Cap en bril-->Probleem!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Winx

Re: Cap en bril-->Probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 18:13

Ja idd dan zou ik hem niet weglaten, bij mij kwam het doordat mijn ogen alles willen compenseren en dat is niet zo'n strak plan :P

lambiek_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:21

Zijn lenzen geen optie B-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 19:49

lambiek_lief schreef:
Zijn lenzen geen optie B-)

Uit de openingspost:
Citaat:
Lenzen zijn geen optie omdat ik snel ontstoken ogen krijg.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 12:30

Ik ken het probleem :P Heb zelf alleen nooit de moeite genomen wat er aan te doen (ik heb namelijk bijna altijd mijn lenzen in) maar ik heb ook welleens zitten denken aan zo een koortje, ik denk dat dat wel goed werkt! (Het is er immers voor)

Marleennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:16

Ik rij zelf al meerdere jaren met mijn bril, maar ik heb er nog nooit last van gehad. Nou staat mijn bril ook wel erg strak op m'n neus :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:18

Marleennn_ schreef:
Ik rij zelf al meerdere jaren met mijn bril, maar ik heb er nog nooit last van gehad. Nou staat mijn bril ook wel erg strak op m'n neus :P

Ja, ik zou m'n bril wat strakker kunnen zetten, maar behalve met rijden heb ik er nooit last van. Ik heb al wel speciale "dopjes" op m'n bril zodat hij wat minder moet glijden.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:19

Ik had een horka cap toen ik nog een bril droeg.
Ik had er met rijden niet zo heel erg veel last van.
Alleen toen ik een keer eraf viel was mijn bril even verdwenen.

Ik las trouwens dat Lenzen geen optie is omdat je snel ontstoken ogen hebt.
Ik heb ook lenzen en had ook altijd veel last van ontstoken ogen.
Heb er sinds ik lenzen heb geen last meer van gehad.
Misschien kan je bij je oogarts navragen of het een probleem is.
Ik heb namelijk al jaren lang last van een te hoge oogdruk (kan gevaarlijk zijn) en ik mag ook gewoon lenzen.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:02

Ik heb ook lang een bril gehad, maar misschien is het een idee om terug naar de brillenwinkel te gaan en je pootjes iets bij te buigen, is in een paar minuten gepiept, en als het goed is blijft je bril dan beter zitten.

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:17

ik rijd nu 2 jaar en heb al die tijd al een bril,, op het begin had ik er last van maar ben terug ggegaan naar de juwelier waar ik mn bril vandaan had!!
die heeft de pootjes zo gebogen dat hij fijn maar ook vast achter mijn oor zat, nu kan ik gewoon normaal rijden met een bril!

s_masha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:04

Er is ook een soort touwtje voor dat je je bril daaraan vast kan maken zodat ie blijft zitten.
Weet alleen de naam zo 1,2,3 niet.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:19

Mischien kan je zelf wat maken van iets van elastiek/ruber ofzoiets. Dat je met rijden over de pootjes van je bril kan schuiven zodat ze langer worden en meer achter je oren zitten?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:08

Geen last van, ondanks dat ik ook gewoon met cap rij.
Misschien een ander model cap proberen?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:14

Ik ken het probleem: cilinderoog dus kan niet zonder bril, lenzen zijn geen optie, passende cap vinden was een ramp...
Ik heb de pootjes heel ver laten buigen. Mijn bril glijdt nu niet meer af bij het rijden, maar het doet nog wel een beetje zeer met het randje van mijn cap...
Ik heb me er bij neergelegd... Het was of het één of het ander.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:34

melsh schreef:
Ik ken het probleem: cilinderoog dus kan niet zonder bril, lenzen zijn geen optie, passende cap vinden was een ramp...
Ik heb de pootjes heel ver laten buigen. Mijn bril glijdt nu niet meer af bij het rijden, maar het doet nog wel een beetje zeer met het randje van mijn cap...
Ik heb me er bij neergelegd... Het was of het één of het ander.

Met een cilinderoog kan je best wel zonder bril hoor.
Ik heb het ook op beide ogen maar heb er zonder geen last van

Kikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 20:15

Ik rijd al een aantal jaar met bril, maar heb nooit ergens last van gehad. Ik heb een cap met dunnere bandjes dan die van jou, misschien dat daar 't verschil ligt? Verder zit mijn bril altijd heel strak, ik moet er namelijk ook mee kunnen turnen... :)

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 20:18

Ik rijd ook al jaren met bril, maar heb nog nooit van een afschuivende bril last gehad.
Mijn bril zit niet abnormaal stevig ofzo..
Misschien ligt het aan de dikte van de bandjes van je cap, die van mij zijn een stuk dunner.

Appiehappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:33

Het is al eerder gesuggereerd: ik zou langs de opticiën gaan en de pootjes laten bijstellen zodat ze de ronding vlak achter je oor volgen. Iedere brillenzaak kan dit zo voor je doen, titanium of plastic, dat maakt niet uit (de laatste verzachten ze middels verwarming om te kunnen verstellen).

Ik heb al jaren een bril, rij ook al jaren mét bril en heb eenzelfde soort cap. Mijn bril is dusdanig gevormd dat hij strak aansluit, de extra 'nek' band is derhalve geen probleem.

belgikske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 23:07

ga langs bij de opticien en neem ook je cap mee. dan weet je dat het zeker past. veel geluk er mee.

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:42

Hoi hoi,

Mijn neef heeft bij Hans Anders speciale 'neusvleugeltjes' op z'n bril laten zetten.
Hij (en ik ook...) hebben een bril met vleugetjes die op je neus staan. Die van m'n neef zijn tegen het schuiven. Stroef zegmaar.
Z'n bril blijft dan beter zitten. Dat was volgens mij óf gratis óf niet duur, dus misschien het proberen waard?
Gelukkig blijft mijn bril meestal wel zitten. Alleen niet als het regent. Het is fijn dat ik een 'strakke' bril heb. Ik kan met wedstrijden ook wel lenzen indoen. Wat voor bril heb jij dan? Zonder die vleugeltjes misschien? Had ik vroeger ook, maar die zitten veel minder lekker en schuiven heel erg.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:18

ik heb ook sinds 2 maanden een bril en ik rij met een HH pro plus helm ofzoiets.
ik heb er helemaal geen last van dat mijn bril afzakt tijdens het rijden (wel als ik zweet).
in het begin wel maar dat kwam omdat hij nog een beetje scheef stond..

LauraMichel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:04

Mijn nicht heeft mini sponsjes bevestigd aan de binnenkant van haar cap, en daar schuiven de pootjes van haar bril op zeg maar. ik weet niet of het werkt en of het wat is, maar misschien het proberen waard:P
xx

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:06

Ik zou jullie allemaal adviseren om bij een goeie optometrie daglenzen aan te laten meten. Zo kun je tijdens het paardrijden lenzen in doen en heb je geen last meer van je bril. Echt waar het is veel comfortabeler ;)

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:10

Inderdaad langs de opticien gaan of ze de pootjes wat kunnen buigen. En anders een andere cap nemen. ik heb al een bril op zolang ik paardrijdt. in het verleden met andere brillen wel beetje last gehad, maar nu al jaren geen last meer. Maar bij m'n huidige bril sluiten de pootjes goed aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:48

Bedankt voor de tips allemaal :)
Ik heb inmiddels andere neusvleugeltjes op m'n bril laten zetten, als het goed is schuift hij nu niet meer. Mocht het toch nog wel gebeuren dan neem ik mijn cap een keer mee naar de winkel, zodat ze kunnen kijken.

Voor mijn gevoel sluit mijn bril namelijk prima aan (met fitnessen etc blijft hij prima zitten) maar het lijkt wel alsof m'n cap de pootjes van m'n hoofd af duwt.
Nouja, ik ga het eerst met de nieuwe neusvleugeltjes proberen en anders ga ik weer terug :)

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:52

Blijheid schreef:
Bedankt voor de tips allemaal :)
Ik heb inmiddels andere neusvleugeltjes op m'n bril laten zetten, als het goed is schuift hij nu niet meer. Mocht het toch nog wel gebeuren dan neem ik mijn cap een keer mee naar de winkel, zodat ze kunnen kijken.

Voor mijn gevoel sluit mijn bril namelijk prima aan (met fitnessen etc blijft hij prima zitten) maar het lijkt wel alsof m'n cap de pootjes van m'n hoofd af duwt.
Nouja, ik ga het eerst met de nieuwe neusvleugeltjes proberen en anders ga ik weer terug :)

Wat voor bril heb je als ik vragen mag? Want je kunt anders ook overwegen om een sportbril aan te schaffen. Deze hebben krulveren en zitten om je oren heen gebogen.

Oja, dat je snel ontstoken ogen hebt, hoeft niet te betekenen dat je geen lenzen kan dragen. Vooral daglenzen zijn dan een goeie optie. Deze draag je natuurlijk maar een aantal uren per dag en je doet iedere dag nieuwe in. Dat is uitermate geschikt voor mensen met gevoelige ogen!

Succes!