leeftijdsverschil instructeur-klant

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:10

Ik ben 38, mijn juf is 41 en mijn instructeur is 50.
Zelf geef ik ook les, mijn jongste leerlingen zijn 12 en de oudste zal ergens in de 50 zijn.

Ik zou het zelf niet erg vinden om van een jonger iemand les te krijgen, daar kan ik ook van leren. Mits die persoon ook de sporen al verdiend heeft. Iemand met alleen Orun basis en wat hobbelrondjes daar kan ik niet zoveel mee. ik heb meer met ervaringsdeskundigen.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:12

Mijn instructeur zal rond de 45 zitten. Erg zeg, ik weet het niet eens. Het is een paardenman met zelf veel ervaring in de springsport. En ik had al eerdere goede ervaringen met hem. Zelf ben ik 19.

Overigens ga ik ook met hem in discussie hoor, geen enkel probleem. Ik ben nogal koppig in mijn paardrijden, niet betreft niet willen leren, maar met dingen als 'probeer eens een ander bit' etc hoef je bij mij niet aan te komen. Dat houd ons beiden overigens scherp, want ik volg zijn advies dus niet als een schaap en hij moet dan dus ook kunnen onderbouwen waarom hij iets wil proberen, dat is erg intressant voor beiden :j

__PSM__

Re: leeftijdsverschil instructeur-klant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:40

Ik ben 21, instructrische jaartje of 25... We kunnen goed samen, ze heeft een wereld aan ervaring doordat ze altijd hengsten en dergelijke heeft gereden en dit erg fijn over kan brengen :D

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:30

Ik ben 14 en mijn instructrice is 23.

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:06

Ik ben 17, mijn instructie is 23 (zit er misschien een jaartje naast, ben een ramp met leeftijden). Prima te doen, ken ook wel oudere mensen die les hebben van een jonger iemand - zolang als diegene alles helder uitlegd en lekker lesgeeft lijkt me dat totaal geen probleem!

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:07

ik 15, instucteur 23

_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:49

Ik ben 14 en mijn instructrice is ongeveer 25. ;)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:51

ik ben 15 en mn intstructrice is 20. :)

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:51

ik ben 20 mijn instucteur is 68 en helpt mij met trainen van me jonge paarden rijd er zelf ook wel is op als ze te koppig zijn

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:53

ik 15, instructrice 39 :D

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:58

en ik ben 20 en ik train kinderen/ volwassenen van 10 t/m 40 jaar

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:35

belle1 schreef:
Ik ben 14 en mijn dressuurinstuctrice is 24. Ik vind eigenlijk dat het verschil in leeftijd niet echt heel veel uit hoeft te maken.

Nouja ik vind eigenlijk van wel.. ik zou het (misschien alleen mijn 'arrogantie', het zit vast wel tussen mn oren) met mijn 17 jaar echt geen les willen hebben van een 15 jarige ofzo..

Ik weet eigenlijk niet hoe oud mijn instructrice is, ergens in de 20 ofzo

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 23:11

Pikeur: Ben het volledig met je eens! Ik had dat dus ook, dat een 16 jarige mij les wilde geven. Maar daar ben ik snel mee gestopt, want wat voor ervaring heeft zij?? Ze had geen diploma, niet veel wedstrijdervaring. Enige was dat ze bezig was voor dr diploma... Ze kan vast fantastisch rijden, anders had ze geen les mogen geven. Maar ik vind het toh niet fijn!

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 12:50

itsmi schreef:
Pikeur: Ben het volledig met je eens! Ik had dat dus ook, dat een 16 jarige mij les wilde geven. Maar daar ben ik snel mee gestopt, want wat voor ervaring heeft zij?? Ze had geen diploma, niet veel wedstrijdervaring. Enige was dat ze bezig was voor dr diploma... Ze kan vast fantastisch rijden, anders had ze geen les mogen geven. Maar ik vind het toh niet fijn!

maar dan gaat het dus toch weer om de ervaring, niet echt om de leeftijd ;) als ze nou 16 was geweest, en bij wijze van Grand Prix reed, dan was het vast iets anders, niet?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:22

ik ben 25, en waar ik les aan geef is vanaf 6 tot 64 jaar. Op zich vind ik zelf een jonger iemand geen probleem, mits deze zelf in de sport rijdt en eventueel een diploma heeft.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:32

El_vis schreef:
itsmi schreef:

maar dan gaat het dus toch weer om de ervaring, niet echt om de leeftijd ;) als ze nou 16 was geweest, en bij wijze van Grand Prix reed, dan was het vast iets anders, niet?

