rabobank talententeam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 12:33

Dank je. Heb gewoon aan mijzelf gemerkt dat ik er zelf zo de lol erin houd en probeer dit dan ook zo goed mogelijk aan anderen over te brengen.

Wellicht kan ik veel mensen helpen met mijn tips, maar dat wil niet zeggen dat ik alles weet. Je bent wat dat betreft nooit uitgeleerd in het leven!;)

wendy85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 20:24

Ik zit ook in het rabobank talententeam! En ik heb het ook gewoon getroffen met Darwin, maar die heeft mijn moeder helemaal zelf opgeleid en daarna kon ik hem overnemen om veel te kunnen leren en dat is gewoon super uit gepakt. Ook heb ik het geluk gehad dat ik elke dag begeleiding heb bij mijn rijden( 1x in de week coby en de rest mijn moeder). Maar verder moeten wij ook met weinig middelen, maar door hard te werken de top bereiken. Dus daarom wil ik jullie allemaal vragen: Stem alsjeblieft op mij!!!!!!!!!![/b]

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 20:34

Ik had een tijdje terug al op Chantal gestemd....

amberiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 21:39

ik heb wel op jou gestemt hoor wendy85

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 22:44

Ey Wendy jij ook hier???? das gezellig!!!!
Ik heb ook op jou gestemd hoor meis!!! (en ook op diederik!!!)
X Bibi

Fierolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 18:17

hai wendy! Ik heb ook op jou gestemd hoor! ( ik ben tamara, van msn weet jew el?)

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:50

Nistria schreef:
Waarom zitten al die mensen die helemaal in de top zitten in het talenten team? Deze mensen staan al bovenaan, hebben geld zat, en doordat ze in de top zitten zullen ze ook wel goede trainers hebben..
Ik zeg niet dat het geen talenten zijn, maar ze kunnen toch beter de wat minder bekende maar toch goede ruiters helpen..

Jah dat vind ik nu ook, ze mogen mij en Tossie wel uitkiezen Knipoog Maar zonder gekheid, ik ben zo ook ontzettend tevreden! Vooral als ik strakjes met haar mag starten, was een droom en wordt werkelijkheid. Heerlijk. Ik kan nu lekker hobbyen (soms wel wat druk) en ik kan ontzettend genieten van m'n paardjes! *LOL*

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 00:03

Citaat:
Wie kende Andrea Villaverde en Rianne Nalis

Ikke, Rianne tenminste wel want die rijdt voor onze club.

Heb nog niet gestemd maar denk ook dat het chantal gaat worden. Eventing mag wat mij betreft wel meer onder de aandacht worden gebracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 12:07

Ik heb op Petra van Esch gestemd... Scheve mond

Fierolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 15:23

jullie moeten op wendy stemmen mensuh!!!!!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 16:27

Ik denk dat het talententeam ook echt wel helpt voor die mensen, ze krijgen hierdoor wel meer naamsbekendheid, en dan kom je denk ik ook wel makkelijker aan sponsors etc.
Ik heb gestemd op Wim vos.(Ik ben zelf nog wel een dressuurprikker Lachen maar vond t zo goed dat hij individueel brons had, en ik denk dat t wel een topper wordt.

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 16:44

Tsja, ik ben het eigenlijkw el met de rest eens. Wendy, je moet het niet verkeerd opvatten, maar ik vind ook dat jij het allemaal erg makkelijk hebt. je krijgt een helemaal geschoold paard onder je kont, je krijgt les van grand-prix instructeurs. Natuurlijk moet je het zelf nog wel uit je apard rijden, maar moet je eens denken aan mensen die alleen geld hebben voor een groen, niet bijzonder talentvol paardje, die ze met les van de gewone verenigingsinstructeur naar het Z rijden. Ik denk dat dat toch een stuk knapper is en dat juist die mensen het verdienen om geselecteerd te worden voor het talentenplan, gewoon omdat zij veel minder kans/mogelijkheden hebben om door te breken naar de echte top...

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 16:56

Ja maar alleen talent is niet genoeg, dat blijkt nu toch ook?
Ik heb ook niet super veel geld, maar zelfs met zo'n pony kan je je in de kijker rijden, want vanaf de M heb je al die rubrieken, en als iemand een pony naar t Z rijd, is er dus genoeg gelegenheid geweest.

