Rengalop op gras ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linsey_X

Re: Rengalop op gras ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:09

Je moet er gewoon geen gewoonte van maken iedere keer op het zelfde stukje in rengalop,
En hem ook gewoon leren in een rustig handgalopje te gaan.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:18

Rengalop op een weiland is vooral niet zo goed voor het gras }>
Als je je paard geleerd hebt om zelf ook op te letten, dan kan er heel veel, hoor. Maar ik zal niet snel mijn paard op een weiland een rengalop laten doen, weilanden in NL zijn over het algemeen veel te klein daarvoor en mijn paard accelereert nogal snel en dan vliegt het weiland in kluiten om je oren :+

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:24

Als de grond gelijk is en het gras niet nat, kan dat prima, ik heb geen andere mogelijkheden, dus ga altijd lekker op gras in rengalop :P

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:32

Zoals eerder gezegd, verken het even, vooral met hoog gras, als het kort gras is, ziet je paard het zelf ook, (wat een onzin trouwens dat paarden hier niet op kunnen reageren, want nee een paard zal niet voor rood stoppen, maar hij loopt echt niet zomaar tegen een auto op, alleen in blinde paniek, en dan kunnen ook mensen tegen auto's oplopen)
tijdens het galopperen goed het landschap voor je uitscannen op kuilen en bobbeltjes zodat je niet schrikt van een onverwachtse uitwijking of sprong van je paard.
Zonder ijzers kan je erg veel, maar let inderdaad wel op dat je niet dat ene stuk altijd in rengalop doet, ga juist de ene keer wel en de andere keer niet in rengalop als je maar 1 geschikt stuk hebt.
Het is mij weleens gebeurd dat een paard zich zo aan zijn vaste routine wilt houden dat er een nieuw meisje ineens op een raket zat in plaats van dat lieve brave goede paardje waar ze de hele tijd over verteld was.

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:11

volgens mij kan dat wel hoor , dat doe ik ook altijd met mijn paardjes

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:17

Denk jij dat je paard een konijnenhol net onder het gras ziet? 1 keer erin stappen in volle rengalop en je paard heeft een gebroken been...

inderdaad, renpaarden lopen ook op gras maar dat wordt zeer goed onderhouden. Zelfs dan komt het nog regelmatig voor dat een paard een been breekt door in een kuil te trappen.

Ik hou ook wel van een stevige rengalop, maar dan op een zandpad of het strand, zodat het paard in ieder geval kan zien waar die z'n voeten neerzet.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:27

gaucho schreef:
Denk jij dat je paard een konijnenhol net onder het gras ziet? 1 keer erin stappen in volle rengalop en je paard heeft een gebroken been...

inderdaad, renpaarden lopen ook op gras maar dat wordt zeer goed onderhouden. Zelfs dan komt het nog regelmatig voor dat een paard een been breekt door in een kuil te trappen.

Ik hou ook wel van een stevige rengalop, maar dan op een zandpad of het strand, zodat het paard in ieder geval kan zien waar die z'n voeten neerzet.

op het strand gebeuren ook regelmatig ongelukken.
en duindigt is echt niet zo goed onderhouden als je denkt hoor.
Mijn god als ik sommige reacties hier zo lees kun je maar het beste alleen stappen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:37

Rengalop vind ik heerlijk, maar dan alleen op bekend terein zodat ik weet wat er kan komen en waar ik terug moet nemen etc. Het fijnste vind ik altijd nog een mooi zandpad, lekker een goed stuk rechtuit, daar doe je Rano wel het meeste plezier mee :

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 14:28

kyrkelover schreef:
gaucho schreef:

op het strand gebeuren ook regelmatig ongelukken.
en duindigt is echt niet zo goed onderhouden als je denkt hoor.
Mijn god als ik sommige reacties hier zo lees kun je maar het beste alleen stappen.

