Ze blijft overigens wel bij me, buiten, en ook opzich wel in mijn tempo, maar wel met heel veel gedribbel, de stap is ver te zoeken
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ze blijft overigens wel bij me, buiten, en ook opzich wel in mijn tempo, maar wel met heel veel gedribbel, de stap is ver te zoeken
Heino schreef:Op het terrein zelf luistert ze prima en ik heb ook wel het idee dat ik de leider ben zegmaar. Ze is helemaal niet schrikkerig en vrijwel volledig verkeersmak. Het is echt het naar huis willenZe blijft overigens wel bij me, buiten, en ook opzich wel in mijn tempo, maar wel met heel veel gedribbel, de stap is ver te zoeken

Angel___ schreef:En weer een update
Ze is ineens zo braaf, op de terugweg naar stal terwijl ze de wei niet ziet. Ben nog niet heel ver van stal af geweest, maar we komen telkes toch weer een paar meter verder
dit zal vast heel kinderachtig klinkenMaar echt waar, ik ben er zo blij mee.
gelukkig dat het steeds beter gaat.

Met een ander paard kan ik overal heen, alleen als ze alleen is is ze een soort van angstig denk ik. Ik beloon haar daarom ook erg goed als ze weer braaf is. (praten, aaien, snoepje geven) Samira010 schreef:Angel___ schreef:En weer een update
Ze is ineens zo braaf, op de terugweg naar stal terwijl ze de wei niet ziet. Ben nog niet heel ver van stal af geweest, maar we komen telkes toch weer een paar meter verder
dit zal vast heel kinderachtig klinkenMaar echt waar, ik ben er zo blij mee.
Wat goed!gelukkig dat het steeds beter gaat.
Ik heb dit resultaat vandaag ook bereikt.. alhoewel
ik ben erachter gekomen dat Ebony niet bang is, maar me aan het uittesten is

Ze was wel wat drukker omdat het hard waaide.. maar dat neem ik dr niet kwalijk.
Als ze netjes naast me loopt, hou ik dr heel los. Alleen als ik dr corrigeer heb ik dr zegmaar even strak bij me, en daarna weer los. Hoop dat het uiteindelijk toch een keer gaat werken
Geloof dat dr eigenaresse een beetje bang is als ze zo gaat doen, dus echt oefenen heeft ze nooit gedaan.
Onder het zadel is ze wel beter bij je te houden, en dan zet ik de energie soms ook om in zijgangen waar mogelijk