Als ze grand prix had gereden was het misschien wel wat anders geweest.. Maar een 16 jarige rijdt meestal nog geen grand prix, heb ze tenminste nog niet mee gemaakt. En dan moeten ze ook nog de kwaliteiten door kunnen geven, dus ze moet het ook nog uit kunnen leggen enzo... Zij is meer geschikt om kindertjes les te geven.. Heb verder niks tegen haar hoor! En heb t na afloop van de les ook tegen dr gezegt, en ze snapte het ook, maar dit was een opdracht voor dr stage... Kan nog steeds goed met dr opschieten, en we helpen elkaar wel eens met rijden, maar ik zou geen les meer van dr willen..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:01

Momenteel geen les.

Maar mijn laatste springinstructrice was een half jaar ouder dan ik en mijn laatste dressuurinstructrice een jaar of 8 ouder dan ik. Maar leeftijd maakt voor mij niet uit, manier van lesgeven telt.
Als toevallig een meid van 22 super kan lesgeven en aansluit bij hoe ik wil leren paardrijden, zou ik er zo bij gaan lessen, zonder problemen.
Maar iemand van 45 die aan mijn wensen voldoet, is ook geen probleem.

bokken123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:12

ik ben 14, bijna 15, en mijn instucteur volgens mij 28. ;)

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:40

nja ik vind er niks geen ergs aan.. als je er maar wat aan hebt

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:42

Ik ben 16 en heb les van iemand die een half jaartje jonger is dan mij.
Ze geeft leuke afwisselende lessen, dus so what? :D

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:48

Ik heb les gehad van oudere mensen. Deze waren altijd volwassen vanaf een jaar of 30. Ik zocht ze ook zo op, vond het fijner om op deze manier les te krijgen en neem van een ouder persoon sneller iets op.

Zie hier vaak meiden van 16 die willen lesgeven. Persoonlijk vind ik dit maar niks voor mij, ga er dan ook niet mee in zee. Maar ieder voor zich :)

inactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 18:55

ik ben bijna 19 en mijn trainer wordt denk 58.
Ga met hem echt wel in discussie :p maar krijg ondertussen ook al wel 8 jaar les van hem ofzo (waarvan de eerste jaren praktisch elke dag).. Dressuur,springen, cross, buitenritten

Vorige winter heb ik daarbij nog springles gehad van iemand in de 30 en deze zomer wss weer.
Max helpt me soms wel is met springen als ik bij hem kom trainen (is echt maar heel af en toe) en hij is in de 60.

Op de club krijgen we in de zomer springles van iemand denk ook rond de 57..

In de winter krijgen we nog dressuurles op de club van mijn 'vaste' trainer en van iemand van 34-35.
Zomerdressuurles weet ik dit jaar niet, vorig jaar van vrouw van 28, maar die heeft het deze zomer te druk.

Verschilt dus wel van ong 28 tot 65 jaar.
Ik zou eerlijk gezegd ook niet graag leshebben van iemand die jonger is als mij, op dit moment dan omdat ik zelf nog jong ben en die lesgever zou dan wel heel jong zijn. Denk dat dat ook vooral met een bepaalde 'trots' te maken heeft, dat ik dat nu liever niet zou hebben :p.

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:56

Ik ben 19
Ik kreeg tot mijn 17 springles van iemand van +- 15 jaar ouder
Ik kreeg tot mijn 17 dressuurles van iemand van +-10 jaar ouder
Op de club krijgen we les van iemand van 60 jaar

Ik geef zelf ook les en die leeftijden variëren van 6-18 jaar ongeveer.
Soms wil er wel eens iemand ouder lesnemen maar dat doe ik niet graag... Ik weet niet waarom, want dat zijn vaak hele lieve mensen. Ik voel me dan nooit bevoegd om iets te zeggen :P

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:59

Ik ben 19 en mijn instructeur 78!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 09:27

Ik ben zelf spelenderwijs met lesgeven begonnen toen ik 16 was en Fulltime op een springstal als stalruiter werkte en zelf bij een GPtrainer leste. Toen gaf ik nog les aan leeftijdsgenootjes en jongere meiden in het weekend.
Als 17jarige ben ik 2 jaar in België bij een GP ruiter gaan werken als stalruiter, heb daar in korte tijd héél veel ervaring opgedaan. Gaf toen les aan de stagiaires daar op stal, ponyruiters (op FEI niveau) en een aantal klanten thuis. Naderhand in Brabant op een Hippisch Centrum voor korte tijd als stalruiter gewerkt daar beetje les gegeven en ondertussen thuis een aardig klantenbestand opgebouwd van kinderen tot volwassenen.

Nu ben ik 21 werk nu ruim 2 jaar voor mezelf, krijg les van een voormalig GP amazone/instructrice van in de 40 en geef zelf les aan mensen van 10 tot in de 50. Heb nog nooit klachten over m'n leeftijd gehad ;)