hoe bevallen jullie petri`s AANKOOPVRAAGJE

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

worteltje

Re: hoe bevallen jullie petri`s AANKOOPVRAAGJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 11:56

Als ze goed aangemeten worden dan zitten ze ingecalculeerd 2 cm te hoog.
Dus ja dat doet pijn.
3 maanden heeft het geduurd met intensief 4 uur per dag dragen voor ze terug lekker zaten.
Dit was bij mijn eerste paar zo en mijn nieuwe paar ook zo.
In het 2 de paar heb ik wel in de nieuw laars direkt risten laten zetten dan kwam ik toch nog 100 € goedkoper uit dan de allure.
En het zakken ging wel wat makkelijker.
Maar ik heb nu geen last meer met de contrefort op mijn wreven.
Dankzij de risten.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 13:39

pfff hoor vele tegenstrijdige verhalen, denk dat ik gewoon even ga kijken welke het fijnst zitten en dan die aanschaf,
de oplossing met olie aan de binnenkant en een hakje erin vind ik erg handig.
voor de mensen uit omgeving arnhem, heb de keus uit 2 ruitersportzaken, zouden jullie gaan voor een kleine ruitershop of voor divoza, prijsverschil weet ik zo niet!

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:51

Ik heb de petrie standaard of perfect ( de goedkoopste) en ik heb ze nu 4 jaar, ik rij er veel mee en ik loop er ook altijd mee door de blubber en mest er de stal mee uit, pas nu laat de zool een beetje los. Paar weken geleden wou ik nieuwe kopen maar dan wou ik de petrie anky omdat die laars net iets langer lijkt en smaller. Aangezien het bij mij op maatwerk aankomt omdat ik nogal verschil in kuiten heb komen de kosten op 450 euro, ik ben nu zwanger en ze raden het me af om nu het helemaal aan te laten meten. Maar na mijn zwangerschap ga ik dus voor de petrie anky model ;)

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 23:31

Samm schreef:
Ik heb de petrie standaard of perfect ( de goedkoopste) en ik heb ze nu 4 jaar, ik rij er veel mee en ik loop er ook altijd mee door de blubber en mest er de stal mee uit, pas nu laat de zool een beetje los. Paar weken geleden wou ik nieuwe kopen maar dan wou ik de petrie anky omdat die laars net iets langer lijkt en smaller. Aangezien het bij mij op maatwerk aankomt omdat ik nogal verschil in kuiten heb komen de kosten op 450 euro, ik ben nu zwanger en ze raden het me af om nu het helemaal aan te laten meten. Maar na mijn zwangerschap ga ik dus voor de petrie anky model ;)

heel wijs. neem erna ook de tijd nog even voor.
bij mij duurde het erg lang voordat mn kuiten weer een beetje in normale vorm waren. waren opgemeten voor mn zwangerschap en kan er pas ruim een halfjaar later weer in.
is anders zonde is toch best een grote aanschaf.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 23:35

Ik heb de petrie anky en die heb ik geheel laten aanpassen aan m'n benen. Ik vond het inlopen erg meevallen, ze gaan nu al makkelijk aan en uit. Alleen kan ik er nog niet mee fietsen want ze zijn nog niet goed genoeg ingezakt. Ze waren overigens best prijzig.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 10:28

De STandaard, perfect en anky zijn allemaal uitgerust met baggerzolen. Binnen 3 maanden heb ik deze totaal versleten, terwijl ik niet echt veel op de laarzen loop. Alleen op stal, van en naar de bak en op wedstrijden. Zet je daarna bij de schoenmaker er nieuwe zolen onder, dan doe je daar ineens 2 jaar mee.

De standaard is eigenlijk een betere laars dan de Anky. De standaard heeft een goodyear genaaide zool en de Anky heeft net als de Perfect een gelijmde zool. Verder heeft de Anky een iets hogere b oog, maar als je daar je punten mee moet halen is er wel wat mis.

De Perfect heeft een coating over het leer, is dus de goedkoopste uitvoering. Echter, bij mij bleven deze laarzen langer goed dan de standaard. Ik heb de standaards eigenlijk totaal versleten in 4 jaar (vind ik erg snel, is welliswaar een trainingslaars, maar ik ben er erg zuinig op), leer wordt grijs, leer gaat barsten ondanks veelvuldig onderhoud. De perfect is nog steeds goed. Laat wel een stikseltje bij de balijn los, heeft de standaard overigens ook, maar verder zien deze er nog prima uit.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 10:32

Ik heb sinds 1,5 jaar Petrie elite, en nou zag ik van de week dat me hele zool al versleten is!!!!!
Ik loop er amper mee, omdat ze gewoon niet lekker zitten.. maar moet toch zeer binnenkort de zool laten maken!

