Goede wandelschoenen waar je ook mee kan rijden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:35

Lielle schreef:
Meindl zijn idd ook superfijne wandelschoenen, heb ze alleen nooit met paard rijden gebruikt.

Gaat super. Tenminste, met de mijne wel. Geen idee meer welk model het was.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:35

Die mh had ik ook gekocht, maar ze bleven knellen bij mijn enkels, dus ik heb ze aan mijn hoefsmid meegegeven.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:36

Ariats!!! echt, de beste!

Lielle

Re: Goede wandelschoenen waar je ook mee kan rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:41

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:50

Die hoop ik morgen te scoren bij Divoza. :j

Hopelijk staat mijn maat er nog.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:08

Caira schreef:
Die mh had ik ook gekocht, maar ze bleven knellen bij mijn enkels, dus ik heb ze aan mijn hoefsmid meegegeven.

En de hoefsmid is er heel erg blij mee :D .

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:14

Ik heb ook de schoenen van Ariat. Met het eerste paar heb ik 4 jaar gedaan en het tweede paar een paar weken geleden gekocht. Ik heb nu het nieuwste model gekozen. Maar omdat ze zo lekker zitten kan ik de oude niet weggooien.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:01

Heb toevallig net nieuwe Ariats gekocht, mijn Terrains zijn op na 4 jaar. Daar ben ik zelfs mee op wandelvakantie geweest, erg fijne schoenen. De Terrain kost iets van €100, dat vind ik best meevallen.

Nu heb ik gekozen voor de Performer III, zeg maar een gewone Jodphur met veter en een rits achter (dat is heel handig!). Deze lopen eigenlijk nog lekkerder, maar ze hebben nauwelijks profiel dus ik zou hier niet mee in de bergen gaan wandelen denk ik.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 15:22

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:25

Heeft Vroegop niet wat? Anders mag je wel schoenen maken van belsenhuid, stomme uitbreekbeest

datwinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:34

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 15:37

Caira schreef:
Heeft Vroegop niet wat? Anders mag je wel schoenen maken van belsenhuid, stomme uitbreekbeest

ja 'iemand' kloste van de week ineens door een weiland waar hij anders nooit in staat 8-), per ongeluk zeker :+

Nookie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:50

Ik heb deze stal/rij schoenen. Stevig, degelijk en ze zitten echt heerlijk. Ik kon er meteen mee weglopen/rijden.

Afbeelding

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:52

heb sinds kort ariat terain schoenen lopen mega fijn en je kan er ook prima mee rijden en ook in westernbeugels ;)

succes ....

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:56

Caira schreef:
Ik heb altijd kisten voor dat doel, maar daar moet je wel van houden.

Ik ook :)

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:42

Ik zweer ook bij Ariats! Lopen heerlijk.
Het enige wat ik wel eens vervelend vind, is dat ik vaak een schok krijg als ik iets metaligs aanraak als ik ze draag.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:47

Ik gebruik mijn hanwags, zowel met de paarden als in de bergen. Nu na dik vier jaar zijn ze helaas wel uitgedroogd en ingescheurd maar dit komt door het veelvuldig stallen uitmesten en de amoniak tast het leer gewoon aan.
Ze zitten echter overheerlijk, ik kan er weekenden op lopen zonder ook maar ergens last van te hebben. Zelfde geld trouwens voor Meindl's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:50

Arabesk schreef:
Lielle schreef:

'ns kijken of de epplejeck die ook heeft :j

Die heb ik ook. Ideale schoenen en onverwoestbaar :j
Ik rijd ermee en heb er ook een week mee op Texel rondgestruind. Warm in de winter en niet te heet in de zomer. Echt perfect.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:58

Arabesk schreef:
... of ruiterschoenen waar je goed op kunt wandelen?

Welk merk?

Ik had ooit mountain horse schoenen die liepen zalig ik heb ze helemaal aan vellen gewandeld, maar nu zijn ze echt op. Die schoen is bijna niet meer te koop helaas dus ben ik op zoek naar wat anders. Wie weet er een goede schoen? En waar is die te koop?

Oei, die zijn moeilijk te evenaren, ik heb ze ook (denk ik), de mijne zijn donkerblauw met zo'n geruite voering, ik heb ze al meer dan 10 jaar, al jaren zo'n ijzertje uit de zool eruit en dus niet meer waterdicht, maar ze zitten zo lekker.
Vorig jaar ben ik ze nog nieuw tegen gekomen in de ruitersportzaak, ietwat later model, in het zwart, maar heerlijk zittend, eigenlijk een maat te groot en 70 procent afgeprijsd, hahaha, ik heb ze gekocht en draag ze bijna dagelijks op stal, af en toe de oudjes ook nog.

Succes met je zoektocht!

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:37

Ik heb deze van Ariat:
http://www.ariat-europe.co.uk/images/ph ... 7305_3.jpg
T zijn eigenlijk gewoon rijschoenen maar ze doen het prima in de stal of in de wei en heb er zelfs al 3x de carnavalsoptocht op gelopen omdat ze zo lekker zitten :D hihi

Hoor van sommige mensen dat de zool snel afslijt maar heb de bijna nu bijna 4 jaar en er is echt niets aan te zien? :oo
Kan natuurlijk ook aan de manier van lopen liggen.

In eerste instantie ging ik ook kijken voor die Mountain Horse schoenen maar ook bij mij knelden ze bij de enkel en ze waren zoooo stijf, dat zoek ik niet met rijden :n

Dus ik ga voor Ariat +:)+

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:12

Redbacks!

Ik zweer erbij!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:19

Gisteren alle mogelijke Ariats gepast bij Divoza. Maar met mijn smalle voetjes is dat niks geworden. -O-

Zelfs met zooltje en twee paar sokken bleef ik links en rechts nog ruimte overhouden. Heel strak dichtsnoeren houdt op een gegeven moment ook op.

Dus ik ga toch maar bij de dump op zoek naar legerkisten in dezelfde maat als die ik nu heb (en die als gegoten zitten). In wijdte S. :+

Die MH-schoenen hierboven met een kist-uiterlijk heb ik ook nog gepast, maar die drukten op mijn wreef. Dan heb ik liever weer echte kisten.

Redbacks heb ik ook, in '98 meegenomen uit Australië en ze leven nog steeds. Antheman, weet jij toevallig nog andere plekken waar die verkocht worden dan alleen bij Agradi? Ik wil ze nl. liever wel even passen voor ik ze koop, al heb ik een antiek paar thuis staan.

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:23

Sanasi schoenen.
Bij de welkoop 49 euro.
Zit ideaal en hebben een staalen neusen

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:32

Blijheid schreef:
Lielle schreef:

Die heb ik ook. Ideale schoenen en onverwoestbaar :j
Ik rijd ermee en heb er ook een week mee op Texel rondgestruind. Warm in de winter en niet te heet in de zomer. Echt perfect.

Dan ben ik zeker bijzonder want bij mij gingen ze slechts anderhalf jaar mee... Wel heel veel gedragen maar toen was de zool bijna door en werden ze erg luchtig bij de tenen. Navraag op het enduranceforum leverde op dat ik niet de enigste was met dat probleem.

Ze lopen wel heel erg lekker!

Ik heb nu de Lowa Renegade (dacht ik), een lichte bergschoen die erg goed zit. Lowa is vaak voor smalle voeten en Meindl voor de bredere voet.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:34

Mountain horse stalschoenen, oude model, ik heb er 70 euro voor betaald en ze zitten/lopen heerlijk :D Ze zijn nu te warm maar het zijn dan ook winterschoenen met vachtje:)