koeien? :S

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:19

Mijn oude verzorgpony deed dat ook.. Eerst nieuwschierig kijken en dan ineens (onverwacht!) schrok hij zich kapot. Mijn advies daarvoor: Negeer de koeien volledig & praat veel tegen je paard als je er langs moet. Mijn ervaring is dat als je je pony laat kijken naar de koeien de koeien dom terug kijken en ineens weg springen, waardoor je paard ook schrikt. Ook erlangs draven zou ik niet doen, want de koeien gaan doodleuk mee rennen. (Tenminste.. die koeien toen wel..) Door rustig te rijden, ontspannen te zitten (ook al is het doodeng) en te praten heeft het bij mij geholpen en durft hij nu langs koeien (met een schuin oog naar die beestjes toe :P)

Moonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:01

Mijn verzorgpony heeft het ook!..

Ik ben nadat ik het merkte vaka langs verschillende koeien gelopen/gereden. en steeds iets dichterbij gekomen. Maar doordat ze veulen heeft gekregen in de mei vakantie en daarvoor niet echt buitenritten gereden konden worden weet ik niet hoe ze van de zomer gaat reageren als ik er weer langs kom.

Maar het hielp wel een beetje in het begin!.

donnii3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:58

steeds als je der lang loopt moet je steeds dichterbij komen.
Misschien lukt dat ;)

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 10:59

Ik weet er alles van, die van mij doet net zo. Ze gaat ook als een Arabier staan xD En ze snorkt ook als ze koeien ziet X)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:33

Kladversie schreef:
Carrotstick? Is dat gewoon de vertaling? Een wortel aan een stokje? Ik heb nog nooit van een carrotstick gehoord _O-

Heb je daar serieus nog nooit van gehoord :)? Een carrotstick is gewoon een stok waarmee je (soms) werkt als je gaat grondwerken. Het fungeert als het ware als je arm alleen is het een verlenging ervan. Als je paard de neiging heeft om over je heen te lopen kan zo'n stok oa heel handig zijn om met deze stok even je 'personal space' duidelijk te maken aan je paard.