Met van die tabletten waarmee je een kunstgebit schoonmaakt, even in een sopje met zo'n tablet, daarna met wasmiddel in de machine.
Zo doet mijn moeder het altijd nadat we op wedstrijden zijn geweest. En tot nu toe is mijn broek nog steeds mooi wit.
Terkan
Geplaatst: 12-07-09 10:26
Chloor kan best, moet je alleen heel goed doseren, anders krijg je inderdaad gele vlekken ... (wil zelf nog wel eens een hele lichte zoutzuur oplossing gebruiken voor kleding, die echt wit moet zijn) ... over het algemeen werken chloor en dat soort dingen hetzelfde ... en je hebt al snel te veel gebruikt. Gewoon schoonmaken met Vanish of Ossengal lijkt me beter, langdurig goed inwrijven en uitspoelen geeft meestal een heel acceptabel resultaat en dan weet je in ieder geval zeker, dat je broek niet definitief kapot is ... chemie is erg leuk, maar kan ook veel kapot maken.
sofie1993
Geplaatst: 12-07-09 11:24
ik gebruik idd ook vanish of ossengal. dat werkt wel goed.
Ik heb me laatst verbaasd over mijn witte broek ( zat onder de schoensmeer, ook op t kunstleren zitvlak !! ) Ingesmeerd met groene zeep ( geloof dat het officieel driehoek heet ), daarna extra lang was programma, en tadaaaa, hij was weer helemaal wit!!!
OOk biotex werkt erg goed
magic_lover
Geplaatst: 12-07-09 11:28
En iemand ook de tip voor een rijbroek die al verpest is?
heb een keer in de plenzende regen een wedstrijd gehad, en moeders natuurlijk weer eens niet gelijk de broek uitgewassen... dus zitten er nu nog allemaal zwarte vlekken in, wat dus langzamerhand steeds 'ouder' word...
iemand nog een tip om er nog iets aan te redden? inwrijven met groene zeep, en vanish(poeder) en dan in de wasmachine al geprobeerd, de rest nog niet.... baal als een stekker want de broek was duur zat.
heb zelf net een witte rijbroek die helemaal geel was een nacht laten weken in speciale witmaak spul. er zaten ook allemaal vlekken in. tot mijn grote verbazing haal ik em de volgende dag er spierwit uit. had het spul gekregen van iemand weet niet hoe het heet. denk dat je dat spul wel bij een drogist kan krijgen
hoofdzakelijk geel en wat vage vlekken, niet echt van die zwarte vlekken. maar ik verbaasde mij er over dat ie er zo wit uitkwam. je kunt het altijd proberen, wie niet waagt wie niet wint...
Terkan
nachtje kan, alleen op passen op de hoeveelheid chemicaliën (bleek bijv.) die je erbij gooit ... valt soms niet direct op maar kan soms er echt in trekken (noem maar even een wit overhemd, wat ik heb "behandeld" en waar na een paar weken de gaten in vielen)
Ik ben fan van biotex oxy action (spuitbus), te krijgen bij supermarkt en kruitvat enzo. Echt ideaal. Erop spuiten, even inwrijven met een kindertandenborstel en de vlekken zijn al zo goed als weg voor je je broek de wasmachine ingooit. Hoef hem nooit meer dan 1 keer te wassen.
JunkDeLuxe
Geplaatst: 25-07-09 11:08
Laat me iets weten als je wat gevonden hebt dat helpt! Bij mij hangt er verf aan haha wel wat anders. Maar m'n andere rijbroek, een babyblauwe, hangt modder aan. Krijg het er NIET uit he, ook niet na meedere malen wassen met andere wasproducten.
Afwasmachinetabletten schijnen ook goed te werken, is alleen niet erg goed voor je broek dus niet te vaak gebruiken Eenmalig om een vlekkerige broek weer netjes te maken kan geen kwaad