Verder zitten ze heerlijk, en blijven mooi, mits je ze goed onderhoud :D

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 10:34

ik heb de Petrie Glasgow.
Heb er direct een hakje ingekocht om de ''pijn'' in m'n knieholte iets te verlichten ;-)
Ik vind ze heerlijk zitten.
Gebruik ze eigenlijk alleen maar met een uurtje les, als ik thuis ben trek ik ze weer uit.Maar dat betekent wel dat ik ze op die avond zo'n 4 uur aan heb.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 10:42

Ik heb de Petrie Hampshire (geloof ik, die met veter en rits in ieder geval). Opzich wel fijne laarzen, zeker voor Petrie's zijn ze erg zacht. Ik heb ze nu een ruim jaar en loop en rij er elke dag mee, maar doordat ik ze altijd aan heb zijn ze wel al aardig verzakt vind ik en ze beginnen aan die binnenkant van die kreukels wat te bladeren (geen coating). Maar zoals ik al zei loop en rij ik er elke dag mee en in de weekenden loop ik er gemiddeld zo'n 6 uur per dag op, ook zit ik ermee op de scooter waardoor ze dus in een knik zitten. Ik heb nu nog een paar bruine lipica laarzen en dat is echt fantastisch, die zitten pas als pantoffels!

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 10:48

Ik heb nu mijn petri's bijna een jaar, en ben er nog steeds heel blij mee. Ik vind ze met rijden heel fijn zitten. (ik heb de petrie perfect). Ik heb verder geen problemen met lopen, ik kan er best wel een stuk mee lopen. Bij mij duurde het drie weken voordat ik er lekker mee reed, en daarna geen een probleem mee gehad. Voor mij was het een goede keus.

Ik heb ook nog behoorlijk lange benen, ik was blij dat ze precies lang genoeg waren, ik had in een andere ruitersportzaak al behoorlijk wat laarzen aangehad. Ik ging naar deze winkel en trok deze aan, gelijk de eerste maat goed!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 10:49

Germie, je hebt dan gewoon pech gehad want ik doe al 4 of 5 jaar met dezefde zolen die er onder zaten toen ik ze kocht. Ook ik gebruik ze alleen maar om mee te rijden, zodra ik gereden heb gaan ze uit.
Verder hoor ik ook klachten over de coating, dat die los laat, daar heb ik ook helemaal geen last van.

TeskeBeitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 13:03

Haha, dat zou een mooie zijn, om punten te kunnen halen met je Anky boog.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 20:39

ik wil die boog ook niet omdat ik er punten mee wil halen maar omdat onderbeen dan langer lijkt ik heb nl z.korte onderbenen. ik ga nu in ieder geval paar laarzen kijken voordat ik definitief bestel

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 00:23

Jublover schreef:
pfff hoor vele tegenstrijdige verhalen, denk dat ik gewoon even ga kijken welke het fijnst zitten en dan die aanschaf,
de oplossing met olie aan de binnenkant en een hakje erin vind ik erg handig.
voor de mensen uit omgeving arnhem, heb de keus uit 2 ruitersportzaken, zouden jullie gaan voor een kleine ruitershop of voor divoza, prijsverschil weet ik zo niet!

Divoza heeft meer keus, maar bij kleinere ruitersportzaken geven ze naar mijn idee vaak beter advies. Welke had je ingedachten?
Let bij divoza wel heeeel goed op dat ze je de goede maat geven, ik ben met een paar naar huis gestuurd. De volgende dag toch terug gegaan omdat ik twijfelde, bleek de voetmaat 2 te groot, de schacht 1 maat te kort en 1 maat te wijd. Dus let daar goed op. het is zonde van je geld als ze na een maandje toch te groot blijken.
En idd, als ze goed aangemeten worden zitten ze 1,5-2 cm te hoog, dus dat doet zeer ja ;) Maar als ze eenmaal ingezakt zijn zitten ze dan nog precies hoog genoeg. Soms zie ik wel eens mensen lopen met petries op rubber-laarzen-hoogte.. Dat ziet er ook niet uit :P
En lekker een keer of 2/3 olien aan de binnenkant na een weekje inlopen.. Scheelt echt! Wel donkere sokken aan doen daarna trouwens.. t kan vlekken.

visitor1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 00:50

ik heb de petrie standaard, de eerste keer met rijden was het pijnlijk, daarna nooit meer blaren of iets dergelijks gehad..
ik denk dat het heel erg afhankelijk is hoe je laarzen worden aangemeten, laarzen aanmeten is toch een vak apart en ik denk niet dat iedere verkoopster in een winkel hier verstand van heeft..

