Wie rijd er een oldtimer voor een 1,5 paards trailer, welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 00:48

MissyTara schreef:
Een Range Rover oldtimer zou ik gerust aandurven hoor....

Wij hebben een Land Rover old timer :j 32 jaar oud, wat een bakbeest!! Prima voor de trailer, geen wegenbelasting en maar 80 euro oldtimer verzekering :D en trekken dat ie doet!! Gelukkig is mijn vader wel een die weet hoe je zo'n auto moet onderhouden :j .
We hebben er zelfs 5 jaar terug ons paard mee uit de sloot getrokken, de brandweer slipte steeds weg in het land, zo nat was het gras. Dus de Land Rover het land in gescheurd en binnen no-time hadden we onze ouwe dibbes weer veilig en wel op de kant.
Oer auto's!! Al zoeken we nu wel een erbij die, mocht de LaRo het begeven, we wel een auto tot onze beschikking hebben die zo voor de trailer kan :) .

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:49

Overigens is de kreet "belastingvrij" voor sommige verkopers een reden om wat absurde prijsstellingen te gaan hanteren. Dan kun je beter een auto zoeken die het nog net niet is en nog 1 of 2 jaar belasting betalen. Hou er dan wel rekening mee dat de oldtimer regeling gaat veranderen per 1 januari 2012. Alle auto's van na 1 januari 1987 worden niet meer belastingvrij.

En het kan maar zo dat je aan oudje meer kosten hebt aan onderhoud (en energie en ergernis) dan dat je aan wegenbelasting kwijt bent bij een jonge auto. Betaal ik liever belasting.

Woody2015

Re: Wie rijd er een oldtimer voor een 1,5 paards trailer, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 21:32

Nou het zou zowiezo een auto worden van 84' of ouder.
verder rijden we al 1 oldtimer, dus we weten wel ongeveer hoe en wat er aan kosten aan verbonden kunnen zijn.

Zoals het er nu uitziet word het een Mercedes, welk model is afhankelijk van het aanbod en de kwaliteit.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:18

Margreet schreef:
En het kan maar zo dat je aan oudje meer kosten hebt aan onderhoud (en energie en ergernis) dan dat je aan wegenbelasting kwijt bent bij een jonge auto. Betaal ik liever belasting.

Ik rij nu probleemloos al 2,5 jaar mijn 300SD. Mijn vorige auto was een 'jonge' 300TD 4 matic, over problemen en kosten gesproken ;)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:28

Ik heb het dan ook over jong, niet over 'jong' ;)
(jaja, uitzonderingen blabla mijn uit 2009 blabla ellende blablabla je snapt 'm wel)

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 00:07

flitzz schreef:
Dan heb ik geluk gehad denk ik.. met gewoon stadsverkeer (lees rondom de kerk) reed ik bijna 600 km met een volle tank.. mijn zwager heeft een senator gehad en die slurpte behoorlijk. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het allemaal slurpers zijn.

Dan heb jij echt gruwelijk mazzel gehad met je Ferooz! Ik heb er ook een gehad, vond het een ontzettend leuk ding, maar hij reed toch echt niet zuinig hoor, ik was blij als ik 400 km reed met een tank. Verder is het gewoon geen comfi auto, vooral op de snelweg. Daar is 't beestje niet voor gemaakt. :Y) Als gezinsauto zou ik er ook niet aan beginnen, als je achter 2 stoelen hebt (en die zitruimte is ook redelijk krap) heb je bijna geen kofferbak meer.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 00:15

Paarden zijn gewoon een kostbare bezigheid en eerlijk gezegd zou ik nooit van mijn leven voor een oldtimer gaan voor mijn trailer :n

Mijn auto heeft ABS en weet ik hoe het allemaal heet (ben blond he :D ), maar ik zou niet zonder kunnen! De auto kan met gemak de trailer aan en als een of andere idioot toch net nog even voor je in komt, regelt de auto het zelf wel.

Nee, voor mij echt geen oude bak! Zou ik me zelf niet lekker bij voelen in ieder geval. Geef mij maar een auto die 100% de trailer aan kan hoor.

Edit: ik reed eerst ook met een 1,5 paards trailer omdat ik geen E-rijbewijs had, maar moet wel toegeven dat ik het nu veel fijner rijden vind :j

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 00:19

Een oude bak kan ook prima en voor meer dan 100% een trailer aan - ik merk amper dat er een tweepaardstrailer inclusief vulling achterhangt als ik bij mij stijl de dijk omhoog moet...
Je moet 'm natuurlijk wel onderhouden, maar dat is met alles zo. ;)
En, als je jezelf er niet prettig invoelt: niet doen. Ik vind het altijd iets speciaals hebben!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 00:21

Tuurlijk, maar ik merk wel dat met die technische snufjes allemaal vandaag de dag, het rijden met trailer dan zowel voor auto en trailer (paard) veel comfortabeler en veiliger wordt.

