leasepaard niet meer geschikt als rijpaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: leasepaard niet meer geschikt als rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:30

maar Peelie, wat als eigenaresse gewoon niet thuis blijft geven........ en gewoon blijft doen alsof ze er even niet is??????? zit TS nog wel wat jaren aan een paard vast die pijn in zn benen heeft........ daar zou ik nou geen zin in hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:31

En TS betaalt leasekosten neem ik aan, voor een paard waar ze niks mee kan maar waar ze wel het onderhoud voor moet betalen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:34

dan zou ik het bij de DB neerleggen....

Dan moet je uiteraard wel het contract stop zetten. en de brief persoonlijk desnoots, in de bus doen. daara als ze al die tijd nog niet is langs geweest en ze het paard onnodig laat leiden dan kan de DB het paard overnemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:36

Dierenbescherming doet niks aan geblesseerde paarden, Peelie.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:37

nieteens??? dat is stom... zelfs niet als ze stokkreupel zijn?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:38

nooit persoonlijk in de bus doen, altijd aangetekend met ontvangstbevestiging..... persoonlijk in de bus doen is haar woord tegen het jouwe... aangetekend met ontvangstbevestiging betekend dat je aan kan tonen dat ze de brief heeft ontvangen omdat er voor getekend is ;)

de DB doet hier niks aan ook niet als ze stokkreupel zijn

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:38

niet zolang ze water en eten hebben en nog overeind staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:39

Tuurlijk niet, zolang een paard eten en drinken heeft doen ze helemaal niks, en er staat geen straf op om er een kreupel paard op na te houden. De DB heeft het recht ook niet om iets te doen aan kreupele paarden, zou een mooie boel zijn zeg.... stel je voor dat mijn paard kreupel zou raken en ik kreeg de DB op de stoep???
Goeie tip, Kiwiko!!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:47

ja ok :o

nouja ik denk dat de TS genoeg tips heeft voor nu.

melissa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 16:55

Peelie schreef:
maar dat is ook geen doen met een verkalkte pees... hoe lang loopt hij hier nou eigenlijk al mee?

nou zkr voordat ie naar mij toen kwam, ik heb hem sinds eind oktober, maar de da zei dat het er al veel langer zit. en ik voelde me best schuldig omdat wij hem gewoon door hebben gereden, toen we het hoorde hebben we hem gelijk op rust gezet en niet meer gereden en zullen dit ook niet meer doen.

melissa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 17:04

ik heb indd veel tips gehad. ik kan indd een aangetekende brief sturen met wat ik wil. even over het leasekontrakt. ik betaal haar niets aan lease kosten. ik heb getekend dat ik alle kosten op me nam, zoals stalkosten, hoefsmid, da kosten etc. verder mocht ik ook haar spullen in bruikleen gebruiken. ik heb ook voorgesteld om afstand te doen van het paard en dat ze haar spullen terug kreeg, maar natuurlijk ook geen reaktie. ik weet dat ze al een paar maanden een ander paard heeft, maar weet nog niet waar ze die gestald heeft.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:10

daar zal je waarscheinlijk ook nooi achter komen...

Ikz ou gewoon idd een broef doen, zeggen dat je afstand van hem doet, dat je hem op het aangegeven adres heb gestald en dat ze hem daar op kan halen. Want het ook ook weer zo wat om hem in haar tuin te zetten...

