Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Zo help je je laarzen om zeep. Met was kun je leer bewerken, zadels soms, of een bankstel. Maar geen laarzen! De leren binnenkant en de leren buitenkant van de schacht van de laars zitten aan elkaar gelijmd. Die lijm wordt door de was aangetast. De laars lijkt er - aan de buitenkant - dus wel lekker zacht en soepel van te worden, maar ondertussen lost de tussenlaag op. De voering laat dan op enig moment los. 
bewaar je laarzen niet in een laarzentas (dat doen ook nogal wat mensen). We hebben allemaal toch een beetje zweetpootjes na het rijden, en de laarzen moeten even luchten.
maar ik zit echt niet in die business. Laura_Robin schreef:Uitlopen gaat idd het beste door veel te lopen en buigen (traplopen). Overigens heb ik er maanden over gedaan voor mijn laarzen (Petrie standaard) een beetje lekker zaten. Maar dat is alweer enkele jaren terug en nu zijn het bijna pantoffels. Ik kan me ook haast niet voorstellen dat ze sneller goed gaan zitten - als de schacht voldoende hoog is, moet hij best wat inzakken om de perfecte hoogte (net onder de knieholte) te bereiken. Dat lukt niet in een week. Als de laars binnen een week goed zit, is ie dus eigenlijk te kort.
(ze zitten nu bij mij nog wel iets hoog, ook met het hakje, maar met rijden heb ik daar geen last van, en met zitten doe ik gewoon de rits open
)
worden ze direct ook lekker soepel van
(heb direct mn oude ook maar even gedaan, en die zijn nu ook weer als nieuw
) 
. Heb er met zitten wel last van dat ze in mijn knieholte prikken (ik heb er geen rits in).. Ik denk niet dat ik er nu al mee zou kunnen rijden, ik kan iig nog niet er fatsoenlijk mee opstappen
.
) gewoon naast de bak zetten, zodat als hetn iet wil je gewoon kan wisselen 
dan lijkt mij fietsen nogal pijnlijk
dan sta je achter net even een stukje hoger, waardoor je laarzen bij je knieholtes niet zo hoog zit
als ze zijn gezakt kan je je hakjes er zo weer uithalen

), dan kan je het er zo weer uithalen als ze gezakt zijn

. Maar kan het idd ook proberen.. Opzich zijn die dingen best prijzig ja
. Maar als je kijkt naar wat de laarzen hebben gekocht, maakt die 12,95 meer eigenlijk ook niet zoveel uit
. 
Nadine___ schreef:Ik ook petries, bij mij zaten ze na 2 weken wel goed. Ik heb er van die haken bij gekocht om ze aan te trekken. (zo trap je de binnenkant niet stuk) En een laarzentrekker om ze weer uit te trekken.
Ik heb er zo'n speciaal schoonmaakset bij gekocht (die raden ze mij in de winkel aan). Het set is ook van petrie zelf. Er zit een reinigingslotion of iets in die richting in, en er zit wat vet in.

. Trap lopen gaat bij mij nog niet zo goed
. En fietsen lukt denk ik ook nog niet, ze prikken bij mij nog in mijn knieholtes, maar het is al minder dan eerst.. 
. Ik heb het model Perfect..