blazen in neus?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Re: blazen in neus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:36

mijn pony wil elke dag ff blazen. heel liefjes en zachtjes. mn paard heeft er niet zoveel mee. die snuift wel altijd aan me als er iets anders is als normaal. of als ik wat vast heb wil hij ok altijd ff snuiven (borstel ofzo)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:37

Het is een paardse manier van contact maken, honden ruiken aan elkaars gat paarden blazen :D

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:38

Moet je toch opletten dat je geen knoflook eet met dat blazen:D

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:39

Dan zal het paard van schrik achteruit springen :P

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:41

Ik heb nooit geweten dat het wat betekent.

Mijn paard wordt er iig erg ontspannen van als ik in d'r neus blaas :z terugblazen doet ze ook maar volgens mij is dat meer ademhalen, paarden ademen door hun neus dus ze moeten wel.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:19

Gisteren toevallig met onze hengst van 27 aan het klooien in de wei, ik blies hem ook in zijn neus, toen murmelde hij gezellig terug, maar ineens werd hij wel erg enthousiast :Y) en kreeg ik een mooie kopstoot, met als gevolg tand door mijn lip en bloedlip :P

Kladversie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:31

Haha, geweldig hé die paarden? Om dit soort dingen kan je dan wel weer lachen.. Ik tenminste :P Als je echt wat met de paarden hebt en ze je herkennen kun je ze makkelijk in de neus blazen, omdat je dan laat zien dat je er voor hen bent.. Bij manege paarden is het dus niet echt verstandig.. Sommigen reageren niet eens of juist te heftig!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:05

Ik ken hem al bijna zijn hele leven, maar ik denk dat hij me *ahum* een beetje verkeerd begreep en dat ik advances :Y) met hem maakte, dirty old man :P

xmelissax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:36

mijn paardje komt altijd met zijn neus naar mijn gezicht; met andere woorden: blaas in mijn neus :o

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:24

haha mij is het altijd geleerd dat paarden dit doen om elkaar te begroeten/ vriendjes te worden :P dusja ik doe dat ook wel als ik op een paard moet rijden waar ik niet zo vaak op rij of nog nooit op gereden heb :D sommige blazen lief terug en andere kijken je aan van: okee... :P maar nog nooit agressieve reacties daarvan gekregen :P Wat ook leuk is om te doen is om het paard vanaf het puntje van zijn nek en over de rest van zijn hals, zachtjes te masseren met 2 vingers en dan zeg maar 3kwart rondjes te maken en dan steeds meer je vingers met lichte druk van de nek naar onder laten glijden tot de schoft zeg maar :D Sommige paarden ontspannen daar helemaal van, een paard viel zelfs bijna in slaap bij mij :D was echt zoo schattig en rustgevend :P

cupcake__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:31

Ik doe dit ook bij mijn pony en zij reageert hier perfect op. Ze blaast dan ook terug.
Ik "blaas" trouwens ook door m'n neus, dus eigenlijk adem ik meer in haar neus :+

melcior

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:39

mijn paard blaast ook altijd zachtjes terug..
vooral als we even staan te knuffelen legt hij zijn hoofd tegen mij aan en ik blaas zachtjes door mijn neus niet door mijn mond maar hij vind het heerlijk en wordt er ook ontspannen van en blaast ook zachtjes terug

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:43

mij is het ook altijd geleerd dat het betekend :' vriendjes worden ??' heb zelfs wel eens gehad dat een merrie meteen zo gilde :P

jadeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:37

Wow wat leuk! Ik ga het gelijk uitproberen als ik mijn mn verzorgpaardje kom :D Daarom doen die paarden het ook altijd bij elkaar!