Ik ben boos en een beetje radeloos...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:12

Misschien nu nog net wel ergens plek voor meerdere paarden, weideseizoen is net begonnen.
Zou ergens anders gaan staan, als onderhandelen niet mogelijk is.

Had mijn pony vorig jaar voor 75 per maand ondergebracht op de wei.
75 x 4 is altijd nog minder dan 175 x 4.
En dan kun je verder zoeken, heb je nog een paar maand. (tot de winter)

Succes met zoeken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:14

francis_f schreef:
*puck* schreef:
al eens gedacht om een hectare grond te kopen?
1 hectare= 40.000 euro hypotheek 50.000 (schuilstal)
rente = 4% (hoog aangehouden)2000 pj -belastingvoordeel afhankelijk wat je verdient ong. 30% (min) en aflossingsbedrag per maand erbij dan kom je uit op een bedrag van 300 euro per maand en daar komt bij dat de grond z'n waarde blijft behouden dus heb je ooit geen pony's meer dan kun je het weer verkopen.aflossingsbedrag op 2000 euro per jaar gezet, is minder want ze gaan uit van 30 jaar en dan zal het ong. 1666 euro per jaar zijn.

Maar dit gaat niet op als je al een hypotheek op een huis hebt toch? Ik ben al eens rond wezen vragen bij hypotheekverstrekkers, maar die zeggen dat ze allemaal geen kaas gegeten hebben van hypotheken op kale weidegrond. De enige die wat zinnigs kon zeggen was de ING en die zei dat een hypotheek niet mogelijk was, maar alleen een lening met een knallend hoge rente.

Je kunt geen hypotheek krijgen op (alleen) grond.
Alleen een bedrijfsfinanciering, maar dan heb je ook een ondernemingsplan nodig (met verwachte inkomen uit een bedrijf).
Dus alleen als je er geld mee gaat verdienen, en een bedrijf begint.
Je kunt wel een "gewone" lening krijgen en die is niet aftrekbaar en de rente is veel hoger dan die van een hypotheek op een huis.

suuzepuus

Re: Ik ben boos en een beetje radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:17

pfff meid sterkte ermee. ik ben wel erg nieuwsgierig waar je staat (wil je me dat pb en?)

francis_f

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 23:18

Brainless:
Zoiets begreep ik al..En heb net een beetje gezocht naar de grondprijzen in deze omgeving, maar 60.000 euro voor 1ha is me toch net iets te veel..

Jongens ik ga nu echt naar bed..Misschien krijg ik vannacht wel ineens een helder moment en weet ik de oplossing..

Nogmaals dank voor de reacties..

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:22

als je overwaarde hebt op je huis dan kun je de hypotheek verhogen maarja 60.000 is wel veel.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:25

hoefsmeden zijn handig
kennen veel mensen met paarden :D
en dus ook veel plekken en stallen

succes morgen

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:28

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:35

Jemig is die vent gek ofzo, whahaha wat haalt die zich in zijn hoofd?!
Mooi weggaan meid en ALLE spullen waar jij voor hebt betaald meenemen. Zal hij eerst moeten investeren om sowieso nog inkomsten te krijgen want niemand gaat er staan voor dat bedrag en ook nogeens alles zelf weer te moeten aanleggen ;)
Je kunt een hoger en voor jullie nog goed op te brengen bedrag afspreken, zou dit dan zeker weten op papier zetten zodat je echt een wettelijke huurovereenkomst hebt, ook daarin zetten dat alles waar jullie voor betalen/hebben betaald ook jullie eigendom blijft, en uiteraard een mooie opzegtermijn.

francis_f

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 23:40

Puck: bedankt voor alle hulp..De link zal ik in mijn gedachten houden, maar 35 minuten rijden is toch wel erg veel..Vooral als je er een bij hebt lopen die 2x per dag speciaal voer moet. Maar als ik niks kan vinden is het zeker een optie!

Lynn_Nikita: hoop ook echt dat hij wat weet!!

opisop_shop: Ik heb hem al een hoger bod geboden van 250,- per maand. Maar hij vindt dit nog steeds veel te weinig..

Toch gek dat zo'n man dit ineens bedenkt na een jaar zonder problemen en waarin we zo vaak een babbeltje stonden te maken dat ik uit beleefdheid af en toe langer met hem stond te praten dan dat ik met mijn paarden bezig was..:s

Slaap lekker allemaal!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:57

francis_f schreef:
Puck: bedankt voor alle hulp..De link zal ik in mijn gedachten houden, maar 35 minuten rijden is toch wel erg veel..Vooral als je er een bij hebt lopen die 2x per dag speciaal voer moet. Maar als ik niks kan vinden is het zeker een optie!

Lynn_Nikita: hoop ook echt dat hij wat weet!!

opisop_shop: Ik heb hem al een hoger bod geboden van 250,- per maand. Maar hij vindt dit nog steeds veel te weinig..

Toch gek dat zo'n man dit ineens bedenkt na een jaar zonder problemen en waarin we zo vaak een babbeltje stonden te maken dat ik uit beleefdheid af en toe langer met hem stond te praten dan dat ik met mijn paarden bezig was..:s

Slaap lekker allemaal!

