Paardrijlaarzen - Welke zijn nu het beste?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

touchofpink

Re: Paardrijlaarzen - Welke zijn nu het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:05

Ik heb vorige week lipica's aan laten meten. Weet nog niet hoe dat ze zitten want ze moeten nog gemaakt worden maar hoor er veel positieve verhalen over. Vind ze er ook erg mooi uitzien en zijn geheel naar eigen smaak aan te passen. De prijs is ook errug fijn!

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:51

debsterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:51

zijn ook mooie laarzen idd..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:52

de beste zijn van kalfsleer op maat gemaakt :) :) maar dan mag je je poenlap trekken :)

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:56

ik heb Anky Elegance met lak :+ erg mooi, en zitten ook heel lekker

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:59

Derby softjumper. *\o/*

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:25

Ik heb een paar weken geleden een nieuw model van Mountain Horse gekocht, de Supreme. Elegante soepele laars met rits en veter, en echte dressuurboog. Omgerekend 300 euro.

Lovetrees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:26

ik ben nog steeds heel blij met mijn petrie's maar ze doen in het begin echt zo'n pijn.
:o

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:01

Ik heb Petri's, de "gewone" anky. Heb er 2 uurtjes op rondgelopen en kon er toen al mee rijden. Heerlijk!

Zoek nu zelf ook laarzen voor erbij, omdat ik graag 1 paar netjes wil houden voor wedstrijden.

Hoorde dat de Lipica laarzen goedkoop zijn, moot, iets minder lang mee gaan dan bijvoorbeeld petri's maar dat de prijs daar ook naar is.

De DeNiro boots hebben een aantal mensen van stal, blijven lang goed, maar zien er wel snel erg ingelopen uit vind ik.

Moncherette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:19

Ik heb ook de ''gewone'' Anky van Petrie. Een heerlijke laars en ik vind ze erg mooi. Ik heb dit paar al vier jaar en ze zijn nog prachtig. Ik ben blij dat ik ze vrij strak en met een hoge boog gekocht heb. Ze zakken behoorlijk en als ik ze groter gekocht had waren ze naar verloop van tijd gaan afzakken.

Nienlars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:54

Ik heb met mijn vorige Lipica's bijna 15 jaar gereden en het was dat opeens de hak en zool losging anders had ik er nu nog mee gereden. Ik ga morgen mijn nieuwe Lipica's ophalen met rits deze keer ;-))

Juul_sintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:11

Ik ga waarschijnlijk ook Lipica's kopen, ik hoor er veel enthousiaste verhalen over dat je ze niet hoeft in te lopen. Ze worden op maat gemaakt en je kunt er allerlei initialen inzetten. En de prijs valt heel erg mee tussen de 185 en 225 euro volgens mij.

x3_Diwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:31

Hkm ;)
Super goedkoop je kunt er echt alles voor goedkope prijs kopen en goede kwaliteit!

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 23:18

Ik heb konigs favorit benelux, vind ik een erg mooie prijs/kwaliteit verhouding. Het zijn kalfsleren laarzen met een boog van 6 cm. Ze kosten in nederland rond de 280 euro en in duitsland zijn ze een stuk goedkoper. Ze zitten heerlijk, vind ze fijner dan mijn petries.

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:21

Hey Sas!
De Allure heeft een vriendin van mij, die is er erg blij mee en is er al vrij snel mee gaan rijden.
Mijn zus heeft de normale Anky's. Die zijn echt na heel veel jaar nog in super staat.

Ik ga ook rustig aan op zoek naar nieuwe laarzen en ik was op deze gekomen:

http://www.ooteman.nl/product.asp?id=51 ... tle=Petrie Rijlaars Olympic

De foto is nog van de Elegance maar hij is kwa model precies hetzelfde alleen het leer is anders geloof ik.
De Elegance is denk nog beter alleen die is ook 2 keer zo duur. :+ :D

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:10

Ik heb een jaartje Derby's gehad (we zo even niet meer welke precies), ik heb ze van mn nicht over gekocht en zij had ze al heel veel jaren aan gehad ;)
maar de rist ging aldoor stuk...
ik was er nu echt zat van, en heb nu sinds een week Petrie Glasgow, en ze bevallen me tot nu toe super!
Na een paar dagen veel lopen en buigen enzo zitten ze nu al goed, en met rijden zitten ze nu ook al super! Zelf vind ik ze erg mooi, en ze zitten bij mij erg goed :)
Verder heb ik geen foto van mijn eigen laarzen, maar heb er even 1tje van internet geplukt :Y)
Afbeelding

Gekkigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:22

Cavallo's absoluut!!

