Onterecht gediskwalificeerd..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 12:46

TeeGee schreef:
Dan is dat verkeerd gedaan, want als je diskwalificeerd bent mag je ook geen 2e proef starten .

ja dat is ook verkeerd gedaan, maar ze heeft me ook pas gediskwalificeerd toen ik al helemaal klaar was en dat mag ook niet..

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:50

Neem voortaan altijd het stuk wedstrijd regelement mee waarin staat dat een frontriem niet verplicht is.
Mij staat bij dat er in de regelementen staat dat het hoofdstel compleet moet zijn,dus een frontriem zou moeten anders is ie niet compleet.
Maar hang me daar even niet aan op.
Ik heb altijd gezeur om mijn bit en loop inmiddels zelf al naar de bitcontrole toe zodat ze me kunnen checken.
Anders mag ik tijdens het inrijden altijd afstappen voor de check.
Heb ook altijd de papieren bij me waarin staat dat mijn bit,tonglepel en ketting met bijbehorende kinbeschermer mogen.
Moet wel zeggen dat ik spring,dus niet dressuur.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 19:47

Meetje22 schreef:
Neem voortaan altijd het stuk wedstrijd regelement mee waarin staat dat een frontriem niet verplicht is.
Mij staat bij dat er in de regelementen staat dat het hoofdstel compleet moet zijn,dus een frontriem zou moeten anders is ie niet compleet.
Ik heb altijd gezeur om mijn bit en loop inmiddels zelf al naar de bitcontrole toe zodat ze me kunnen checken.
Heb ook altijd de papieren bij me waarin staat dat mijn bit,tonglepel en ketting met bijbehorende kinbeschermer mogen.

Dat is het nou juist.. in het reglement staat het niet duidelijk of het wel of niet mag, dus ben bang, dat het niet uithaalt als ik het reglement meeneem.
Ik zou het even op papier moeten laten zetten door het KNHS, maar ik weet nu zelf dat het mag, dus kan dat voortaan gewoon zeggen..(mits het nog eens gebeurd dan )

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:55

flugeltje schreef:
Meetje22 schreef:

Dat is het nou juist.. in het reglement staat het niet duidelijk of het wel of niet mag, dus ben bang, dat het niet uithaalt als ik het reglement meeneem.
Ik zou het even op papier moeten laten zetten door het KNHS, maar ik weet nu zelf dat het mag, dus kan dat voortaan gewoon zeggen..(mits het nog eens gebeurd dan )

Ja maar een jury neemt geen genoegen met de melding van een knhs lid als die het niet zwart op wit kan aantonen en terecht.
Dan zou iedereen zn eigen regels kunnen aanvoeren.
Ik zei ook dikwijls dat het bit wel mocht maar had zoveel discussies incl. diskwalificaties dat ik alles op papier bij me heb.
Ik vind als ik eerlijk ben het ook raar dat de knhs zomaar na een telefoontje besluit jou geen verliespunt te geven maar de wedstrijd als niet gereden te verklaren.
Dan zou ik naar de knhs kunnen opbellen dat er een fout is gemaakt op mn coupon en dat ik foutloos heb gesprongen ipv 8 strafpunten.
Dan zeggen ze ook niet van: Goh mevrouw vervelend voor u, u krijgt per direct 2 winstpunten bijgeschreven.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 19:44

flugeltje schreef:
Meetje22 schreef:

Ja maar een jury neemt geen genoegen met de melding van een knhs lid als die het niet zwart op wit kan aantonen en terecht.
Dan zou iedereen zn eigen regels kunnen aanvoeren.
Ik zei ook dikwijls dat het bit wel mocht maar had zoveel discussies incl. diskwalificaties dat ik alles op papier bij me heb.
Ik vind als ik eerlijk ben het ook raar dat de knhs zomaar na een telefoontje besluit jou geen verliespunt te geven maar de wedstrijd als niet gereden te verklaren.
Dan zou ik naar de knhs kunnen opbellen dat er een fout is gemaakt op mn coupon en dat ik foutloos heb gesprongen ipv 8 strafpunten.
Dan zeggen ze ook niet van: Goh mevrouw vervelend voor u, u krijgt per direct 2 winstpunten bijgeschreven.

Ze wachten toch altijd het jury rapport af.. en dan gaan ze verhaal halen bij de jury..en dan word ik in mijn gelijk gesteld..
Maar zo raar vind ik dat niet..ik heb ze gebeld met de vraag of het terecht was dat ik gediskwalificeerd ben en hun zeiden gelijk nee...

Thirza

Re: Onterecht gediskwalificeerd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:07

Niet ieder paard kan ook tegen een ketting frontriem, die van mij vind het verschrikkelijk en blijft maar schudden met zijn hoofd.
Je zou evt. ook een ukie frontriem kunnen proberen, is leuk en de onderkant is van fleece.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:13

Als ze jou mondeling hebben verteld dat je zonder frontriem mag starten ben je nog niet veel verder. Vraag of ze het op de mail kunnen zetten. Mail printen en altijd bij je papieren stoppen. Dan heb je iets om op terug te vallen.

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:17

Ik zou ook niet helemaal op een belletje naar de KNHS vertrouwen, dan krijg je helaas lang niet altijd juiste informatie. Dus inderdaad even vragen of je het schriftelijk kan krijgen, dan heb je in ieder geval een soort van bewijs.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:17

Sorry maar vind het niet zo mooi staan, maar volgens mij staat er geen verplichting van een frontriem in het reglement. Je kunt toch ook een loshangende frontriem kopen, bijv. zo een: http://www.vitalhorse.nl/images/Frontriem-Ketting.gif (heb je in verschillende vormpjes hoor)

Die zitten los op het hoofd, maar ziet er wel verzorgd uit. ;)
Volgens mij maakt MirZam @ bokt ook zulk soort frontriemen. Misschien kun je haar iets vragen naar jou smaak??

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:01

een Ukie frontriem kan je inderdaad nog proberen, die zijn heel zacht aan de binnenkant en kan je ook wat ruimer laten maken.

nog even een reactie op degene die zei dat een sperriem verplicht is: dat is alleen zo als je met een neusriem met sperriem lusje rijdt. als je een hoge engelse neusriem hebt waar dus geen lusje aan zit mag je gewoon zonder sperriem rijden

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:32

Zelfs een mail van de KNHS zou ik niet doen.
Ik zou vragen om een brief, met stempel en handtekening. En idd altijd iets schriftelijks mee nemen.
Zo had ik altijd het regelement bij me omdat ik met een mexicaanse neusriem dressuur startte. Er waren wel eens jury leden die dachten dat dat niet mocht.
Verder heb ik wel eens commentaar gehad op de teugelstops die aan de teugels zaten 8)7 Dat mocht volgens haar alleen met springen :+

Ik zou wel alles zwart op wit vragen. Zoals al eerder gezegd zal een jury zich niets aantrekken van iets dat jij zegt als je geen hard bewijs hebt.