Tja, je vergist je altijd in mensen, dat blijkt maar weer eens!
Hopelijk vind je gauw een goedkopere stalling voor je paardjes. Succes ermee!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 00:05

In Lunteren en omstreken heb je wel genoeg boeren, maarjah of ze een wei over hebben, ik weet het niet. Ik hoop voor je dat je een andere wei vind, want vind dit egt niet kunnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 00:10

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 00:13

Volgens mij bedoeld ze om te 'krijgen', niet paarden van iemand anders voor niks op d'r wei?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 00:14

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:15

Jeetje wat erg voor je zeg.
€ 175,- p/md vind ik al veel.
Je doet alles zelf en de omheining is ook nog es van jezelf.

Het injecteren kost die man ook geen geld als het goed is.
Er is namelijk een overschot en de boeren worden zelfs betaald als ze hun land laten
injecteren ;)

Heb je al es bij jouw gemeente geinformeerd?
Misschien hebben zij een stuk braakliggend grond die eventueel te huur is?

Hier bij ons in het noordoosten gebeurt dat namelijk ook wel eens.
Voor zo'n € 500,- t/m € 1000,- per jaar kan je 1 hectare land huren.
Je moet dan wel een beetje geluk hebben hoor ;)

En als je een advertentie zet op bijv. MP?
Wie weet is er een boer bij jou in de buurt die graag wil verhuren.
Jij hebt er genoeg voor over en misschien brengt het voor hem meer op dan bijv. de opbrengst
van aardappelen of anders.

Ik wens je veel sterkte! :(:)

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:21

Misschien dat je iemand met een paard erbij kan krijgen en dat jullie samen dit ophoesten?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:23

Ongeloooflijk!!! Die heeft goud zien blinken en geen benul dat er echt niemand 700 euro gaat betalen voor enkel een stuk wei zonder verdere faciliteiten... Die gaat het wel voelen straks als jij weg bent, gezien de kosten die hij moet gaan maken voor de omheining ed, en dan zonder buiten of binnenbak zoveel geld wil gaan vragen.

Ga eens navraag doen bij je gemeente, misschien kan je zelf iets gaan pachten via hen? Ga rondrijden en bel bij mensen aan die grond hebben enzo. Omheining heb je zelf al dus dat is geen probleem. Zet jezelf idd op zoveel mogelijk advertentieplaatsen weg, dus MP maar ook de plaatselijke supermarkt, en laat zoveel mogelijk mensen weten dat je een plekkie zoekt. Zet desnoods hier op Bokt een ad, moet heel erg gek lopen wil je niet iets kunnen vinden.

Ik rijd ook 30 minuten naar mijn paard, maar goed die staat op pension dus hoef ik niet zelf in de ochtend te voeren.....

Succes!!!

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:28

he wat naar :(:) hoop dat je snel iets anders vind. 700 euro is toch echt te gek.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:28

Die is echt gek geworden hoor. Ik heb mijn jonge beestje bij iemand op de
wei staan voor 82 euro per maand. Daar wordt ook voor water gezorgd, is ook toezicht
en in de winter wordt daar onbeperkt kuil gevoerd. Ik hoef daar niks aan de omheining
te doen want dat doet de man zelf. Er staan daar 2 kuddes van ongeveer 15 tot 20 paarden
van diverse rassen en leeftijden. Ik denk echt niet dat hij 175 per maand zou hoeven vragen
want dan houdt hij geen klanten meer over :=

Misschien moeten we deze meneer massaal gaan mailen en vragen wat het per paard
kost om het daar neer te zetten en als hij dan de prijs noemt, vragen of hij gek geworden
is :D

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:30

jeetje, inderdaad niet normaal. succes met he oplossen

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:55

hai ik woon ook in Ede en heb mijn paardje in Ederveen gestald staan. Super fijne pension stal. Stal Slemmer. Alle faciliteiten aanwezig. Alleen geen binnenbak (is voor watjes :P )

Ik betaal rond de 195 (zaagsel, ze is koliek gevoelig als ze op stro komt. Daarom betaal ik 20 Euro meer) Ik ben erg tevreden.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:54

Rana schreef:
hai ik woon ook in Ede en heb mijn paardje in Ederveen gestald staan. Super fijne pension stal. Stal Slemmer. Alle faciliteiten aanwezig. Alleen geen binnenbak (is voor watjes :P )

Ik betaal rond de 195 (zaagsel, ze is koliek gevoelig als ze op stro komt. Daarom betaal ik 20 Euro meer) Ik ben erg tevreden.

Ja maar dat is per paard en TS heeft er 4 dus denk niet dat dat de oplossing is. Jeetje wat een rotverhaal. Hoop dat die boer nog tot z'n verstand komt maar het ziet er somber uit. Sterkte met zoeken naar nieuw land.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:05

Wat een belachelijke prijsverhoging zeg! :oo
Ik betaal nu € 160,-- per maand voor een paard. Hij wordt binnen- en buiten gezet, gevoerd en er wordt uitgemest. Ik betaal dus mínder dan jij voor alleen een stukje grond..

Ik hoop dat je snel iets anders vindt :(:)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:33

Ik vind dit wel een beetje overdreven duur hoor. Want ik kon ook stallen bij een boer voor €50 euro per maand voor een shetlander. En er zat nog meer bij dan bij jou :oo En voor een paard koste het iets van €75 ofzo of €100 weet niet zeker dus wel overdreven duur!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:58

Echt belachelijk!
Ik heb bij een boer verzorgt waar je een ruimte stal had, grote en kleine buitenbak en genoeg weides enz.
Zelf de ontworming zat erbij.
Daar betalen ze zelfs nog minder dan jou.
Ik zou iets anders zoeken, als je dat al doet hoop ik dat je iets vind!