ik heb mijn laarzen gekocht bij van rijs in zevenhuizen, omdat ik buiten de reguliere maten viel moest ik zowieso kiezen voor half maatwerk, voor 25,- meer had ik heel maatwerk.. hier heb ik dan ook voor gekozen en ik heb er geen moment spijt van!
ik heb mij laten vertellen dat de anky smaller valt (bij de voet) dan de standaard.

tip: als je voor heel maatwerk kiest kun je ook de dressuurboog een cm laten verhogen!
ik heb dus de standaard maar met een dressuurboog van 4 cm (anky heeft een dressuurboog van 5cm)

je laarzen met olie of zadelzeep/vet behandelen wordt trouwens door petrie afgeraden. omdat je leer hier zacht/slap van wordt, kan de laars te ver gaan inzakken.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 11:02

okee. denk dan dat ik toch maar voor een kleinere ruitersport zaak ga, vind theo kevenaar zoiezo qua advies fijner dan divoza.
maar inderdaad divoza heeft meer keus. kan dan wel bij divoza gaan kijken welke ik mooier en fijner vind en ze dan bij theo bestellen. mocht er dan iets mis mee zijn zit hij stuk dichter in de buurt dan divoza, die doen vaak wel moeilijk wanneer er iets kapot is zeg

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:42

Ik heb petri laarzen van Anky gekocht.
Ik had eerst gewoon normale petri's, maar deze gingen zo snel al afbladderen dat is ermee terug ben gegaan naar de ruitersport zaak. Toen mocht ik nieuwe laarzen kiezen, ze hebben mij geadviseerd om Anky's te nemen omdat deze kwaliteit beter is. Dat is zeker waar, ik heb deze laarzen nu veel langer dan die gewone en ze zien er nog prima uit!
Ik heb toen maar 100 euro bij hoeven leggen omdat ik die anderen gewoon inruilde eigenlijk.
Succes met je keuze!

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:55

Ik heb de petrie standard gehad, en heb nu de petrie anky. De petrie standard heeft een genaaide zool, de anky een gelijmde. Verder vind ik het voetbed bij de anky wel fijner (zijn trouwens ook los te koop). De anky heb ik nu een half jaar (geen dagelijks gebruik ong 3-4 keer in de week), en de binnenkant is nu al grijs aan het worden... De standard is ook wat ruimer bij de voet (breedte). Wel opletten dat ze niet te lang aangemeten worden! in sommige winkels denken ze helaas nog steeds dat leren laarzen wel 5 cm inzakken!

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:15

ik heb de anky's gehad.
ze bevielen goed maar ik was er snel uitgegroeid..
ze zien er mooi uit maar ik was later overgestapt naar rundlederen laarzen met rits.
ik vind de anky's veel netter, maar ik vind wel dat rundlederen laarzen veel fijner en soepeler rijden ! :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:16

Ik heb de petrie's perfect volgens mij (Weet dat niet helemaal zeker)
Heb ze 2e hands gekocht, zo goed als nieuw. Alleen begint het leer nu al wel te scheuren bij de hak! Erg zonde!

DTL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:17

Ik heb mijn Petrie's al (niet schrikken) 10 jaar! Dus zeker (de mijne in ieder geval) super kwaliteit. Ik heb er toen E 650,- voor betaald (kan paar euro meer of minder geweest zijn).
Ik heb Petrie Prestige, staat op de doos, maar was laatst bij de ruitersportzaak en dat model is niet meer standaard, maar zou evt nog wel besteld kunnen worden. Gingen ze navragen.
Ik heb in het begin erg veel moeten bikkelen met inlopen, maar het was zeker de moeite waard en als ik nieuwe laarzen ga kopen dan worden het zeker petrie's!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:41

Mijn petrie Perfects komen ook nog uit het guldentijdperk, heb er destijds 380 gulden voor betaald. Dus die gaan ook al even mee.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 23:11

pff als ik er zo lang mee kan doen dan is t wel een goede aankoop, als ik niet ineens een 10 tonner wordt of juist heel erg afval

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:22

Ik heb ook Petrie standaard rijlaarzen, worden bijna elke dag gebruikt....heb ze inmiddels een jaar of 4 en zijn nog super goed. Heb één keer een nieuwe zool en één keer een nieuwe hak er onder laten zetten bij de schoenmaker.

Volgens mij heb ik er toen 200 euro voor betaald.
Telkens na het rijden haal ik er even een doek over en ik smeer ze regelmatig even in met laarzenvet.

CoopersB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:30

Ik heb nu 2 jaar Petrie Anky, ik vind het een fijne laars, ik heb er wel een rits in laten zetten en dat koste me 20 euro.....
Ze zakken lekker in. kortom een fijne en lekkere laars