Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
KiWiKo schreef:ik weet niet of een nodelose opmerking een opmerking is dat ze er deskundige hulp bij moet halen........ want dat is wat ik zei
ik heb ook gezegd dat ik niet zo lief ben op dat soort momenten, maar dat ben ik......
en uit boeken wil je het helemaal niet willen halenwant een boek kan nooit inspelen op het hier en nu
KiWiKo schreef:ik weet niet........ maar ik persoonlijk ben niet zo heel er lief tegen een paard wat mij plet en naar me wil slaan bij het hoeven uitkrabben......
IK ook niet..al hebben ze pijn, de trap van een paard of pony komt bij ons vele malen harder aan als die tik of flinke schop ( wel met zijkant van de voet!!) die wij als mens kunnen geven. Als de pony dit ineens is gaan doen en daarvoor nog nooit, dan zou je moeten gaan denken dat er iets is gebeurd in die tussentijd. De hoefsmid is al genoemd, of mischien een trap gekregen van een ander paard in de wei of paddock waardoor hij blauwe plekken heeft en het zeer doet als het been omhoog moet?Lord_Ik schreef:Is in mijn ogen net eerder onwil (omwille van andere eigenaar, andere omgeving of eender welke verandering) dan een ander probleem aangezien die over het algemeen niet van de ene op de andere dag opduiken?
dus dat is nooit goeed
KiWiKo schreef:een trap kan je doden....... heel simpeldus dat is nooit goeed
wat de eventuele lichamelijke ongemakken ook zouden kunnen zijn.
als begeleider moet je die trouwens al ondervangen voordat dit aan de hand is maargoed.... dat moet je ook maar net aan kunne voelen.
maar trappen naar mij............ nee is not done.......... netzoals mijn kind mij niet mag krabben, bijten of slaan..........
Ik wil met alle liefde rekening houden met van alles en nogwat, en dat doe ik ook.......... en daarom is er geen gegronde reden om mij zo op mijn plek te zetten
)
Coby schreef:Ik sta op een stal met zo'n vijftig paarden waar ik regelmatig dit geklooi zie.
Vaak volledig verwaande paarden die een sterkte eigen wil hebben.
Vandaar mijn reactie.
Oja en dan hebben de paardenfluisteraars al genoeg geld verdient op het paard
skup het paard naar tokio en terug........... en ik doe het met de eigenaar twee keer zo hard........ ik ben niks lief op zulke momenten........
KiWiKo schreef:hihi ik heb jarenlang paaren gecorrigeerd........ (eingelijk eigenaren gecorrigeerd)
en ik ken ze wel die verwaande paarden met een eigen wil
en das geen geintje om die dieren weer in de meewerkmodus te krijgen, zeker als je je bedenkt dat er geen een wezen op deze aard meer pleasable is dan het wezen paard
het is gelukt
roest schreef:KiWiKo schreef:hihi ik heb jarenlang paaren gecorrigeerd........ (eingelijk eigenaren gecorrigeerd)
en ik ken ze wel die verwaande paarden met een eigen wil
en das geen geintje om die dieren weer in de meewerkmodus te krijgen, zeker als je je bedenkt dat er geen een wezen op deze aard meer pleasable is dan het wezen paard
Moet je het eens proberen met een agressieve hond die op de euthanasielijst staathet is gelukt
)