Zadelpijn help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:31

Denise_84 schreef:
Nou ik heb de oplossing gevonden. Ik heb afgelopen zaterdag zo'n speciale onderbroek bij de paardenwinkel aangeschaft! Heerlijk, er zit een lekker gel gedeelte in en ik heb heerlijk gereden. Afgelopen vrijdag had ik echt niet durven dromen dat ik zaterdag alweer wedstrijd kon rijden. Echter was ik 2x eerste met 187 en 190 punten in het M1. Nou, van tevoren had ik dat dus echt niet verwacht!
Bedankt voor alle tips!

Wat voor onderbroek heb je nu precies gekocht dan? Ik heb eigenlijk altijd een potje vaseline voor als ik lange ritten maak. Laatst omdat we verdwaald waren mezelf ook weer helemaal kapot gereden. Gewoon schaafplekken!! Moet niet gekker worden. Afgelopen week heb ik veel uren in het zadel gezeten met de warme dagen en de vaseline heeft me er echt goed doorheen geholpen! Geeft ook altijd genoeg voer voor grapjes van anderen ;) :+

Justrenee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:18

een zadelbontje voor op het zitvlak van lamsvel ;)

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:49

probeer is een kunst lederen zit of geen string dragen waarom zou je een touwtje tussen je kont willen met rijden?
of gewoon een bontje of gelzitting.

Nookie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:03

Een hele dure optie is een nieuw zadel, stubben heeft nu een nieuw systeem speciaal tegen doorrijden, het heet biomex en er zitten een soort geldingetjes op het zadel hier een plaatje:
Afbeelding

Dit is eigenlijk alleen interessant als je toch binnenkort een nieuw zadel zou willen maar het lijkt me wel een geschikt iets. Het zou ook nog goed zijn voor mensen met rugklachten.

Paard_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:33

Denise_84 schreef:
Marrit13 schreef:
Waarom wil je niet met bontje rijden, als ik vragen mag :o :D

Omdat ik dat op de een of andere manier niet zo zie zitten. Sowieso wordt zo'n bontje na verloop van tijd lelijk, het lijkt me erg warm in de zomer en ik wil er zeg maar niet afhankelijk van worden! Ik wil ook nog gewoon zonder bontje kunnen rijden.

Zo'n speciale onderbroek kan dan bijvoorbeeld voor de dagen dat ik echt langer rijd met warm weer (wedstrijd/ privéles) en verder toch gewoon zonder.

Ik vind zelf een zadelbontje altijd lekker zitten. Natuurlijk als het warm is zit het niet helemaal perfect, maar het zit wel beter

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 19:31

Gisteren 33 km gereden met geleend zadelbontje en vaseline: eigenlijk geen centje pijn! :) (op kuiten en rug en buikspieren na dan ;) )

Yvonne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:14

Zucchero schreef:
Denise_84 schreef:
Nou ik heb de oplossing gevonden. Ik heb afgelopen zaterdag zo'n speciale onderbroek bij de paardenwinkel aangeschaft! Heerlijk, er zit een lekker gel gedeelte in en ik heb heerlijk gereden. Afgelopen vrijdag had ik echt niet durven dromen dat ik zaterdag alweer wedstrijd kon rijden. Echter was ik 2x eerste met 187 en 190 punten in het M1. Nou, van tevoren had ik dat dus echt niet verwacht!
Bedankt voor alle tips!

Wat voor onderbroek heb je nu precies gekocht dan?
quote]

Ik wil ook wel graag weten welke onderbroek je hebt gekocht! Ik wil er toch ook nog eentje aanschaffen.
Zelf smeer ik nu calendulazalf op de plekken. Dat werkt echt super.

L1n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:03

De vrouw van een vriend van mij heeft er ook last van.
Zij heeft een ander zadel aangeschaft, waarmee ze nu geen last meer heeft!
Maar zal even doorgeven dat ze dus ook speciale onderbroeken hebben! :p
Ik heb me hier namelijk nooit echt in verdiept, omdat ik er zelf nooit last van heb... :o