Opknappen Westfalia Ponytrailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

koene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 17:55

Zou je mij dan foto's willen sturen hoe het bij jouw zit? Moet ik even mijn mailadres pb' en?

Want opzich lijken die schroefveren mij veel steviger, zou je dat compleet kunnen vervangen? Want die nieuwe rubbers a 238 euro voor 4 incl btw, zijn natuurlijk binnen een aantal jaar weer poreus, dat kan ik je nu al wel vertellen.

Edit: ik lees op autoweek over schroefveren vervangen, maar zou je die nieuwe rubbers/schroefveren er dan zo tussen kunnen drukken?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 18:09

koene schreef:
Zou je mij dan foto's willen sturen hoe het bij jouw zit? Moet ik even mijn mailadres pb' en?

Want opzich lijken die schroefveren mij veel steviger, zou je dat compleet kunnen vervangen? Want die nieuwe rubbers a 238 euro voor 4 incl btw, zijn natuurlijk binnen een aantal jaar weer poreus, dat kan ik je nu al wel vertellen.

Edit: ik lees op autoweek over schroefveren vervangen, maar zou je die nieuwe rubbers/schroefveren er dan zo tussen kunnen drukken?

Doe me even je mailadres, dan maak ik vanavond even foto's van de ophanging van mijn trailer; kun je een inschatting maken of die ombouw mogelijk is.

koene

Re: Opknappen Westfalia Ponytrailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 18:19

Gedaan, heb jij die schroefveren er zelf opgezet of heb je daar niets aan veranderd? Kwam die van jouw ook met rubbers?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 18:43

De schroefveren zijn standaard bij de Saturnus. Op de foto's die onderweg zijn zie je hoe het origineel zit (inkl de roest :D ) Ik maak straks nog wat foto's voor je van de wagen zelf.

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:36

koene schreef:
Ik kan via Westfalia Benelux een betonplex plaat, 24 mm, 153 x 305 kopen, voor 175 euro, is dat wat? Andere trailerboeren zijn een stuk duurder.... tot +/- 300 euro. Lijkt mij wel een geschikte plaat, niet?

Heb ik gekocht voor euro 142,50 inclusief BTW :D , met een kant anti slip, via plywood international, http://www.intplywood.nl Zijn importeurs, groothandel, maar kunnen je wel zeggen waar ze leveren.
Je moet die interdeck hebben, onder kopje carosserie, geloof ik, is een prima plaat, diverse diktes, ik heb die 24 mm.

koene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 16:39

Ik kan zo'n plaat betonplex , antislip en 24mm 305 x 153 krijgen voor 125 incl btw.

koene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 17:26

Eerste klus update: Vanmiddag in 2 uurtjes de bodems(2 op elkaar) eruit gesloopt met behoud van alle elektra en remkabels. Morgenochtend naar de zandstraler voor een schatting qua hoeveelheid werk. Dit weekend gaat ook de hele opbouw eraf(schotten en kap) en word het frame zover mogelijk gedemonteerd en gaat hij snel naar de zandstraler.

koene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 00:29

koene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 22:23

Ik ben momenteel bezig de oplooprem te demonteren, en heb alle 5 bouten die in het vet zitten al los, maar kan de koppeling(en het deel wat in de koker zit) niet loshalen, weet iemand hoe ik de oploomprem precies moet demonteren?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 07:50

koene schreef:
Ik ben momenteel bezig de oplooprem te demonteren, en heb alle 5 bouten die in het vet zitten al los, maar kan de koppeling(en het deel wat in de koker zit) niet loshalen, weet iemand hoe ik de oploomprem precies moet demonteren?

In principe is de oplooprem aan koppelingzijde nietmeer dan een pen die tegen een hevel aandrukt, waarmee de remmen worden geactiveerd. Daar zitten smeernippels op die je met enige regelmaat van vet moet voorzien. Daar valt in principe bar weinig aan te zien of te doen.
Sorry voor de foto's van mijn trailer, computer is gecrashed. Ik heb nu een andere aan de praat, ik hoop je vanavond de foto's te kunnen toesturen.

koene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 12:11

Inmiddels ligt de oplooprem er ook af, evenals het hoekijzer en de remmen,banden etc etc. Ik heb nu alleen het frame met de draagarmen er nog aan, en dat gaat binnenkort naar de straler.

Een kennisje van mij gaat een nieuw hoekijzer lassen, en daarna gaan we hem dus weer opbouwen.

Een nieuwe Westfalia koop ik niet voor dit geld....

Mail de foto's maar ikke, ik verwachte ze al, maar het maakt niet uit.

koene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 10:39

Update: Vanmorgen het frame + draagarmen naar het straalbedrijf gebracht, die gaan hem stralen en scooperen :D Verwachte tijd totdat die klus is geklaard ivm drukte daar is 2 weken, dus dan kan ik mooi met andere dingen bezig!

koene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 15:22

Update: Vorige week heb ik het onderstel + koppeling + oplooprem en al het andere ijzerwerk(strips ed) in de epoxy primer gezet(uit de offshore van booreiland) en dit met grijze verf afgelakt.

Ook hebben we van de week het hout voor de vloer en wanden gehaald.

Momenteel is een kennis bezig om een hoekijzer te lassen en dan kan het opbouwen beginnen!

Weet iemand met wat voor soort kit je de boel afkit? Dus naden etc.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:26

Jeetje je maakt dus echt weer je eigen nieuwe trailer, vanuit bijna niets?!
Knap hoor!!!
Ben trouwens benieuwd wat het je in totaal heeft gekost uiteindelijk...

koene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 00:04

Ja klopt, we hebben hem helemaal uit elkaar gehaald, de wielen en remmen er ook af, enige wat we overhielden was 3 lengtebalken en 2 dwarsbalken, en nu dus opbouwen.

Totale kostenplaatje van het opbouwen schat ik op 1250 euro, en daar komt nog 650e aanschaf + 200e banden bovenop...

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:25

mag ik vragen waar jij je betonplex hebt gekocht?

koene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 21:52

Ja, bij bentvelzen en Jacobs in zaandam :) 39,95 per plaat :)

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:18

platen van 3.m ??? :oo hebben ze ook witte betonplex?

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:57

Hey,

Wij zijn op dit moment ook een westfalia twee paardstrailer aan het opbouwen..... Is nog een week of twee werk. Maar wij hebben de beschikking over een pa die timmerman is....

succes met je trailer!!!

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:54

Paul11 schreef:
Heb ik gekocht voor euro 142,50 inclusief BTW :D , met een kant anti slip, via plywood international, http://www.intplywood.nl Zijn importeurs, groothandel, maar kunnen je wel zeggen waar ze leveren.
Je moet die interdeck hebben, onder kopje carosserie, geloof ik, is een prima plaat, diverse diktes, ik heb die 24 mm.

Je gaat deze gebruiken als bodemplaat? Gebruik je dan ook nog een anti slip mat erop?
Zit er zelf aan te denken om een plaat van superfloor giant te laten komen... Heb nog niet geinformeerd over de prijzen, maar als de interdeck net zo goed is en ook zonder mat is te gebruiken dan is het qua prijs het overwegen waard voor mij.
Verder wil ik voor de zijwanden interstar structuur in de kleur zilver gaan bestellen. Omdat er een kunstoflaag opzit, hoef ik de wanden niet meer te behandelen.