elmiran schreef:Als ik dit verhaal zo lees vind ik eigenlijk wel een beetje dat het je eigen schuld is. De oren van een paard zijn erg gevoelig. Waarom moet je nou persee de oren ook wassen. Kan me voorstellen dat hij dan zou doet. Ik denk dat hij je niet met opzet probeerde te bijten, maar dit doet om het duidelijk te maken dat hij het niet leuk vind omdat je toch door gaat...
Waarom ik persé zijn oren moet wassen, en waarom ik daar mee door ga? Als mensen het graag willen weten; hij heeft/had luis. Die zaten voornl. bij zijn oren, dús moet hij van top tot teen gewassen worden met Neocidol en dús is het belangrijk om geen plekje van zijn lichaam ongewassen te laten, en al helemaal zijn oren dienen dus gewassen te worden.
Voor alle duidelijkheid; ik heb hem zelfs niet ín zijn oren gewassen, maar gewoon alleen heel voorzichtig de buitenkant
Om dan te zeggen; 'dat is je eigen schuld, moet je maar niet aan zijn oren zitten' vind ik erg kort door de bocht eigenlijk. Ik weeg ook zijn eigen karakter mee (zie post hierboven) en bovendien nogmaals: ik vind dat ik mijn pony óveral moet kunnen aanraken, zélfs al zou hij pijn hebben júist dan, want dan moet het behandeld worden.
Vind het maar raar om te merken dat veel mensen dit blijkbaar niet kunnen begrijpen.
En blijkbaar lezen ook een aantal mensen heen over het gedoe toendertijd met zijn ogen. Toen reageerde hij precies het zelfde.
Conclusie: het 'probleem' betreft dus niet enkel en alleen zijn oren
Respect krijgen ze zeker, maar dan moeten ze ook respect naar mij toe tonen. Kom nou, ik laat mijn pony niet bepalen waar hij wel en geen zin in heeft en wat hij wel en niet fijn vind! Daarbij, zijn mensen nou echt zo blind om over mijn andere posts heen te lezen? Kijk nou eens wat ik hier nog meer geschreven heb!
Waarom in hemelsnaam zou je pony respect voor jou tonen als jij geen respect voor hem toont? Overigens heb je ik dus al een oplossing gegeven voor je probleem, dus die eventuele wond zou je dan heus wel kunnen behandelen.
.