Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
francis_f schreef:*puck* schreef:al eens gedacht om een hectare grond te kopen?
1 hectare= 40.000 euro hypotheek 50.000 (schuilstal)
rente = 4% (hoog aangehouden)2000 pj -belastingvoordeel afhankelijk wat je verdient ong. 30% (min) en aflossingsbedrag per maand erbij dan kom je uit op een bedrag van 300 euro per maand en daar komt bij dat de grond z'n waarde blijft behouden dus heb je ooit geen pony's meer dan kun je het weer verkopen.aflossingsbedrag op 2000 euro per jaar gezet, is minder want ze gaan uit van 30 jaar en dan zal het ong. 1666 euro per jaar zijn.
Maar dit gaat niet op als je al een hypotheek op een huis hebt toch? Ik ben al eens rond wezen vragen bij hypotheekverstrekkers, maar die zeggen dat ze allemaal geen kaas gegeten hebben van hypotheken op kale weidegrond. De enige die wat zinnigs kon zeggen was de ING en die zei dat een hypotheek niet mogelijk was, maar alleen een lening met een knallend hoge rente.

francis_f schreef:Puck: bedankt voor alle hulp..De link zal ik in mijn gedachten houden, maar 35 minuten rijden is toch wel erg veel..Vooral als je er een bij hebt lopen die 2x per dag speciaal voer moet. Maar als ik niks kan vinden is het zeker een optie!
Lynn_Nikita: hoop ook echt dat hij wat weet!!
opisop_shop: Ik heb hem al een hoger bod geboden van 250,- per maand. Maar hij vindt dit nog steeds veel te weinig..
Toch gek dat zo'n man dit ineens bedenkt na een jaar zonder problemen en waarin we zo vaak een babbeltje stonden te maken dat ik uit beleefdheid af en toe langer met hem stond te praten dan dat ik met mijn paarden bezig was..:s
Slaap lekker allemaal!

)Rana schreef:hai ik woon ook in Ede en heb mijn paardje in Ederveen gestald staan. Super fijne pension stal. Stal Slemmer. Alle faciliteiten aanwezig. Alleen geen binnenbak (is voor watjes)
Ik betaal rond de 195 (zaagsel, ze is koliek gevoelig als ze op stro komt. Daarom betaal ik 20 Euro meer) Ik ben erg tevreden.