T zou natuurlijk eerlijker zijn als minder bedeelde mensen ook een kans kregen.Maar bij iemand met meer geld komt t talent ( mits t aanwezig is) meer naar voren, door goed paard en goede instructie.
Dus vanzelfsprekend ook meer kans op een plaats in het talententeam.

Zo is de wereld, hard dus.
Heel cru dat wel, maar ik weet wel zeker dat mensen met meer geld ook hard moeten werken om zoiets te bereiken, t komt niet uit de lucht vallen, t gaat misschien wel iets makkelijker.Maar zo;n niveau bereik je niet zonder bloed zweet en tranen.

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 20:21

Ik wil absoluut niet zeggen dat dit per se moet zijn, maar ik kreeg er bij Lodewijk, de 2e keer dat ik erop zat al een nette travers uitgereden, net als appuyeren. Ik had het nog nooit gedaan, zit ook nog lang niet op dat niveau, maar ik kon wel zo die oefeningen eruit rijden bij hem. Dat bedoelde ik met dat het op die manier wel erg makkelijk ik.
En ja, ik ga ook met Lodewijk starten, vanaf de B, maar ik ga niet hoger dan L2 met hem! ookal is dat om een andere reden

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 09:33

Een paard dat al Z of iets dergelijks heeft gelopen is over t algemeen wel makkelijker, en dus ook een goed leerpaard.Als je de kans krijgt in je ponytijd om op zo'n diertje te rijden, dan moet je dat doen, je leert precies welke hulpen en alles je moet geven voor de moeilijke oefeningen.
Dat gaat natuurlijk makkelijker dan wanneer paard EN ruiter het nog niet kunnen.En zo'n pony hoeft niet duur te kosten, als je een beetje een oude koopt, dan kan je er toch veel van leren.
Ik heb ook zo'n 'Z-pony' en een groene.
Maar ik zou niet durven zeggen dat die 'Z-pony' makkelijk is, integendeel.
Zo heet als t maar kan, en je moet er hard voor werken om hem goed aan t lopen te krijgen, maar de knopjes liggen wel meer voor de hand als bij een groene natuurlijk.
En die pony was zelfs nog goedkoper als de groene, hij heeft misschien geen papieren ofwat, maar je kan er wel van leren, en daarvoor heb ik m ook, leren om door te rijden, leren hoe je de oefeningen rijdt.

Na een half jaar knokken en uitgeprobeerd te zijn gaat t nu lekkerder, en ik verwacht ook niet dat de paarden van de mensen van het talententeam makkelijk zijn, de toppers zijn meestal t lastigst.

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 09:54

Grmbl...het meisje ken ik niet hoor, maar alleen al om het feit dat ze met Rom Vermunt samen werkt zegt mij al genoeg Boos! ! Ik kom zelf uit Twente en ik woon nog geen 3 kilometer van Stal Maathuis, waar Rom rijdt. Heb je die *** wel een wedstrijden zien rijden? Ik zeg niet dat hij niet goed is, want hij wint ook wel geregeld wat, maar HOE...Hij kan zijn paarden zo slaan, zonder een enkele reden! Ik heb hem een keer de ring uit zien gaan, zijn paard had perfect gesprongen, maar hij had wel een balkje. Krijgt dat beestje een knal van de zweep dat het diertje hoogparaderend de ring uitsjeesde! Is dat normaal?! Een vriendin van mij krijgt les van hem, ze zegt dat hij inderdaad paarden nogal hard aanpakt, en dat zij dat in het begin ook zielig vond. Maar nu was ze er wel aan gewend en het hielp ook wel...Allemaal heel leuk en aardig en iedereen zijn eigen manier van rijden, maar ik zou het op een veel vriendelijker manier aanpakken (wat valt er aan te pakken? zijn paarden zijn super. Overigens, dressuur rijdt (op wedstrijden) wel netjes). Maar in ieder geval, mijn stem gaat uit naar een goede dressuur of springruiter/amazone OK dan!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 11:30

Over wie heb je het, als ik vragen mag Haha!?Over wendy fokker ?

Syllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:43

Volgens mij heeft ze het over de vriend?? van Chantal??

xxxies
Syllie

Syllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:53

Hey,

Sorry, ben ik weer. Ik denk dat degene die nu in het team zitten er net zo hard voor hebben moeten werken als ieder ander, alleen hebben hun wat meer mogelijkheden gehad en hebben dus sneller de kans om in zo'n team te zitten. Oorspronkelijk was het rabobank talententeam voor mensen die dus wat minder kansen en mogelijkheden hebben gehad maar er toch goed mee bezig zijn. Alleen is dat nu dus verandert en zijn het meer de mensen die al hoog rijden , op zich vind ik dit ook wel goed want hun hebben dan meer kans op sponsors, wat toch erg moeilijk is. Maar uiteindelijk vind ik dat de basisruiters ook een kans moeten krijgen om bijv. naar het ZZGP door te stromen. Ze hebben volgens mij ook weer wat anders verzonnen hoor bij het Rabobank talententeam, iets van een aankomend talent??

xxxies
Syllie

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 14:22

Het is ook niet alleen dit team dat meer steun krijgt, vele andere ruiters (150ofzo) krijgen nu les van topruiters.

jackim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 14:38

Persoonlijk vind ik het Rabobank talententeam nogal doorzichtig.
Pas als je m of z rijdt, kom je ervoor in aanmerking, en dan krijg je ook nog eens de duurste paarden onder je kont geschoven, en hiermee bedoel ik helemaal niet mee dat al die talenten slecht zijn, maar ik vind dat er ook eens naar de b/l ruiters moeten worden gekeken, ik zie wel eens een l en een m2 ruiter rijden, en die l kreeg haar pittige paard binnen een halfjaar naar de l, en die m2, 5 jaar, ik zie persoonlijk weinig verschil tussen hun "rijgoedheid"maar ik vind dan toch dat die b-ruiter meer talent heeft. Jammer

The_Lady_Of_Rage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 14:48

Maar als je nou kijkt naar een Diederik van Silfhout. Die is 14 en hij is op zijn tiende begonnen met rijden. En nu al grand prix. Tuurlijk heeft ie dan talent, maar laten we niet overdrijven, het grootste deel komt dan wel van het superpaard en de superinstructeurs.

jackim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 14:51

--------------------------------------------------------------------------------

Maar als je nou kijkt naar een Diederik van Silfhout. Die is 14 en hij is op zijn tiende begonnen met rijden. En nu al grand prix. Tuurlijk heeft ie dan talent, maar laten we niet overdrijven, het grootste deel komt dan wel van het superpaard en de superinstructeurs.

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 14:52

Hey AlmostBlack,

Het gaat hier om een andere Rom Vermunt hoor. Die Rom Vermunt waar jij het over heb is junior en waar Chantal een stal mee heeft is senior.
Rom senior is wel de vader van Rom junior maar hebben door prive omstandigheden geen contact meer met elkaar hoor!
Even een misverstand uit de wereld helpen...

Groetjes Jolanda

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 15:04

Ik geloof niet dat Diederik v Silfhout al GP rijdt hoor... Knipoog Hij rijdt wel ZZGP maar daar heb je ook weer een heleboel klassen en GP is ie nog lang niet!

Ik ben het ermee eens dat het Rabo talentenplan in eerste instantie leek opgezet voor de onbekende goden. Nu kende ik de familie Nalis toevallig uit mijn ponytijd, maar wie had er nou eigenlijk gehoord van die 2 ponyruitertjes? Terwijl dat allebei meiden waren die ook al best leuk presteerden overigens, en met name Andrea Villeverde het ook niet aan middelen ontbreekt.

De opzet van nu ontgaat me een beetje. Niet dat ik nou vind dat de mensen die er in zitten er minder hard voor moeten werken ofzo, maar zij hebben de weg over het algemeen al aardig gevonden en komen er zonder dit team waarschijnlijk ook wel.

Het goede aan het team is de nasleep voor de andere 150 kandidaten die wel extra begeleiding krijgen etc. Ik denk dat het voor de sponsor belangrijk is dat daar zo'n "safe" kopgroep aan vast hangt.

Ik kan me er wel in vinden dat je M of Z moet rijden, dat kan iedere idioot met iedere boerenknol namelijk bereiken (en ik spreek uit ervaring Knipoog ) als je daar gefrustreerd over bent moet je nog maar wat harder oefenen...