je paard verzekeren..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chery

Re: je paard verzekeren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:58

Ik heb duran bij equipe verzekert.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:14

Ik heb mijn paard bij Hardenberg e.o. verzekerd, een onderlinge verzekering, voor dood en ongevallen en ik betaal €32,50 per half jaar.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:08

WN-AM -> TAO

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:11

Als je geen potje geld opzij hebt gezet voor noodgevallen zou ik verzekeren. Ik had mijn paarden bij de EFO maar dat werd me te duur per maand, nu leg ik gewoon geld opzij voor ze.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:22

Eowyn is wel verzekerd. Iris niet, omdat zij te oud is.

En ik ben zelf heeeel blij met de verzekering. Ik heb al een aantal dingen gehad en ik heb dat met dank door de verzekering makkelijker kunnen betalen.
Neemt niet weg dat ik een smak geld per half jaar betaal, maar de DA kosten heb ik er tot nu toe uit gehaald. Heb namelijk een klein groot brokkenpilootje geloof ik...... :7

Ik heb eowyn bij de EFO verzekerd.
UItgebreide verzekering, met diefstal, brand en dood.
Ze zijn ook altijd erg snel met uitkeren. Ik ben tot nu toe erg tevreden over hun service. Maar dat zal misschien weer per persoon verschillen. Iedereen heeft goed en slechte ervaringen met verzekeringen.
Zo heb ik slechte ervaring met de hippo.

Maar als jij denkt dat je standaart elke maand wat weg kan leggen en je komt daar echt niet aan, behoudens voor je paardje zijn rekeningen dan is dat zeker een optie.
Ik zou dan toch wat makkelijker aan dat potje komen als ik bv wat anders nodig heb.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:25

Mijn paardje is ook verzekerd. bij Equine Risk.

Jenny__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 08:26

Cassidy schreef:
Ik heb voor de eerste Amev/Hippo
De tweede Interpolis/Equine Risk
De derde Equipe.

En waar ben je het meest tevreden over?
Welke zou je ons adviseren?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:58

ik ben ook wel benieuwd.
Ik zit er ook over te denken paard te verzekeren.

Maar ik kan er niet helemaal uit komen waar (beetje goedkope) en hoe. Zoiezo tegen dood. Maar als je ook voor ziekte kosten verzekerd. Wat valt dan onder normaal en wat onder uitgebreid?
En eigenrisico wat is dat bedrag per keer?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:59

overigens word het paard dat ik wil kopen aankomende dinsdag gekeurd. Dan moet ik dat wel voor die tijd geregeld hebben denk ik?

Pasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:04

Mijn vorige paard en het paard dat ik nu heb, hebben allebij een uitgebreide verzekering: dood, ongeschiktheid, diefstal/vermissing. Weet het allemaal niet precies.

Zelf zou ik zeggen wel verzekeren, maar dat ligt wel aan de waarde van het paard. Mijn vorige paard is door een peesblessure ongeschikt geworden voor sport en als we die daarvoor niet verzekerd hadden, had ik nu niet zo'n leuk paard gehad. Dus daar ben ik erg blij mee geweest :D

Nou moet ik wel erbij zeggen dat ik 16 ben, en het niet zelf hoef te betalen.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:28

ik had mijn vorige niet verzekerd en daar heb ik wel spijt van gehad. deze heb ik nu wel verzekerd. alles er op en er aan.

verzekeringen zijn duur, maar ik vind het wel heel fijn.
ik heb Fairlane bij Equipe verzekerd. ik heb alles uitgezocht (dagen lang)!!!!!!!!!!!! en ben er uit gekomen dat ik equipe het goedkoopste is van wat er vergoed wordt. het wordt zo omschreven bij http://www.equipepaarden.nl

De Equipe 3 Paardenverzekering biedt dezelfde dekking als de Equipe 2 Paardenverzekering, uitgebreid met de blijvende onbruikbaarheid als gevolg van een ziekte en/of ongeval.
Gedekte risico's
Deze verzekering keert 100% van de verzekerde waarde van uw paard uit wanneer uw paard overlijdt aan een van de volgende risico’s:

Overlijden door een ziekte
Overlijden door een ongeval
Overlijden als gevolg van dekking, dracht of het verwerpen van het ongeboren veulen
Overlijden als gevolg van een levensreddende operatie (bijv. koliekoperatie)
Noodeuthanasie als gevolg van een plotseling ontstaan ondraaglijk lijden (bijv. ernstige breuken)
Overlijden als gevolg van verdrinking
Overlijden door brand, blikseminslag, ontploffing of elektrocutie
Overlijden als gevolg van een ongeval tijdens transport. Dit geldt voor transport binnen de Europese Unie, m.u.v. de landen die vanaf 2004 zijn aangesloten.

De Equipe 4 Paardenverzekering biedt dezelfde dekking als de Equipe 3 Paardenverzekering. Tevens is het risico van blijvende onbruikbaarheid als gevolg van een aandoening aan het bewegingsapparaat verzekerd, zoals bijvoorbeeld spat, hoefkatrol, artrose en peesaandoeningen.
Voor het afsluiten van deze verzekering tot een verzekerde waarde van € 2.500,- kan een buitendienstinspecteur uw paard keuren. Voor een verzekerde waarde van € 2.500,- t/m € 4.500,- is een klinische keuringsrapport dat niet ouder is dan 3 weken voldoende. Indien uw paard een verzekerde waarde heeft van meer dan € 4.500,- dan is een volledige klinische en röntgenologische keuring vereist. De klinische keuring mag niet ouder dan 3 weken zijn en de röntgenologische keuring mag maximaal 3 maanden oud zijn.

