ruiterbewijs , het goede paard ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kitsolu

Re: ruiterbewijs , het goede paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:42

Dat ze dat dus niet raar aangepakt heeft :)

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 19:44

me pony kan gewoon lekker onspannen nagevelijk en voorwaarts ziin , dus niet in de krul getrokken .

allen ik heb nogal veel spanning, en als er anderen kijken komt dat over op me paard en is het soms niks.

dus voordat ga beslissen of ik met me eigen pony ga doen , ga ik eerst nog wel even paar keer bij een pension stal rijden .
kijken hoe dat gaat :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:03

Succes met je beslissing Piaffe-Girl, en je ruiterbewijs examen uiteindelijk natuurlijk :D

Shahazai, ik hoop dat die vrouw protest aangetekend heeft?

pippetinus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:19

Jaren gelden toen een vriendin van mij opging voor haar ruiterbewijs ben ik mee geweest om te kijken. Een meisje is tijdens de proef twee keer van haar paard gevallen. Haar paard had een slechte dag, bokken en klieren. Ik meen me te herinneren dat ze toch geslaagd was.
Iemand die ik kende van de manege reed ook mee die dag. Zij was echt een beginnend ruiter. Maar zij had een manegepaard ter beschikking die geen stap verkeerd zet, dus wel zo makkelijk.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:06

Bij ons ook, iemand ging met paard en al onderuit toen we 1 voor 1 uit de groep weg moesten galopperen. Bij die persoon schoot het paard terug, en gleden ze samen onderuit. Gewoon geslaagd hoor.
Ik heb overigens op een totaal onbekend paard zonder enig oefenen het examen gedaan. Niemand wilde op dat paard, omdat het een weigeraar is. Aangezien ik de enige was die alleen examen kwam doen bleef die voor mij over. Eerste sprong ging aarzelend, daarna was het klaar. 60 cm is echt niet hoog hoor. Ik had toen nog geen eigen paard, en geen vervoer voor een verzorgpaard. Heb dus gewoon een manege gebeld waar ze examen zouden hebben met de vraag of ik mee kon doen op een manegepaard. Dat kon.
Maar ook met het koetsiersbewijs, mensen geslaagd die ik nooit met mijn paard de weg op zou sturen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 15:30

Het gaat er idd voornamelijk om hoe je omgaat met je paard en bepaalde situaties. Een clubgenootjes haar paard kwam een paar keer flink omhoog en durfde in de bak ergens niet langs. Maar ze heeft dat heel beheerst opgelost en daardoor is ze ook gewoon geslaagd. Wij hebben het trouwens wel met a,b en c moeten doen en niet in een keer, maar dat maakt vast niet veel verschil.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 15:36

Als je eigen pony verkeersmak is en braaf buiten dan moet je die gewoon meenemen :-) Het is geen dressuurproef inderdaad.

Pharagirlke: tussen het ruiterbrevet in Belgie en het ruiterbewijs in Holland zit ook nog een verschil in doel en examinering :-)

Wichita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:28

Het is geen dressuurproef joh ;) Jij moet als ruiter aan kunnen tonen dat jij jouw paard onder controle hebt.

Wilke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:12

Je kunt denk ik makkelijk met je eigen pony halen. Als die een klein sprongetje kan maken, de drie gangen beheers, je bij de groep weg kan galopeen en beheerst weer terug kunt komen en buiten netjes loopt is er niks aan de han.
Heb het zelf ook gehaald en nog nooit een officiele wedstrijde gereden.
Als ze maar zien dat je als er problemen zijn of als het niet goed gaat je dat op de juiste manier oplost

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:26

Apple schreef:
Als je eigen pony verkeersmak is en braaf buiten dan moet je die gewoon meenemen :-) Het is geen dressuurproef inderdaad.

Pharagirlke: tussen het ruiterbrevet in Belgie en het ruiterbewijs in Holland zit ook nog een verschil in doel en examinering :-)

Dat had ik al enigszins door maar dan nog lijkt het me sterk dat de jury's die het afnemen geleerd word dat je paard niet correct en ontspannen mág lopen... Ik snapte dat het geen grand prix paard moest zijn kwa lopen. Maar dat iemand, omdat het paard correct loopt, afgestraft word?
Dan zou ik met Ex en Pret er al niet komen want die twee lopen ook in het bos nageeflijk...

xEmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:41

Als je gewoon lekker op haar kan rijden zou ik het doen, ze hoeft echt niet aan de teugel te lopen ofzo ;)
En het is toch ook lekkerder op je eigen paard denk ik

Wilke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:11

Ik heb helemaal niet eerder gehoord. Hier is 1 iemand die aan geeft dat dat is gebeurd dat houd niet in dat alle axaminatoren dat doen.
Lukt vast met je eigen
succes

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:50

K zou gewoon lekker je eigen paard meenemen. Die ken je toch t beste

Ik heb het gehaald met mijn toendertijd 4 jarige paard, die springen maar wat spannend vond toen en nog nooit op straat was geweest.
Zijn met glans geslaagd hihi :D