Mijn paard is erg onrustig met het hoofd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Niikiitaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 20:01

Ik wil zowiezo even zeggen het is niet mijn eigen paard, voor zover ik weet is ze zowiezo gekeurd voor dat ze gekocht is.

Ze is nu gecontroleerd door iemand die zelf een paard heeft met problemen met zijn rug.

Maar ze laat geen tekenen van pijn zien haar rug is helemaal nagekeken en waar we ook kwamen ze reageerde totaal niet. Daarna is het zadel nog nagekeken maar ook daar leek niks mee te zijn.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:06

Een keuring zegt weinig over de staat van haar wervelkolom. ;)
Maar goed, ze is niet van jou, dus.......

Iemand met een paard met rugproblemen controleerde dat paard? Tja, dat noem ik niet per definitie een kundig persoon, hoor, als je het niet erg vindt. :\

Ik zou een kundig persoon naar haar laten kijken, iemand met echt verstand van zaken. Maar ja, dat kost wel wat centjes, he. Dat een paard niet reageert zegt niets. Mijn paard is van de week nog gekraakt en die liet ook geen signalen van pijn zien. Hij heeft zelfs een oersterke rug, maar in zijn halswervels en in zijn schedelbasis zat wel wat. Ik laat mijn paard elk jaar preventief behandelen, want ik wil grote problemen voor zijn. In elk paard vind je namelijk wel wat, hoor. ;)

En haar tanden, worden die jaarlijks op zijn minst gecontroleerd door een kundige tandarts?
En de meeste mensen hebben ook totaal geen verstand van zadels. Ik wil niet vervelend zijn, maar dit komt op mij nogal onkundig over en ik vind het erg dat paarden daar uiteindelijk de dupe van zijn....... ;(

Niikiitaaa

Re: Mijn paard is erg onrustig met het hoofd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 20:13

Ja ik kan weinig doen het is in feite een manege pony waar ik en 2 andere op rijden ik kan dus weinig doen, dat is echt aan hun ik heb het al aangegeven maar verder kan ik niks.

Ik moet wel zeggen dat het mij nog steeds erg onwaarschijnlijk lijkt dat ze last van haar rug heeft omdat ze gewoon te rijden is en ze alleen met galop haar hoofd in de lucht gooit of als ze een tik krijgt met de zweep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:17

Zowel de pony als het zadel is "nagekeken" door zomaar iemand. :? Tja...

Aangezien het dus niet jouw pony is maar een manegepony, zie ik het helaas somber in dat dit dier goed nagekeken en geholpen gaat worden...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:18

In de galop haar hoofd omhoog gooien, is fysiek ook niet zo goed voor haar lijf. Ze loopt gewoon niet goed en dan verslijt je haar ermee, als je daar niets mee doet. Ik snap dat jij er weinig aan kunt doen. Ik vind het alleen zonde van dat paard. Maar ach, het gros heeft het zo, vrees ik...... ;(

Niikiitaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 20:19

Ja ik weet het gewoon niet, aan de ene kant denk ik ja jullie kennen het paard niet misschien is dat moeilijk oordelen.

En aan de andere kant denk ik ja tuurlijk is het mogelijk maar dan zou ik er wel heel erg van staan te kijken.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:33

Door te rijden, belasten wij onze paarden. Ze zijn niet gemaakt om op te rijden namelijk. Dus problemen zijn makkelijk te verkrijgen. Het is ONZE verantwoording te zorgen dat een paard gezond blijft, gecheckt wordt. Ik denk dat degenen die echt wat over paarden weten, wel weten hoe een paard dient te lopen.

Natuurlijk ken ik dit paard niet, maar je zegt zelf dat ze onrustig is met haar hoofd. Dat is toch een symptoom, want dat hoort gewoon niet. Hoe je het ook wendt of keert.......

Het kan aan zoveel zaken liggen en alleen echt kundige mensen kunnen daar achter komen. Er zijn niet voor niets opleidingen voor. Ik ben zelf iemand die wel kan zien of merken dat er iets is, maar om de echte oorzaak te achterhalen heb ik wel een expert nodig over het algemeen. En die laat ik ook komen dan. Ik vind dat ik dat verschuldigd ben aan mijn paard. Ik wil het beste voor hem. Dacht iedereen maar zo, ook de maneges. Want daar rijdt helemaal jan en alleman er op met allerlei verschillende rijstijlen met alle gevolgen van dien. Maar goed, wie ben ik? Ik hou alleen maar enorm veel van paarden en vind het jammer om te zien dat veel paarden maar door gereden worden, terwijl ze wel degelijk last hebben. Veel paarden geven niet per se wat aan, dat ze wat hebben, maar beginnen met kleine signalen. Luister je daarnaar of niet? Nog steeds luisteren naar mijn idee teveel mensen niet.

Nogmaals, er kan van alles aan de hand zijn. Het bit, het zadel, de nekwervels, het bekken, de rug, de benen, de voeten, de rijstijl, noem maar op...... Wat wil jij voor dat paard? Wil jij door rijden als je ook maar een vermoeden hebt dat het paard pijn heeft? Kun jij daarmee leven?

Niikiitaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 22:00

Ja ik kan hier vrij weinig mee ik heb het gezegd maar het is aan hun of ze er iets mee doen.

En ik kan wel zeggen ik stop met rijden op haar maar al die anderen dan ??

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 22:11

Daarom heb ik ook een hekel aan maneges e.d. ;)

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 08:48

HO! niet alle maneges e.d. zijn zo!!! Bij ons word zodra de pony/paard last vertoond gewoon de DA er bij gehaald. hoeveel het ook kost!

CoopersB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 08:59

Dat filmpje ziet er niet fijn uit..
Ik begrijp dat je hierin natuurlijk niet veel zeggespraak heb...ik zou bij de manege/eigenaren toch wel blijven aangeven dat dit niet juist is naar jou menen,desnoods met de 2 andere die ook met deze pony rijden.

Citaat:
HO! niet alle maneges e.d. zijn zo!!! Bij ons word zodra de pony/paard last vertoond gewoon de DA er bij gehaald. hoeveel het ook kost!

Klopt, maar dat zijn er niet veel, ik weet er ook 1 waar ze dat doen! dat zijn er dus al 2 in NL, maar er zijn er nog veel meer waarbij daar niet naar wordt gekeken en waarbij het paard de dupe is.....

Maar Niikiitaa, succes er mee en blijf het aangeven..

Niikiitaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 09:06

Ik ga er vandaag weer heen ik zal nog met wat mensen praten.

Ik zal me best doen ik heb het natuurlijk niet voor niks ook hier gezet want ik wil wel graag weten wat er met haar aan de hand is.