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 00:24

Comfortabeler, dat geloof ik wel ja. Maar per definitie veiliger? Helaas is het altijd maar afwachten wat je mede-weggebruikers uithalen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 00:26

Je kan ook kijken naar een Volvo. Ik rijd nu een 740 diesel, en hij is nog niet oldtimer ;) hij is 19 nu. Maar normaal gesproken gaat hij het makkie an redden. Weg gaat ie niet, en zolang ik er dus geen ongeluk mee krijg blijft die lopen.
De oude LT motor zit erin, de ene zweert erbij de ander vervloekt hem :D maar het zijn blokken die niet zomaar even kapot gaan (aldus de volvisti's).
De wat oudere modellen, de 240 en ook de eerste 740 zijn nu oldtimer. Ik heb met beide wel gereden en trailers getrokken, geen enkel probleem. Veel vermogen onderin, en ze trokken beide mijn 2 paards trailer van 860 kg leeg zonder enige moeite. Ook met 2 paarden erop. Voordeel van de Volvo is dat hij zon ongelovelijke korte draaicirkel heeft. Erg leuk als je ergens op het parkeerterrein van een wedstrijdlokatie je blik met trailer in een hoekie in de rondte gooit waar omstanders denken dat gaat nooit lukken :D 8-) (heb ik meermaals erg veel lol om gehad ;) )

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 00:30

Jaaaaaa Rina! Leve de Volvo's! Subliem die draaicirkel! Loooooooooooooooooooooooooooooooove mijn Volvo 740 station 'Eagle Airforce One'

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 00:33

tja oldtimers zijn leuk........
maar als je een echte sterke oldtimer wil hebben dan moet je voor een amerikaan gaan
lincoln continental
chevy van
dodge
mercury
enz....

vooral met big block en V8 ,dat zijn de werkpaarden :j
trekt met gemak 3000 kilo
op gas is het nog rendabel
luxe,nog meer dan menig nieuwe auto, en een geluidje om bronstig op te worden :P

maar..........eraan kunnen sleutelen is een must,anders word het een dure hobby

bekijks is iig altijd aanwezig! :j
ben zelf ook een groot liefhebber van dit soort auto's :D

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 00:38

klopt als een bus, daarom ben ik ook zo blij met deze Bronc:
Afbeelding
idd bigblock, V8, buffelen dat ding :D

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 07:26

En om nog even terug te komen op technische snufjes en comfi rijden...........@WINDDANCER, heb je wel eens in een dikke Mercedes 300sd gezeten, daar zit werkelijk alles op en aan!
Omdat het toendertijd meer een uitzondering was dan normaal dat auto's zulke snufjes hadden ga je ervanuit dat het niet kan maar dat is niet zo het was toen simpelweg alleen weg gelegd voor de rijkere mensen!

Amerikanen zijn wel heel stoer, maar hoe zit het met onderdelen als er iets kapot is?
Kun je daar niet erg slecht aankomen?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 08:46

Loes'sCorner schreef:
En om nog even terug te komen op technische snufjes en comfi rijden...........@WINDDANCER, heb je wel eens in een dikke Mercedes 300sd gezeten, daar zit werkelijk alles op en aan!

Precies en over comfortabel rijden gesproken. De auto zit echt super en alles erop en eraan :) Mijn man heeft er achter bovendien hydraulische veren onder gezet, dus de auto stelt zich in op het gewicht van de trailer. Ligt dus niet met de kont aan de grond.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:52

Loes'sCorner schreef:
Amerikanen zijn wel heel stoer, maar hoe zit het met onderdelen als er iets kapot is?

Er zijn genoeg dealers in nederland die aan onderdelen komen uit amerika vandaan
voor "schoonpappa" bestel ik bij www.prostreet.nl
binnen 3 weken heb je ze dan in huis....

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:39

ikdoemaarwat schreef:
Loes'sCorner schreef:

Er zijn genoeg dealers in nederland die aan onderdelen komen uit amerika vandaan
voor "schoonpappa" bestel ik bij http://www.prostreet.nl
binnen 3 weken heb je ze dan in huis....

Dat valt best mee, je hebt inmiddels behoorlijk wat dealers hier zitten en anders in ons geval is er altijd nog Bronco Graveyard in USA - die hebben zo ongelooflijk veel!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:46

ik heb een volvo 262 coupe,die nu helaas stilstaat,maar die zou met gemak een trailer trekken...

ook en heel luxe oldtimer met alles erop en eraan.... :D

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:52

De eigenaresse van stal rijd een oude Mercedes G-class en dan de 2 deurs maar je hebt ze ook in 4 deurs.
Deze staat op dit moment stil omdat de motor voor een gedeelte vervangen moest worden. Maar het is echt een trekpaard heeft altijd met 2 paardstrailer of flinke aanhangwagens er achter gelopen