Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

femke27 schreef:Zoals gezegd: neem les. Dan kunnen jullie onder begeleiding dit probleem aanpakken.
Over het probleem in de wei: misschien heeft het zin jullie paard eens met een dominanter paard in de wei te zetten. Dan leert hij daar wel zijn plek van kennen.
In de wei kan hij klaarblijkelijk doen waar hij zin in heeft, en daar gaat het paard buiten de weide vrolijk mee door. En daar zijn jullie weer de dupe van.
Tallie_Ho schreef:Ik zou als ik jullie was als de sodemieter zorgen dat jullie goede begeleiding krijgen.. Een fjord is een paard welke zijn grenzen zal blijven leggen ( zoals ieder paard maar dan net een graadje erger ) als je dit paard de vrijheid blijft geven en je doet er niks mee, dan heb je straks een ongeleide projectiel en is het wachten op ongelukken! En reken maar dat je fjord haar grenzen al goed aan het verleggen is!
Aangezien jullie zo weinig ervaring hebben, snap ik niet dat jullie geen les nemen. Hoe ging het rijden bij de vorige eigenaar?
Mijn advies: Doe jezelf en het paard een lol en zoek een goede instructeur, voorkom erger!
loveyrsa schreef:Tallie_Ho schreef:Ik zou als ik jullie was als de sodemieter zorgen dat jullie goede begeleiding krijgen.. Een fjord is een paard welke zijn grenzen zal blijven leggen ( zoals ieder paard maar dan net een graadje erger ) als je dit paard de vrijheid blijft geven en je doet er niks mee, dan heb je straks een ongeleide projectiel en is het wachten op ongelukken! En reken maar dat je fjord haar grenzen al goed aan het verleggen is!
Aangezien jullie zo weinig ervaring hebben, snap ik niet dat jullie geen les nemen. Hoe ging het rijden bij de vorige eigenaar?
Mijn advies: Doe jezelf en het paard een lol en zoek een goede instructeur, voorkom erger!
Als jij denkt dat wij denken dat een paard een projectiel is dat je gewoon voor de lol hebt heb je het mis , want wij kunnen er heel serieus mee omgaan en dat doen wij ook !! wij zijn al heel ver met het krijgen dat ze normaal doet ! en dat gaat ook steeds beter!! Alleen wij vragen nog even een extra'tje aan jullie en dan hoef je niet een grote mond te geven want dat doe je infeite.
En wij hebben tegen haar consequent gedaan ! want daar kan jij niet van uit gaan dat we dat niet doen ! dat neem jij zelf aan !
En weinig ervaring ?!! Wie zegt dat wij geen les nemen ? Hebben wij niet gezegd Hoor ! Wij hebben het er al over gehad.! dus je kan niet zeggen dat wij geen les nemen ! En bij de vorige eigenaar deed ze ook zo bij de verzorgsters! en daarom is ze toen heel lang niet meer gereden en is ze verkocht (aan ons) wij hebben er toen mee gereden en ging goed alleen NU gaat ze uitproberen en vragen we hulp !
Grote mond? Een grote mond van mij ziet er heel anders uit hoor!!

Omdat ik direct na iedere grap die hij uithaalde zorgde dat ik het de kop indrukte. Rijden is geen probleem, 100% onder controle, weet je hoe? Les nemen!
Heey! 
Ik zie dat je wel van plan bent les te nemen! Echt doen!!
Je bent immers pas 14..

Soyatjuh schreef:hallo alllemaal.
Dat jullie het even weten ik sta samen met me zus met onze fjord bij hun fjord op het land. En geloof me alles wat jullie zegen over wat ze volgen jullie niet goed doen doen ze al zo als consucwent enzovoort ze zijn zo duidelijk mogelijk tegen yrsa en zijn al in zo lange strijd en dan gaan er hier een paar lopen zeggen dat ze niet kunnen rijden omdat ze 13 en 14 zijn ja hoor .hoe kan je daar nou over oordelen ik was zelfs 12 en me zus 13 toen we een eigen fjord kregen ook een enorme klier en dat is ook gewoon goed gekomen we een stuk sneller dan bij yrsa maar ik bedoel dat jullie er over praten dat ze niet kunnen rijden vanwege hun leeftijd slaat nergens op .daar kan je niet over oordelen als je het niet eens gezien heb en ik wel wand ik zie dat elke dag en anders zal Linda daar ook wel iets van gezecht hebben dus dat slaat nergens op.
Ooke de tip les vragen kan een opsie zijn zo dat ze het probleem kunnen oplossen tussen hun en yrsa maar niet omdat ze niet kunnen rijden !
Wij hebben ze al 10000000 tips gegeven met name alle tips die hier staan maar niets helpt van wat ze al geprobeert hebben.
Over het door heen lopen ze hadden een leider dat was het fjordje van mij me en me zus maar zij ons alles is plots overleden er is nog wel een haflinger die apart staat wand die is een beetje te dominant voor al yrsa en zij gaan niet samen ze hebben elkaar al vaker kreupel getrapt dit vonden we erg link dus hebben we ze uit elkaar gezet mischien daar ook tips voor?
LEt NIET op spelling.
of het punte zetten
en sory mischien beetje bot berichtje