Misschien is het een idee om de volgende keer op maat gemaakte laarzen te nemen? Dan kan je er namelijk wel in zonder plastic zakjes te gebruiken.
Ik laat altijd al mijn laarzen op maat maken want ik kan niet in confectiemaat (lang onderbeen, hoge wreef, smalle enkel, dikke kuit) en ik heb nooit problemen! Misschien betaal je iets meer voor het op maat maken maar dat is het dubbel en dwars waard!
En net zoals Manie strooi ik ook altijd, zomer en winter, eerst talkpoeder (gewone goedkope baby talkpoeder van het Kruitvat of Etos merk zelf) in m'n laars voordat ik er in stap. Talkpoeder vergemakkelijkt het in- en uitstappen en bovendien neemt het vocht op zodat de binnenkant van je laars niet zo nat van het zweet wordt.
Suc6!
eiramenna
Geplaatst: 20-05-09 09:25
Ik raad je aan om er ritsen in te laten zetten, heb ik ook gedaan. Ideaal! Zonder ritsen kwam ik er niet eens in, met ritsen gebruikte ik eerst nog pantykousjes, maar ook die heb ik niet meer nodig en stap zó in m'n laarzen. Voor het uittrekken gebruik ik een laarzenknecht, geen centje pijn
tja...ik zou er gewoon een rits in laten zetten, lijkt me toch echt verschrikkelijk dat gedoe telkens...ik ben zelf ook totaal geen laarzen gewend...rij altijd met chaps, maar als ik ooit laarzen aanschaf dan zeker MET rits!
Ik heb ze ook net nieuw en het gaat prima zonder zakjes eigenlijk. Ik krijg ze ook erg makkelijk weer uit. Ik zet wel veel kracht en daardoor krijg ik ze aan zonder zakjes.
Aurelle_
Geplaatst: 23-05-09 21:26
Pantykousjes werken echt super! Hadden ze mij ook aangeraden in de winkel, gelukkig heb ik het nu niet meer nodig. Wel vreemd dat je het na zo'n lange tijd nog steeds nodig hebt.
Ik had ook nieuwe laarzen gekocht petrie zonde rits en kon er ook niet in komen met alleen sokken. Maar met zakje krijg je inderdaad zweet voeten en heel warm. Toen dacht ik laat ik eens met panty sokjes proberen. Dit is echt de ideale oplossing. Ik doe gewoon de oude panty sokjes met gaatjes aan over mijn paardrijsokken en glij nu veel makkelijker in mijn laarzen ook al gaat het nog niet fijnloos. Hoop dat dit werkt.
Het instappen komt niet dat het niet lukt doordat ze niet op maat zijn want mijn petries zijn ook op maat maar het komt gewoon doordat ik een hogere vreef heb en daar kunnen ze mijn laarzen niet hoger door maken want dan gaan mijn voeten schuiven. Daarom zou ik dus altijd panty sokjes nodig hebben maar heb der geen last van. Verder misschien ook een idee om voortaan laarzen met rits te nemen, maar heb net nieuwe van petrie.