Welke rijbroek met de volgende eisen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

waldoalpha

Re: Welke rijbroek met de volgende eisen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:02

ik vind het ook echt idioot,zo'n prijs voor een broek, ik heb zelf een ruitershop en koop bewust geen pikeur en andere dure broeken in. ze zijn kwalitatief niet veel beter dan de horka broeken, en daar betaal je gemiddeld 80-100 euro voor. de naam vn de broek betaal je ook!!

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 18:00

waldoalpha schreef:
ik vind het ook echt idioot,zo'n prijs voor een broek, ik heb zelf een ruitershop en koop bewust geen pikeur en andere dure broeken in. ze zijn kwalitatief niet veel beter dan de horka broeken, en daar betaal je gemiddeld 80-100 euro voor. de naam vn de broek betaal je ook!!

Daar ben ik het nu eens volledig mee oneens. Je zult inderdaad vast wel een beetje meer betalen voor de naam. Maar zeer zeker ook voor de kwaliteit, pasvorm etc. Mijn Pikeur Romana's gaan al 10 jaar mee, helaas nu te klein en verkocht. Heb laatst een Harry's Horse gepast, zat voor geen meter. Stof draaide al om de knieholtes heen. Wil niet weten hoe hij eruit ziet na 10 keer wassen. Laat staan na 10 jaar dragen.

Vanmiddag heb ik toevallig een Eurostar Klarissa gepast, zag er netjes uit maar ook de pasvorm minder. Broek trok zich omlaag vanuit het kruis. Maar ja het zal ook wel aan je eigen figuur liggen.

Ik heb dus uiteindelijk mooi weer een Pikeur besteld! Een Mondega wel te verstaan!

Iedereen bedankt voor het meedenken!!!!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:04

Ik vind het verschil in kwaliteit en pasvorm ook duidelijk hoor!
Helaas pas ik de Pikeur en Cavallo broeken niet, en moet ik het bij eurostar houden, die zijn ook netjes.
Maar heb nu een man gevonden die broeken maakt van de Schoeller stof, daar worden ook de dure Pikeur broeken enzo van gemaakt. Helemaal op maat, en een stuk goedkoper dan in de winkel omdat er geen tussenhandelaren tussenzitten. Ideaal! Broek is al erg vaak gewassen, en nog geen tintje verkleurd. :)

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 18:06

Wat mooi! Vriendin van me heeft ook eens een rijbroek op maat laten maken. Was haar goed bevallen. Weet alleen niet door wie.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:15

Ik laat het hier in de buurt doen, in brabant, maar dat een beetje ver weg voor jou.
Jose Couwenhoven, van Couture Hippique, laat ze ook door hem maken, maar zei zit nog verder weg voor jou.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:17

Suus schreef:
Oh nog vergeten erbij te vermelden, ik zag de Cavallo Blue Label Carthago en die ziet er goed uit. Precies zoals ik hem graag wil. Maar die kost maar 100 euro. Ik ben een beetje bang dat de kwaliteit niet goed is, omdat hij beduidend goedkoper is dan andere modellen van Cavallo. Heeft iemand ervaring met die rijbroek?

Mijn ervaring is dat ze wel fijn zit maar de stof snel minder mooi is komen van die pluisjes op.
Ik vind zelf de Pikeur broeken erg fijn.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:30

waldoalpha schreef:

Dat ben ik ook niet helemaal met je eens.
Ik verkoop zelf ook verschillende merken, maar je kan wel goed aan de prijs de kwaliteit van de broek merken. Ook de pasvorm an de duurdere broeken is echt in veel gevallen beter.
Nu zeg ik natuurlijk niet dat goedkopere broeken slecht zijn, maar ik wil ook niet zeggen dat een broek van € 150,- puur de naam is. Zeker niet!!

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:25

Ik zou gaan voor een Anky rijbroek (heb er zelf 2 en heb deze al 3 jaar. Ze blijven zo goed als nieuw). Daarnaast is Pikeur ook echt mijn favoriet. Ook deze blijven heel erg mooi en echt een goede kwaliteit.

BTW, je hebt echt een goeie keuze gemaakt!!

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:24

Lucifer123 schreef:
Kijk eens naar de Eurostar Klara of Eurostar Klarissa broeken! Héérlijke broeken en helemaal niet zo gek duur. (met steekzakken, zonder bandplooi, is met en zonder leren zitvlak te verkrijgen en wordt niet vaal)

ik vind ze ook ideaal, al moet ik wel zeggen dat ze met de jaren wel verkleuren hoor, mijn zitvlak is donkerder dan de broek zelf, maar dit is pas naar 1,5 jaar ofzo.. de stiksels laten dan helaas ook wel iets los.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 15:03

Samantha_T schreef:
Ik zou gaan voor een Anky rijbroek (heb er zelf 2 en heb deze al 3 jaar. Ze blijven zo goed als nieuw). Daarnaast is Pikeur ook echt mijn favoriet. Ook deze blijven heel erg mooi en echt een goede kwaliteit.

BTW, je hebt echt een goeie keuze gemaakt!!

Dank je wel. Anky vind ik ook erg mooi maar ze heeft geen lengtematen meen ik...

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:29

Nee, Anky's zijn erg kort.
Cavallo zit je waarschijnlijk niet goed, als je Pikeur en Eurostar wel fijn vindt zitten.
Eurostar is ook prima kwaliteit, maar nog niet vergelijkbaar met Pikeur. Maar wel fijner dan Cavallo, dat vind ik in ieder geval.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 15:44

Ok, goeie tip. Ik moet zeggen ik heb jááááááren geleden eens Cavallo gehad maar die heb ik snel weer verkocht. Was een hele dure broek met bandplooi en echt leer maar dat stof dat wijdde zo ontzettend uit. Als ik de hoeven verzorgd had op mijn hurken had ik de knieën al in de broek staan. Vreselijk gewoon.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 18:23

Ik heb ook ooit eens 1 cavallo broek gehad en dat is met mijn figuur niet te doen := daar moest ik wel zo'n slanke taille voor hebben in verhouding dus dat zat voor geen meter hihi.
Ik heb zelf had altijd de Eurostar Diana, geweldig! maar kan ik haast niet meer vinden....

heb nu de laatste paar keren Mondoni en Harry's Horse broeken gekocht en die gaan de deur weer uit, wat zitten die vreselijk zeg! daar komen weer Eurostar broeken voor terug en ik wil pikeur ook eens proberen :j

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 19:45

Ik vind Pikeur super, echt een aanrader. Het kost wat meer maar dat is het dubbel en dik waard.

Lotte_James

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:57

Ik vind de broeken van NedHorse altijd heel fijn! Misschien niet echt een bekend merk, maar ze zitten echt fijn en zijn ook mooi vind ik!

mana1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:02

even off topic hoor maar wist niet dat er een rijbroek is
die die mijn naam draagt "Romana" dus haha.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 21:03

Ja en ik vind het nog steeds een mooi en fijn model hihi!