Gedekte risico's
Deze verzekering keert 100% van de verzekerde waarde van uw paard uit wanneer uw paard overlijdt aan een van de volgende risico’s:

Overlijden als gevolg van dekking, dracht of het verwerpen van het ongeboren veulen
Noodeuthanasie als gevolg van een plotseling ontstaan ondraaglijk lijden (bijv. ernstige breuken)
Overlijden als gevolg van een ongeval tijdens transport. Dit geldt voor transport binnen de Europese Unie, m.u.v. de landen die vanaf 2004 zijn aangesloten.
Tevens keert deze verzekering 85% van de verzekerde waarde uit bij blijvende, totale onbruikbaarheid door een ziekte en/of een ongeval.

Daarnaast hebt u recht op een uitkering van 85% van de verzekerde waarde indien het paard blijvend totaal onbruikbaar wordt als gevolg van een aandoening aan het bewegingsapparaat.

ik heb voor de equipe 4 gekozen. en het bevalt me nog goed tot nu toe

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:32

ik heb mijn wedstrijd paard wel verzekerd ;) beter wel doen, voordat je er spijt van krijgt ...

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:35

hallo,

Ik zou graag willen weten welke mensen verzekerd waren en niks hebben uitgekeerd en welke verzekering dat was.

Ik heb zelf 2 jonge hengsten ( kruising fries en andalusier) ongeacht de waarde van het paard wil iedereen het beste voor zijn/haar paard

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:40

Een vriend van mijn vriend zit in de verzekeringen en hoor net dat ze ook paarden verzekeren. Ik hoop daar voor een mooi prijsje een verzekering te scoren!

Wat betalen jullie per maand voor een uitgebreide verzekering?
Dus dood en ziektekosten met een laag eigen risico (zeg 50 euro ofzo)

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:27

Nathalie: tis niet goedkoop, maar ik betaal per half jaar 345 euro geloof ik. En dat is een uitgebreide verzekering met een eigen risico van 150 euro per jaar.
Dan is het wel zo, dat wanneer ik een rekening indien 80% vergoed krijg.
Ik heb haar wel verzekerd voor een flink bedrag. Echt goedkoop is het niet, maar tot nu toe bevalt het mij goed en heb ik het (helaas) al aardig moeten gebruiken.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:51

nouja dat is wel waar ik aan zat te denken zo'n 50 euro per maand dus daar zit je dan iets over. Zou je mij willen pm met wat voor bedrag je verzekerd hebt? Zodat ik het een beetje kan vergelijken?

150 per jaar is ook erg mooi, dat is niet veel! maar dan betaal je dus wel nog 20 % van de rekening boven op die 150?

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:52

jep, dat komt er ook nog bij, maar volgens mij is dat bij de meeste verzekeringen zo.

pb voor de bedrag heb je.

demi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:56

wij hebben onze paarden wel verzekerd

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:51

ik ben blij dat ik mijn pony verzekerd had
ik betaal 360 euro per jaar voor een uitgebreide verzekering + ziektekosten

ik heb helaas elk jaar flink kunnen incasseren en nu heeft 12 dagen op de kliniek gestaan en is daar ook ingeslapen
de rekening van de kliniek is binnen en die van mijn DA komt nog

ik kan zeggen......blij dat ik verzekerd ben!!!!

hier kan geen potje tegenop.

en als er weer een paard komt gaat deze gelijk de verz in.

alleen hoop ik dan een keer weinig tot niets te hoeven claimen :n

Jenny__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:36

Anoek_1996 schreef:
ik had mijn vorige niet verzekerd en daar heb ik wel spijt van gehad. deze heb ik nu wel verzekerd. alles er op en er aan.

verzekeringen zijn duur, maar ik vind het wel heel fijn.
ik heb Fairlane bij Equipe verzekerd. ik heb alles uitgezocht (dagen lang)!!!!!!!!!!!! en ben er uit gekomen dat ik equipe het goedkoopste is van wat er vergoed wordt. het wordt zo omschreven bij http://www.equipepaarden.nl

De Equipe 3 Paardenverzekering biedt dezelfde dekking als de Equipe 2 Paardenverzekering, uitgebreid met de blijvende onbruikbaarheid als gevolg van een ziekte en/of ongeval.
Gedekte risico's

De Equipe 4 Paardenverzekering biedt dezelfde dekking als de Equipe 3 Paardenverzekering. Tevens is het risico van blijvende onbruikbaarheid als gevolg van een aandoening aan het bewegingsapparaat verzekerd, zoals bijvoorbeeld spat, hoefkatrol, artrose en peesaandoeningen.
Voor het afsluiten van deze verzekering tot een verzekerde waarde van € 2.500,- kan een buitendienstinspecteur uw paard keuren. Voor een verzekerde waarde van € 2.500,- t/m € 4.500,- is een klinische keuringsrapport dat niet ouder is dan 3 weken voldoende. Indien uw paard een verzekerde waarde heeft van meer dan € 4.500,- dan is een volledige klinische en röntgenologische keuring vereist. De klinische keuring mag niet ouder dan 3 weken zijn en de röntgenologische keuring mag maximaal 3 maanden oud zijn.

Gedekte risico's

Tevens keert deze verzekering 85% van de verzekerde waarde uit bij blijvende, totale onbruikbaarheid door een ziekte en/of een ongeval.

Daarnaast hebt u recht op een uitkering van 85% van de verzekerde waarde indien het paard blijvend totaal onbruikbaar wordt als gevolg van een aandoening aan het bewegingsapparaat.

ik heb voor de equipe 4 gekozen. en het bevalt me nog goed tot nu toe

Ik zit er oon aan te denken om bij equipe te verzekeren. Ziet er goed uit. En is inderdaad de goedkoopste tot wat ik nu heb gezien.
Heeft iemand hier ervaring mee?