Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Japke1 schreef:Ik vind het ook onbegrijpelijk dat dit zo kan in Nederland.
We kunnen aantonen wie de eigenaar is en dat die ex het niet is en hij ook niet meer.
Ik sta ook zeer versteld hiervan maar het blijkt te kunnen!!!
Daarom hopen wij wel dat er iemand is die dit ook heeft meegemaakt of een gelijkwaardige situatie kent!!
Japke1 schreef:Ik vind het ook onbegrijpelijk dat dit zo kan in Nederland.
We kunnen aantonen wie de eigenaar is en dat die ex het niet is en hij ook niet meer.
Ik sta ook zeer versteld hiervan maar het blijkt te kunnen!!!
Daarom hopen wij wel dat er iemand is die dit ook heeft meegemaakt of een gelijkwaardige situatie kent!!
Apple schreef:Ok, om een aantal dingen te beantwoorden:
- eigendom van een paard kun je eigenlijk alleen aantonen door een getekende verkoopverklaring (en heeeeeeeel soms als je kunt aantonen dat je al langere tijd alle kosten van het paard draagt).
Japke1 schreef:Alle stukken van overname etc. zijn doorgestuurd naar de deurwaarder, bedrag etc. alles staat erin, maar de tegenpartij en de deurwaarder melden dat het niet genoeg bewijs is en willen een bewijs van eigendom hebben en meer bewijs.
De kosten voor het paard zijn al een jaar voor rekening van de nieuwe eigenaar en de ex- vrouw is al in overtreding gegaan door het niet meegeven van het paspoort, want het paspoort hoort aanwezig te zijn op de locatie waar het paard staat.
Wat kunnen we nog meer aanvoeren als bewijs???
Die heb ik thuis en niet daar waar mijn paard momenteel (tijdelijk) verblijft. Waarom neemt de man geen contact op met de (zijn?) advocaat dan weet je meteen hoe de zaken ervoor staan en wat nog meer van belang is.