Tips gevraagd om paard uit de bol te laten gaan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:54

Tallie_Ho schreef:
Ik kan je vertellen dat een plu een absolute kaskraker is voor mijn poown _O- Die gaat er goed voor op de loop!! :j

Maar vind je dat dan iets wat je moet stimuleren? Je zal maar eens buitenrijden, een wedstrijd starten of iets anders en er komt iemand met een plu langs. Dan reageert hij zoals het aangeleerd is, maar dan ben je er niet blij mee...

Lieke_M schreef:
Maar wil haar over de hele lijn toch wel terug een beetje actiever.
Is m'n eigen schuld, dacht dat ik haar een plezier deed. Nu merk ik dat ze gewoon heel lui en onverschillig is geworden.. en oud..

Als je haar op deze leeftijd al 'oud' vind overkomen, is misschien een algehele checkup dan geen idee? :) Of ga er juist wel wat meer mee aan de gang, gewoon wandelingen, stapritjes etc. Wellicht heeft ze behoefte aan meer gezelschap? Meer afwisseling?

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:56

koppie in de lucht kun je ook krijgen door een ander paard langs te laten lopen of een hinnik geluidje laten horen. danwel op telefoon, danwel een paardje uit de speelgoedwinkel...

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 13:10

Maya schreef:
Tallie_Ho schreef:
Ik kan je vertellen dat een plu een absolute kaskraker is voor mijn poown _O- Die gaat er goed voor op de loop!! :j

Maar vind je dat dan iets wat je moet stimuleren? Je zal maar eens buitenrijden, een wedstrijd starten of iets anders en er komt iemand met een plu langs. Dan reageert hij zoals het aangeleerd is, maar dan ben je er niet blij mee...

Lieke_M schreef:
Maar wil haar over de hele lijn toch wel terug een beetje actiever.
Is m'n eigen schuld, dacht dat ik haar een plezier deed. Nu merk ik dat ze gewoon heel lui en onverschillig is geworden.. en oud..

Als je haar op deze leeftijd al 'oud' vind overkomen, is misschien een algehele checkup dan geen idee? :) Of ga er juist wel wat meer mee aan de gang, gewoon wandelingen, stapritjes etc. Wellicht heeft ze behoefte aan meer gezelschap? Meer afwisseling?

Ze heeft gezelschap hoor. En met die shettie lukt het wel hoor, wat gekke geluidjes, beetje staan springen en lopen in de wei en hij flipt al.
De grote kijkt eens op en...eet. Dit is gewoon haar karakter.

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 13:11

GSM-geluidje, ja goed idee!!
Een ander paard erbij halen is nogal omslachtig... ken hier niet echt iemand in de buurt met paarden.

meliciana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:49

Lieke_M schreef:
[...

Ze heeft gezelschap hoor. En met die shettie lukt het wel hoor, wat gekke geluidjes, beetje staan springen en lopen in de wei en hij flipt al.

als het haar karakter is, neem je daar toch foto's van? je wilt toch foto's van je dier nemen zoals die echt is? als ze van zichzelf rustig is, dan moet je haar gewoon zo nemen. want dat is teken dat ze zich goed voelt waar ze is, hoe ze is, en bij wie ze is (jij dus). ;)

Anoniem

Re: Tips gevraagd om paard uit de bol te laten gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:53

Dat bedoel ik dus inderdaad :)

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:54

Een ijzeren blikje en daar wat muntjes in doen, die gebruiken we op de keuring ook en paarden komen dan lekker los en in actie, met het blikje dus gewoon schudden he.
Wel pas doen als je de foto wilt maken als je half uur van te voren begint werkt het niet meer.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:14

Ik vrees dan toch echt dat je er gewoon achteraan zal moeten rennen om hem een beetje op te jagen en dat ze jou er dan achteraf uit moeten fotoshoppen :P . Voor de rest zijn alle mogelijkheden hier al gegeven. Misschien kan je nog een zweepje proberen met een plastic zakje er aan of een radio hard aanzetten.

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 16:33

meliciana schreef:
Lieke_M schreef:
[...

als het haar karakter is, neem je daar toch foto's van? je wilt toch foto's van je dier nemen zoals die echt is? als ze van zichzelf rustig is, dan moet je haar gewoon zo nemen. want dat is teken dat ze zich goed voelt waar ze is, hoe ze is, en bij wie ze is (jij dus). ;)

Daar gaat het toch ook niet om!! Ze mag zijn wie ze wil, maar ik denk dat geen enkel paard zelf vraagt om bereden te worden en dat ze allemaal wel lui worden van 24/7 enkel te moeten eten.

Zelfs als ik haar een halster wil omdoen moet ik haar hoofd ondersteunen omdat het gewoon meteen richting grond gaat... en op een plek zonder gras, laat ze haar hoofd gewoon heel ongeïnteresseerd halverwege hangen...

Ik wil geen foto's met een paard dat de hele tijd met z'n mond aan de grond staat.
Ik vraag vooral naar de tips om haar wat actiever/bijdehand te laten worden en niet alleen ivm die fotoshoot.
Zou natuurlijk wel mooi zijn, een paard in volle actie maar da's eigenlijk bijzaak.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:41

Ik speel meestal gewoon een spelletje met ze in de bak... Heel gek doen, en dan stil staan, en ineens naar ze toe rennen. Gewoon heel idioot als een aap door de bak rennen, en als ze dan gaan ze proberen de andere kant op te laten gaan... Kan het moeilijk uitleggen maar ze maken er dan zelf ook een spelletje van: zo hard mogelijk langs het baasje racen, en vooral niet doen wat ze willen :P

Beide van mij zijn niet bang voor wapperende kletterende dingen, maar zodra ik zo idioot ga doen gaan ze uit hun bol!

nakoma1232

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 17:35

ik ga dan altyd met een grote opblaasbare bal spelen wordt die gek van!!!! :p

en is zee leuk om te zien!! :)

Irma1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:55

zet iets engs in de bak neer wat kan bewegen, of dat je het met een afstandsbediening of iets kan besturen!

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 21:08

misschien (zoals vele al gezegd hebben) een beetje met een zweep en stem opjagen.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 21:18

ce_lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 23:12

geluidjes die het paard niet kent willen vaak helpen!