Weinig dazen/ongedierte dit jaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MusicELINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:04

Hier in het "Hoge noorden" (Drenthe) Is het ook al weer raak hoor.. vooral 's avonds kun je beter de paarden uit de buurt blijven.. En die irritante beesten negeren vliegenspray ook gewoon..

Nikka

Re: Weinig dazen/ongedierte dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:19

De vliegen vallen dit jaar erg mee. Ik heb plastic op mijn mesthoop liggen en volgens mij scheelt dat enorm. De 1e daas heb ik gisteren doodgeslagen.

gambalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 07:46

Niet te vroeg juichen, ik heb de eerste alweer gesignaleerd

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 07:51

Jep hier krioelt het er ook alweer van :( .

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 08:00

Hier ook nog weinig, alleen het is nog vroeg in het jaar, en als het dit weer blijft zullen we er wel last van krijgen.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:28

Ik hoop ook voor jou, en natuurlijk ook voor je paard dat het lang wegblijft. Maar ik hoorde pas zeggen dat het ook te maken heeft omdat we een strenge(re) winter hebben gehad. ;)

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:31

Het is voor dazen ook nog erg vroeg hoor! De dazentijd bereikt zijn hoogtepunt in juli ongeveer. Maar hier op de veluwe heb ik er alweer wat gesignaleerd rond mijn paard! Ook de eczeemknutten zijn weer in grote getalen aanwezig...

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:35

hier in brabant al weer vol op dazen,en heel erg veel muggen........ik zelf heb 11 muggenbulden alleen al op mijn buik staan,denk dat het ieder jaar alleen maar erger word!!!

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:37

Hier begint de bouwen/dazen tijd altijd begin/half juni al. En hier zijn ze dus ook al weer gesignaleerd.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:39

Ik wilde vorige week ook al een topic openen, toen had ik de eerste daas bij ons doodgeslagen :+ Voor mijn gevoel veel later als normaal. Heb er met het rijden welgeteld 2 doodgeslagen inmiddels (rij altijd in het bos, normaal gesproken NIET mogelijk zonder dekens etc, nu dus nog wel)
Gister was ik even bang, omdat tijdens het opzadelen er toch een aantal dazen kwamen kijken, met rijden zelf niks gezien!!
Mijn paard staat praktisch in het bos, en het is normaal echt dramatisch!! Ik durf het ook niet echt hard te roepen, dus klop het de hele tijd maar af, nu dus ook *klopklop*

Muggen stikt het hier wel gruuuwelijk van, ik rij altijd met mn rijbroek omhoog gestroopt als het zo warm is, en ze hebben mn benen al goed weten te vinden dit jaar. Gelukkig helpt spray wel tegen muggen :D Volgende keer mezelf ook maar even inspuiten hihi.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:42

Sinds 2 dagen weer volop dazen :( helaas... Zelf een mega daas kapot geslagen, was (niet overdreven) zo'n 3 cm lang en in verhouding dus ook zo dik. Bah wat een viezerd was dat.

Eczeemmugjes hadden we al langer last van.