Rijbroek & zwanger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:22

Ik denk dat het voor iedereen verschillend is of doorrijden tot het einde van je zwangerschap wel of niet te doen is.
Het is maar net wat je eigen lichaam aangeeft (incl bekkeninstabiliteit).

Ik was ook niet van plan, mocht ik ooit zwanger zijn, direct het bijltje erbij neer te gooien, maar door te gaan tot het niet meer kan. Het liefste blijf ik gewoon rijden, omdat ik een gloedje hekel heb aan fitness/hardlopen etc etc :D :+ ;)

Suus25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 13:10

[quote="Danielledm"]Super dat er positie rijbroeken zijn, zo hoef je niet zelf te knutselen ;)

maar dat is het probleem... ik zou niet weten waar...

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:37

Horka.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 21:27

repede schreef:
rijden is wel heel slecht..

je botten etc zijn soepeler en kunne makkelijker verzakken / onstabiel worden...
vreemd dat mijn gynaecologe daar helemaal geen probleem van maakte.
die was alleen maar bang dat ik er af zou vallen ;)
tenzij in geval van bekkeninstabiliteit of vroegtijdige opening (wat op zich al een reden is om het rustig aan te doen, dus logisch dat paardrijden dan niet mag), is paardrijden geen enkel probleem :)

qimmetje

Re: Rijbroek & zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:05

Ik reed tot 28 weken met mijn knoop los en een broek die een maat te groot was. Daarna voelde het gewoon niet meer goed en toen ben ik tijdelijk met rijden gestopt. Mij werd het totaal niet afgeraden door de verloskundige, ze adviseerde alleen om niet meer te beginnen met paardrijden als je dit nog niet kan.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 23:21

Misschien een rijbroek voor de grotere maatjes?
Dan is hij misschien te groot bij je benen, maar bovenaan zou hij dan moeten passen?