_O- _O- Ik dacht het, jij zegt het!!!!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:01

voor de mensen die interesse hebben.
12 Juli ponyrennen op Duindigt voor shetlanders.
9 augustus ponyrennen voor c d e pony's.
Voor meer info kijk op www.everyoneweb.com/ponyracingnl

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:36

Wij doen altijd een lekkere rengalop met onze manege-ritten op een stuk grasland dat aan de rand van een bos ligt. Tot nu toe is dat altijd goed gegaan, zelfs toen er laatst ineens onverwacht een tak lag (sprong tie heel behendig overeen zelfs). Een paard heeft altijd nog 3 benen om hem op te vangen als er iets is (struikelen kan altijd gebeuren). Veel plezier!

xJaycc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:13

Als het gras droog is kan het best

xxFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:43

Als het lekker droog gras is prima
Als het nat en modderig is loop je een grote kans dat je pony uitglijd

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:47

Precies wat er al gezegd is als het gras droog is kan het makkelijk. Je moet alleen wel heel alert op de grond blijven letten, zodat je weet wat er aan komt! Ik ging ook altijd met mn poowns crossen op grasvlaktes en der is nog nooit wat gebeurt, je moet zelf dan wel goed opletten op wat er gaat komen ;)

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:58

Ik gallopeer ook vaak op paden die niet helemaal vlak zijn hoor, ik laat haar lekker op dr eigen beentjes lopen en kijken waar ze loopt en als ik zie dat er een raar stuk aankomt verzamel ik een beetje, maar ze let altijd heel erg goed op waar ze dr benen neet zet hoor, en ja een ongeluk kan alijd gebeuren als je alles wilt voorkomen dan moet je niet op een paard stappen. Maar oke als je lang gras hebt dan kan je paardje natuurlijk niet goed zien waar er kuilen zitten dus dat kan wel gevaarlijk zijn maar dan draaf je het eerst af en kijk je of de grond goed is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:11

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:19

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:13

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 12:56

Zijn hier nog mensen die het leuk lijken om mee te doen aan de ponyrennen op Duindigt??

Loves_Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:03

Natuurlijk kan dat alleen is het wel beter als het gras droog is.
Gwenn.

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 00:19

Aan de ene kant ben ik ook wel bang dat hij zijn benen breekt, maar het is ook wel eens leuk en goed! om af en toe even helemaal uitgestrekt te gaan.
Geen enkele route is helemaal veilig, voor een vlakke route kan je het beste de snelweg nemen, maar die is dus weer te hard. misschien op de zeedijk? maar ik denk dat dat ook niet mag omdat je paard dan gaten in de dijk trapt. Zelfs het strand is niet altijd veilig, je zal net over een strand rijden waar een kind een gat heeft gegraven en de ouders het weer hebben dichtgegooid. Zit je ook met een struikeling.
Ik wordt steeds ouder en voorzichtiger, gelukkig durf ik nog wel een enkele keer voluit, als ik de weg van te voren goed heb verkend.

Liiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:37

Eva_D schreef:
Overal kan een ongeluk van komen kanje ook zeggen dat je niet mag springen oid. Een rengalopje op zn tijd moet kunnen vind ik hoor !

Helemaal mee eens ! ;)

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 02:29

Zolang het droog is, kun je dat wel ja +:)+
Als je toch merkt dat het er gladjes bij ligt, zou ik pinnen aandoen bij je paard.. (geen idee of je dat kent, wordt bij wedstrijden op buitenterreinen gebruikt om uitglijden te voorkomen) :=

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 08:49

Als je die maar NOOOOOIIIIIIT in doet als je met meerdere mensen gaat rennen want dan krijg je de grootste ongelukken.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:03

Die van mij kent op buitenrit geen gewoon galopje :+ Zeer vervelend, dus daarom galoppeer ik haast nooit tijdens buitenrit.
Er is een plekje waar je goed kan galopperen. Dat is een groot veld. Als ik daar al opstap is ze niet te houden. Af en toe doe ik daar een rengalopje.