Dat zou ik wel heel erg goed afspreken met de staleigenaar. dat hij/zij ook weet waar die aan toe is. dat de kosten weer voor haar zijn ed... geeft het telefeoonnummer van haar aan de staleigenaar zodat die kan bellen over de kosten. dan kan die wel zeggen van het paard gaat hier weg (hoe moet hij zelf weten) want het staat op mijn terein en is niet meer welkom.

ik weet niet of dat een idee is, want je gaat er niet achter komen waar ze haar nieuwe paard heeft gestald.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:17

melissa7 schreef:
ik heb indd veel tips gehad. ik kan indd een aangetekende brief sturen met wat ik wil. even over het leasekontrakt. ik betaal haar niets aan lease kosten. ik heb getekend dat ik alle kosten op me nam, zoals stalkosten, hoefsmid, da kosten etc. verder mocht ik ook haar spullen in bruikleen gebruiken. ik heb ook voorgesteld om afstand te doen van het paard en dat ze haar spullen terug kreeg, maar natuurlijk ook geen reaktie. ik weet dat ze al een paar maanden een ander paard heeft, maar weet nog niet waar ze die gestald heeft.

dan ben jij juridisch eigenaar............. wie betaald, bepaald :)

wat erook in het contract staat maakt niet uit......... als jij alle kosten voor dit paard op je hebt genomen het laatste half jaar en je kan dat aantonen.......... dan ben jij de juridische eigenaar

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:19

Eerlijk gezegd zou ik hem bij haar voor de deur zetten na een aangetekende brief. Is ze nou helemaal besodemieterd. Dat is een mooie manier om van je kostenpost af te komen. Gewoon niet thuis geven.

Lease is geen koop. Jij mag de lease altijd verkopen als het product niet deugdelijjk is. En je hebt echt keurig alles laten onderzoeken.

Dus die brief gewoon sturen. En die advokaat in de arm nemen verder. Is duur, maar dit paard houden is nog duurder.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:21

Dit is toch wel heel schandalig zeg. Gewoon iemand je zieke paard laten leasen en dan niet thuis meer geven. Wat een mentaliteit. Echte dierenliefhebber. *bah*
Sterkte ermee TS. Ik denk dat een advocaat in dit geval het beste is.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:22

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:26

Anya schreef:
Maar Melissa7 het moet me wel van het hart dat je kennelijk een slecht gesternte hebt waar het paarden betreft. Leer jij niet van je fouten??? Je hebt al eens een paard teruggebracht naar de eigenaar.

[PP] paardje gekocht onder valse voorwaarden vervolg

is dat niet een beetje oude koeien uit de sloot halen?
topic is van 2004 :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:34

daarbij ging dit om de koop van een paard, dit is wat anders... dit gaan om de lease van een paard...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:44

En ook daar ging een hele riedel aan adviezen inschakelen van advokaten over tafel. Het lijkt me dat je dan wel aardig weet hoe het moet.

Ik wens TS veel succes.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:19

en toch is dit anders en heb je andere adviesen nodig. er worden nu ook totaal andere adviesen gegeven...

melissa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 19:50

Anya schreef:
Maar Melissa7 het moet me wel van het hart dat je kennelijk een slecht gesternte hebt waar het paarden betreft. Leer jij niet van je fouten??? Je hebt al eens een paard teruggebracht naar de eigenaar.

[PP] paardje gekocht onder valse voorwaarden vervolg

dit was in 2004 indd dus snap niet wat dat er toedoet met dit. ik ben op een gegeven moment juist voor leasen gekozen zodat ik kan zien of het paard echt mijn type was etc. ik heb haar gewoon in goede vertrouwen genomen (ja ik vertrouw mensen gauw maar blijkbaar kan dat in deze tijd niet meer). En ja daar leer je weer van. er zijn zelfs mensen die een giga duur paard kopen waar later blijkt dat er een verborgen gebrek achter zit.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:02

ik heb verder geen advies, maar ik wens je wel succes.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:10

Nou, daar ben je mooi klaar mee.. Ik wens je veel wijsheid toe in dit geval, ik zou zelf het paard terugbrengen als ik in jouw schoenen stond, of de eigenaar er nou wel of niet op reageert, schei uit zeg!! :\ Dit is wel een hele makkelijke wijze om een kapot paard kwijt te geraken..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:11

Dat vind ik dus ook tallie ho

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:52

MD --> TAO