paard durft niet uit elektrische waterbak te drinken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

X_Linz_X

Re: paard durft niet uit elektrische waterbak te drinken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 18:56

gaat niet.. ze staat al te steigeren als ik twee stallen verder een beetje vliegenspree op een ander spuit.. never niet dat zij in die stal gaat....

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:02

X_Linz_X schreef:
gaat niet.. ze staat al te steigeren als ik twee stallen verder een beetje vliegenspree op een ander spuit.. never niet dat zij in die stal gaat....

Toch kun je elk paard aan dat soort geluiden laten wennen.
Ook van de drinkbak.
halstertje aan touwttje hou jij vast.
Grote pluk hooi in de stal naast de waterbak.
En druk de waterbak maar in. Zelf niet veranderen in houding, Gewoon zelf heel rustig blijven staan.
Gewoon wat spelen met die bak.
Heb geduld, maar komt echt wel goed.
Het paard moet gewoon leren dat het wel mee valt.
En dat leren ze zelf genoeg als jij al leider maar aangeeft dat er niets is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:04

't Is dus gewoon een ontzettende angsthaas, niet alleen voor de waterbak maar voor alles.
Ik heb d'r ook zoeen staan en ik negeer het zoveel mogelijk, ze doet maar lekker maf, ooit komt ze er wel achter dat er niks aan de hand is. En zo is ze na verloop van tijd ook een stuk rustiger geworden.

Geef haar gewoon een emmer in de stal, niet meer erbij blijven staan om te laten drinken. En doe vooral veel gekke en enge dingen voor de staldeur maar wel zonder haar aandacht te geven, niet aankijken, zelfs geen geruststellende woordjes, wordt het echt te gek dan weglopen maar verder negeren.
Zet bij voorkeur een braaf paard naast haar wat het goede voorbeeld kan geven, zorg dan wel voor open staldeuren of tralies.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:53

wij hebben op 5 stallen zelfs niet eens een electrische drinkbak!

gewoon zo:
Afbeelding

bach remedie kan soms heel goed werken voor schrikkerige paarden.
kijk of er iemand in jullie buurt is die je daarmee kan helpen?
paard mist enorm zelfvertrouwen zo te horen door iets wat er is gebeurd.

mischien heeft ze een keer heel hard haar hoofd er aan gestoten of wat dan ook?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 14:43

Misschien een stom en onuitvoerbaar idee, maar sluit het water eens af en geef haar voer eens in de waterbak :)

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 15:23

euhhmm.. ik verwacht niet dat dat gaat helpen want heb haar ook al proberen te voeren in een emmer onder de waterbak.. maar ze dacht: of ik eet uit mijn voorbak of ik eet niet....
maar luister:
is het mogelijk dat dit paard bang is in kleine ruimtes?
als ik rijd kun je de met de compressor bijwijzevanspreke de bakrand schoonspuiten en van spuitend water is ze ook niet bang..
nu zijn ze bij ons naast aan het bouwen en waren ze vanmorgen met plastic bezig.. ze stond in de stapmolen om dat haar amazone vandaag uitvoering had op school en dus niet kon komen rijden. maar in de stapmolen is ze dus ook bang , van dat plastic.ze wilde er zowat uitspringen!. naarna is ze de wei in gegaan en stond ze rustig te grazen. de wei licht dichter bij dat plastic dan de stapmolen..

is dit mogelijk of is dit gewoon toeval?

ik weet wel dat er niks met de stapmolen aan de hand is, is ze gewend, en ze had ook geen rugpijn ofzo, gisteren met rijden niks van gezien of gemerkt..

ze was dus écht bang van dat plastic...

en als er btw een slang met water in de wei-waterbak ligt vind ze het ook niet eng..

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:26

Je kan ook een reduceerventiel op de waterleiding zetten, dan is de druk lager.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:09

Linz, ik denk niet zozeer dat ze dan bang is van de kleine ruimte, maar meer het idee dat ze niet weg kan wanneer ze wil :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:13

Wij hebben gewoon een grote speciebak er staan vol water :j weet ik zeker dat hij altijd genoeg water heeft :)

Niet alle paarden kunnen wennen aan bepaalde geluiden.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 16:26

@ heino.. haha ja zo bedoel ik het ook.. het staat er een beetje cloustrofobies:P mja dat ze niet weg kan ja..

troetjoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:30

Die van mij vond de waterbak ook hartstikke eng in het begin hij wou drinken en zodra hij begon te sissen stond hij achter in zijn stal
gewoon geen emmer water in gezeten en 1 x perdag uit de emmer laten drinken zodat hij de rest tog echt uit de waterbak moest gaan drinken.
nu heeft hij door dat de waterbak hem niet opeet en drinkt hij lekker uit zijn waterbak dit heeft zo'n 3 dagen geduurt

Julie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:13

Oké, mijn pony wou ook niet uit zo'n automatische drinkbak drinken. Ik zou toch opletten met het zonder drinken zetten van je paard.
Mijn pony vertikte het gewoon van te drinken uit die bak. Hij schrok zich elke keer dood wanneer het water er uit spoot. We zijn er uren mee bezig geweest om het hem te leren, maar niks hielp. Uiteindelijk heeft hij zelfs eens twee dagen zonder water gestaan (ook wel op de wei gestaan), en zelfs dan dronk hij niet uit die bak.

Toen hebben we de automatische paardendrinkbak vervangen door een automatische koeiendrinkbak. Daar moeten ze minder hard op duwen, en het water loopt er zachter uit. Hieruit dronk hij na één dag wel, en nadien ook geen problemen meer mee gehad.