwijzen naar een notanummer dus dan moet er wel al een nota zijn.
Persoonlijk zou ik, zoals al is aangeven, de nota betalen zonder de extra kosten.

Waar ik het niet mee eens ben en waar ik me best wel aan stoor is de wijze waarop geredeneerd wordt dat het 1 richtingsverkeer is wat verantwoordelijkheid betreft. En dat iemand zelfs vindt dat ze zich in de vingers snijdt door de DA er attent op te maken dat er een behandeling geweest is en er dus nog een nota moet volgen, vind ik van weinig normen en waarden getuigen. Persoonlijk zou ik de DA niet meer onder ogen durven komen wanneer ik weet dat ze iets vergeten zijn in rekening te brengen. Heb zelfs een keer gebeld toen er op de nota geen bedrag bij een behandeling stond. Bleek dat ze me dat ze me die tijd niet inrekening gebracht hadden omdat de nota anders zo hoog werd. DA vond het zo netjes van me dat ik er over belde.
Maar ach, krijg wel vaker te horen dat ik te eerlijk ben voor deze wereld.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 22:18

Beetje dubbel dit verhaal....
Er zijn meerdere zaken aan de hand.
Ik ga daarom ook geen uitspraak doen over de acties van de TS.
Wat ik me wel afvraag: wat wíl je nu eigenlijk met dit verhaal.
Betalen zul je toch moeten, incl of excl die €3,- dat is aan jou.
Hier kun je verder niets mee, jouw woord tegen het woord van de DA, dat die rekening verstuurd is. Juridisch is dit hopeloos.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 22:21

Chiva schreef:
Eerlijkheidshalve moet ik ook wel zeggen dat dit geen losstaand geval is, anders had ik er waarschijnlijk ook niet zo'n heisa over gemaakt. Hier in Duitsland hebben "ze" er zowieso een handje van om - zonder overleg - dingen te verhogen, aan te passen, extra kosten in rekening te brengen etc etc. Daar baal ik gewoon enorm van. En denk maar niet dat je rechtsgeldig ene poot hebt om op te staan :n

Meen je dat nou? Ik woon nu bijna 5 jaar in Duitsland, heb al heel wat da's over de vloer gehad, maar ik heb hier echt geen last van hoor. De rekeningen laten (helaas :D ) niet lang op zich wachten, maar als dat wel zo was geweest, zou ik er zelf achteraan bellen. Had jij misschien ook beter kunnen doen.
Ik kan me voorstellen dat ze niet klakkeloos aannemen dat je de rekening niet ontvangen hebt, dat kan iedereen wel zeggen. En ze kunnen nou eenmaal niet iedereen op zijn mooie blauwe ogen geloven.

Ook het - zonder overleg - dingen verhogen, aanpassen of extra kosten in rekening brengen, komt me helemaal niet bekend voor.....