Je ziet, een kwestie van smaak, je zult dus moeten gaan passen/uitproberen en op je eigen gevoel afgaan.

veel succes!

Nienlars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:23

Zaterdag mijn Lipica laarzen opgehaald met rits (volgens mij de Cambridge zipper) en ze zitten geweldig! Ik heb wel een hele brede kuitmaat maar het is ze gelukt om het supermooi aan te laten sluiten

Daros

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:51

Cavallo, Petrie en Derby

gambalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 07:55

Ik heb al jaren lang Petri standaard laarzen. Even doorzetten met inlopen, maar ze zitten nu heerlijk en gaan lang mee en blijven mooi

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 08:06

Ik heb Petrie Anky's maar pas er niet meer in dus moet waarschijnlijk ook nieuwe :( Hiervoor heb ik Lipica's gehad. Over de Lipica's was ik niet zo heel erg tevreden, net zoals ik net bij iemand anders las ging de hak er bij mij vanaf. Mijn Anky's zijn nog heel, maar slijten wel wat aan de binnenkant (en zo lang heb ik ze nou ook weer niet). Verder heb ik op de een of andere manier altijd moeite met uitdoen (bij beide merken), waardoor ik het op manieren ga doen die minder goed zijn voor mijn laarzen dus mijn laarzen zijn nu, helaas, nogal lelijk aan de onderkant |(

Eigenlijk vind ik de Petrie Anky eigenlijk nog steeds de mooiste laars om te zien, je ziet niet veel laarzen met zo'n hoge dressuurboog. Volgens mij zijn ze ook wel populair, toen ik ze kocht zag je nog niet veel mensen ermee lopen maar dat is nu wel anders ;) Overigens zakken ze bij mij wel af en vind ik ze eigenlijk ook te laag, dat is dus wel iets om op te letten bij een eventuele volgende aankoop.

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 08:59

ik sergio grasso laarzen net pantoffels zitten super lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:41

Pluutje schreef:
Ik heb Petrie Anky's maar pas er niet meer in dus moet waarschijnlijk ook nieuwe :( Hiervoor heb ik Lipica's gehad. Over de Lipica's was ik niet zo heel erg tevreden, net zoals ik net bij iemand anders las ging de hak er bij mij vanaf. Mijn Anky's zijn nog heel, maar slijten wel wat aan de binnenkant (en zo lang heb ik ze nou ook weer niet). Verder heb ik op de een of andere manier altijd moeite met uitdoen (bij beide merken), waardoor ik het op manieren ga doen die minder goed zijn voor mijn laarzen dus mijn laarzen zijn nu, helaas, nogal lelijk aan de onderkant |(

Eigenlijk vind ik de Petrie Anky eigenlijk nog steeds de mooiste laars om te zien, je ziet niet veel laarzen met zo'n hoge dressuurboog. Volgens mij zijn ze ook wel populair, toen ik ze kocht zag je nog niet veel mensen ermee lopen maar dat is nu wel anders ;) Overigens zakken ze bij mij wel af en vind ik ze eigenlijk ook te laag, dat is dus wel iets om op te letten bij een eventuele volgende aankoop.

mijn hak en zool zijn er ook afgegaan bij mijn petries :j + de balijnen moesten vervangen worden...
Het waren fijne laarzen hoor, maar ze blonken niet uit in duurzaamheid :D Nou ben ik ook niet iemand die ze meeneemt naar stal, aan doet als ik ga rijden, ze daarna meteen uitdoe en ga poetsen oid... Ik banjer er ook wel mee door de stallen enzo :P

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:42

Petrie is mooi
Maar heb pas Derby's gekocht, gelijk instappen en rijden maar, heerlijk zitten ze zeg!
Met veters en rits, ik wil nu echt geen Petrie meer, harde krengen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:49

Ik heb de goedkoopste petrie laarzen en doe er al 10 jaar mee. Elke dag rij ik ermee.