Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. BraveSpots schreef:Maar leer het hem zonder andere mensen/paarden in de weg te lopen of zelfs in gevaar te brengen. Want daar ben jij niets mee geholpen en zij nog veel minder.
Vero83 schreef:ja dat is bij ons dus niet, gewoon elke week kleine wedstrijdjes. bij ons zaten maar 7 man in het proefje dus ja.
ik vond het echt niet vriendelijk dat niemand begrip kan tonen voor een jong paard tja hij zal het toch ooit moeten leren.
.
er zijn er meerdere! zap schreef:Weet je hoe dit in mijn omgeving gaat? Als er iemand in mijn omgeving met een jong paard gaat starten dan wordt er zeer zorgvuldig voor een locatie gekozen. Vooral een rustige locatie met genoeg ruimte om los te rijden, al dan niet met voorkeur binnen/buiten losrijden en binnen/buiten proef rijden. Er wordt door de ruiters ook rekening gehouden met het parkeren de eerste keren, wel of niet fijn parkeren en het wel of niet lang wachten met voor de prijsuitreiking.
Heb jij gedacht aan deze punten? Heb jij zorgvuldig een locatie uitgezocht? Zo te lezen niet. Vind je het dan heel gek dat als je al stuiterend voorbij andere rijd die óók wedstrijd hebben en óók betaald hebben een woord naar je geslingerd krijgt? Zoals je het verteld 'terroriseerde' jij daar de bak en kreeg de andere nauwelijks mogelijkheid om los te rijden omdat die van jou niet met zijn voeten op de grond kan blijven...... gek he dat mensen dan zeggen dat je niet thuishoort op een wedstrijd. Vergeet niet dat die mensen je paard niet kennen en je paard niet eerder hebben zien lopen en dus niet weten hoe het paard 'normaal' is.
Dat dit de eerste keer is dat je paard dit doet is niet de boodschap van de andere en daar hebben ze imo gelijk in.
Hoe zou jij het vinden als er nog een paard in de bak liep dat er constant vandoor schoot en alleen maar liep te gekken. Zeg eens eerlijk, hoe zou jij dat vinden als jij met dit paard daarbij zou moeten rijden. Zou jij denken: och...kan gebeuren of zou je denken; pfff..kan die zijn paard niet onder controle houden. Zeg eens heeeel eerlijk.
BraveSpots schreef:Waarom gebruik je zijn jong zijn constant als excuus dat je je paard niet onder controle kan houden??
Op wedstrijd hoor je je paard netjes te rijden. Tuurlijk kan hij altijd eens lastig doen, klieren, etc. Maar jij maakt de andere paarden bang, dat zeg je zelf, en dat is een stap tever imo. Dan verpest je het voor de andere mensen die daar rijden, omdat jij je paard niet kan beheersen.
.
er zijn er meerdere![/quote]
. Dat 'madamekes' hun paarden niet rond kregen... al over nagedacht dat dat zeker door jou kon komen? Denk je nu werkelijk dat mijn pony braaf zijn rondje loopt als er een paard op zijn achterbenen bij loopt.. al overnagedacht dat jouw paard andere paarden zeer onrustig heeft kunnen maken.

tamaramt schreef:ten eerste dacht ik toen ik je verhaal las; lijkt wel een jazz afstammeling en toen ff in je profiel gekeken en idd
klinkt raar en elk paard kan in het verzet komen maar jazz nakomelingen staan bekend om hun sterk achterbeen gebruik wast super is maar staan ook bekend als stakers die steigeren en vluchten
en dat doet die van jou dus ook
ik snap dat je ervaring op wil doen door het paard mee te nemen maar op deze manier breng je jezelf en anderen in gevaar
mijn paard is nu ook pas 3 x mee op wedstrijd geweest en heeft de laatste wedstrijd continue gehinnikt naar zijn vriendje die op de trailer stond
dat was heel vervelend maar hij ging verder geen gemene dingen doen
als hij dat wel had gedaan had ik hem aangepakt
ik snap dat jij je paard niet aan kon/durfde te pakken in een 20 x 40 bak met 15 andere combinaties maar had het paard dan mee naar buiten genomen en daar aangepakt
ook zo in de dressuurring; staken ;aanpakken
kijk als het echt angst is dan wordt het een ander verhaal maar dit klinkt mij als pure verzet
de 1e wedstrijd heb ik ook niet op de hoefslag kunnen rijden omdat mijn paard bang was vd reclameborden en de tent; toen heb ik hem alleen maar gerustgesteld en tegen hem gepraat en geprobeerd voorwaarts te rijden
maar mijn paard was niet in verzet; hij was bang
jouw paard gedraagt zich als een ware puber met vervelende streken
dit moet je hem gauw afleren voordat het uit de hand loopt
eerst volgende wedstrijd een plek uitzoeken waar je los kan rijden van de rest zodat je niemand in de weg loopt en in gevaar brengt
gaat je paard dan weer in het verzet dan aanpakken tot hij het opgeeft
als mijn paard omhoog gaat krijgt een flinke mep tussen zijn oren en dan laat hij het wel hoor
want eerlijk is eerlijk; als ik tegelijkertijd met jouw had moeten losrijden had je van mij ook op je donder gehad want je brengt jezelf en anderen in gevaar met een paard wat niet onder controle is
tevens zou mijn paard helemaal over de zeik raken van zo n paard als die van jou en dan had je dus ook nog mijn proef verpest
Rapperijder schreef:TS, waarom begin je niet eens met LRV zomertornooien of zoiets te starten?
Daar rijden ze in op een groot veld met plaats genoeg voor iedereen. Dan héb je ook de optie om ergens in een rustig hoekje van het terrein te gaan losrijden. Je kan zelfs longeren als dat handiger is.
Het probleem is niet dat je paard niet braaf genoeg is. Het probleem is dat je to-taal de verkeerde wedstrijd uitkiest als eerste wedstrijd. Ik zou er ook wat van gezegd hebben, en als ik de ringmeester was had ik je buiten gezet. je brengt iedereen in gevaar als je je paard niet onder controle hebt in zo'n klein binnenbakje. Wat als je gevallen was en je paard was weg gecrost? Dat zou nogal wat gegeven hebben met 15 anderen in de bak.
Ga gewoon naar een ander soort wedstrijden met dat paard totdat hij het kent, en probeer daarna nog eens om indoors te rijden. Ik denk ook niet de je paard hier veel aan gehad heeft als leermoment.

Rapperijder schreef:Vero: Als je op LRV wedstrijd al merkt dat het niet gaat zonder dat andere paard erbij, dan heb je nog niet genoeg beheersing en controle om een stapje 'moeilijker' te gaan. Als je aan jouw camion kunt wegrijden terwijl het andere paard daar blijft, en dan je proefje kunt rijden, dàn heb je echt controle over je paardje.
Als je paard totaal uit zijn plaat gaat op een LRV tornooi is dat niet zo gevaarlijk want daar is plaats genoeg. Dus als ik jou was zou ik gewoon een heel seizoen LRV starten, totdat je echt iets te zeggen hebt aan je paard.