Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Tancreda4 schreef:Ik ga niet vaak met de trailer, en heb geen transportbeschermers.
Ik doe dan of rondom in dikke zachte stalbandages + rondom springschoenen, of voor peesbeschermers achter pijpkousen en rondom springschoenen. Dat gaat prima en zakken niet zo snel af.
Warmte ophoping hou je eigelnijk altijd wel, ook onder het rijde.n Maar heb toch liever wat bescherming om dan dat ze een keer haar evenwicht niet in orde heeft en zichzelf verwond op de trailer. mijn paard lijkt niet altijd even stabiel in de trailer. Vooral springschoenen vind ik daarom zelf belangrijk voor als ze op hun eigen voeten gaan staan.
Het langste dat ze in een trailer stodn ik 45 minuten achtereen.
Neonlight schreef:Heb je ze zelf al eens een paar uur om je been gehad? Dan weet je pas of ze warm worden. Je paard gaat dat niet tegen je zeggen.
En bij zowel Bucas als BR transportbeschermers heb ik afzakkende gezien. En een behoorlijke temperatuur gevoeld daaronder bij lang transport.
Neonlight schreef:http://www.thehorse.com/ViewArticle.aspx?ID=14042
Het verhaal wat je schetst over vervoeren en het gedrag herken ik totaal niet. Als ik met de paarden op stap ben hebben we ritten van 1,5 uur tot 4 uur enkele reis. In sommige weken reizen we meer dan 2000 km met de paarden. Dan zullen de paarden die wij vervoeren maar sulletjes zijn en de uitzonderingen op de paarden.
In de 20 jaar dat ik nationaal rijd en dus heel het land afrijdt heb ik maar 1 keer een wond bij een paard gehad. Dit was er eentje die moedwillig de boel in elkaar aan het trimmen was toen we gewoon geparkeerd stonden. De pijp van het schot vloog toen ook door het dak heen. En waar de wond zat? Op zijn rug.
Joceline schreef:Verder ben ik niet tegen blote paardenbenen in trailers hoor, maar beschermers zijn echt niet schadelijk. Dat is niet enkel mijn mening maar ook een feit.
ikke schreef:Joceline schreef:Verder ben ik niet tegen blote paardenbenen in trailers hoor, maar beschermers zijn echt niet schadelijk. Dat is niet enkel mijn mening maar ook een feit.
Hoe feit? Waarom is het een feit?
99% van alle problemen met paarden op een trailer is terug te voeren op de (on)kunde van de chauffeur. Feit? Nou nee, het is een constatering van 1.000.000 vlieguren en zien wat voor idioterie anderen uithalen.
Joceline schreef:Precies zoals je zegt..zijn beschermers dus niet enkel bescherming voor in de trailer of tegen een trailer in het drukke verkeerd maar ook tegen de onkunde van andere bestuurders en ongelukken ja. Verder zijn feiten gebaseerd op enorm veel representatieve ervaringen maar vooral door onderzoeken en deskundigen.
ikke schreef:Joceline schreef:Precies zoals je zegt..zijn beschermers dus niet enkel bescherming voor in de trailer of tegen een trailer in het drukke verkeerd maar ook tegen de onkunde van andere bestuurders en ongelukken ja. Verder zijn feiten gebaseerd op enorm veel representatieve ervaringen maar vooral door onderzoeken en deskundigen.
Is daar ooit onderzoek naar gedaan? Doe eens een handvol links.
Die andere bestuurders waar ik op doel zijn bestuurders met paarden aan de haak!! Andere bestuurders doen bij mij geen idiote dingen; een oude Mecedes vrachtwagen richt een hoop schade aan.........
De rest is een kwestie van weten wat er om je heen gebeurt en je wijze van rijden daarop afstemmen.
Neonlight schreef:Joceline, ik heb een paar posts hierboven een link geplaatst naar een nieuwsbericht over een wetenschappelijk onderzoek, dat peesbeschermers wel degelijk kwaad kunnen zijn. Niet gelezen?
Alleen kies ik ervoor, iets warmere benen liever dan openliggende pezen..schadelijk voor het hele leven. Verder hebben dierenartsen (wat mij al veel zegt) bewezen dat die hitte enorm meevalt en dus als het waar zou zijn binnen 1 jaar al de pezen kapot zouden moeten zijn. Laten we het erop houden dat het een keuze is maar dat transportbeschermers niet schadelijk zijn. Ik denk dat zulke voors en tegens er altijd wel zijn en dat er moeilijk te zeggen valt wat nou echt werkelijk waar is. Ik heb gewoon enorm veel ervaringen en onderzoeken bekeken en gehoord vandaar..de pezen van mijn paard zijn enkel wat warm en dat is al de warmte die van binnenuit naar buiten wordt afgevoerd. Dus voor mij is de keuze snel gemaakt, maar begrijp zeker jullie keuze!
Neonlight schreef:Joceline, dit is het meest recente onderzoek en er staan tal van tabellen en metingen bij, inclusief warmtefoto's. Aan je reactie te zien heb je het artikel niet gelezen of begrijp je niet wat er gezegd wordt. En dit onderzoek is niet gedaan door de eerste de beste DA hier om de hoek.![]()
Maar ik ben benieuwd met wat voor links en bewijzen jij komt, want jij hebt het ook over de feiten, heb ze alleen nog niet gezien.
Joceline schreef:Nou een handvol links, wat dacht je van heel het internet en de dichtstbijzijnde dierenkliniek? En hoe weet jij dat een of andere rambo jou en je trailer niet schept? Of ramt? Er zijn een hoop rare en gevaarlijke bestuurders op de weg dus daar mag je nooit zomaar vanuit gaan. En ja, mensen hebben niet graag grote auto's of paarden op hun ruit maar een ongeluk is een ongeluk..er zijn relatief weinig mensen die doelgericht een zwabber maken of uit de bocht vliegen. Je moet slim rijden ja met trailers maar anderen blijven gevaarlijk. Nog even inhalen net voordat de tegenligger eraan komt, niet snappende dat je een waardevol paard achterin hebt staan en het inhaalstuk erg kort is. Maakt me niet uit dat mensen bewust en slim nadenken over wel of geen beschermers maar de bewering dat beschermers schade aanrichten..absoluut niet. Ik heb respect voor die keuzes en ik hoop dat ze dat ook voor andere keuzes hebben maar dat verhaal over dat beschermers schade aanrichten als ik op wedstrijd ga of ga lessen en dan beschermers (gewone pees/strijk) omdoe (paard heeft ook ijzers en staat alleen in dubbelpaardstrailer en heeft dus minder steun) is gewoon onzin.