Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
beter wel doen, voordat je er spijt van krijgt ...
Anoek_1996 schreef:ik had mijn vorige niet verzekerd en daar heb ik wel spijt van gehad. deze heb ik nu wel verzekerd. alles er op en er aan.
verzekeringen zijn duur, maar ik vind het wel heel fijn.
ik heb Fairlane bij Equipe verzekerd. ik heb alles uitgezocht (dagen lang)!!!!!!!!!!!! en ben er uit gekomen dat ik equipe het goedkoopste is van wat er vergoed wordt. het wordt zo omschreven bij http://www.equipepaarden.nl
De Equipe 3 Paardenverzekering biedt dezelfde dekking als de Equipe 2 Paardenverzekering, uitgebreid met de blijvende onbruikbaarheid als gevolg van een ziekte en/of ongeval.
Gedekte risico's
Deze verzekering keert 100% van de verzekerde waarde van uw paard uit wanneer uw paard overlijdt aan een van de volgende risico’s:
Overlijden door een ziekte
Overlijden door een ongeval
Overlijden als gevolg van dekking, dracht of het verwerpen van het ongeboren veulen
Overlijden als gevolg van een levensreddende operatie (bijv. koliekoperatie)
Noodeuthanasie als gevolg van een plotseling ontstaan ondraaglijk lijden (bijv. ernstige breuken)
Overlijden als gevolg van verdrinking
Overlijden door brand, blikseminslag, ontploffing of elektrocutie
Overlijden als gevolg van een ongeval tijdens transport. Dit geldt voor transport binnen de Europese Unie, m.u.v. de landen die vanaf 2004 zijn aangesloten.
De Equipe 4 Paardenverzekering biedt dezelfde dekking als de Equipe 3 Paardenverzekering. Tevens is het risico van blijvende onbruikbaarheid als gevolg van een aandoening aan het bewegingsapparaat verzekerd, zoals bijvoorbeeld spat, hoefkatrol, artrose en peesaandoeningen.
Voor het afsluiten van deze verzekering tot een verzekerde waarde van € 2.500,- kan een buitendienstinspecteur uw paard keuren. Voor een verzekerde waarde van € 2.500,- t/m € 4.500,- is een klinische keuringsrapport dat niet ouder is dan 3 weken voldoende. Indien uw paard een verzekerde waarde heeft van meer dan € 4.500,- dan is een volledige klinische en röntgenologische keuring vereist. De klinische keuring mag niet ouder dan 3 weken zijn en de röntgenologische keuring mag maximaal 3 maanden oud zijn.
Gedekte risico's
Deze verzekering keert 100% van de verzekerde waarde van uw paard uit wanneer uw paard overlijdt aan een van de volgende risico’s:
Overlijden door een ziekte
Overlijden door een ongeval
Overlijden als gevolg van dekking, dracht of het verwerpen van het ongeboren veulen
Overlijden als gevolg van een levensreddende operatie (bijv. koliekoperatie)
Noodeuthanasie als gevolg van een plotseling ontstaan ondraaglijk lijden (bijv. ernstige breuken)
Overlijden als gevolg van verdrinking
Overlijden door brand, blikseminslag, ontploffing of elektrocutie
Overlijden als gevolg van een ongeval tijdens transport. Dit geldt voor transport binnen de Europese Unie, m.u.v. de landen die vanaf 2004 zijn aangesloten.
Tevens keert deze verzekering 85% van de verzekerde waarde uit bij blijvende, totale onbruikbaarheid door een ziekte en/of een ongeval.
Daarnaast hebt u recht op een uitkering van 85% van de verzekerde waarde indien het paard blijvend totaal onbruikbaar wordt als gevolg van een aandoening aan het bewegingsapparaat.
ik heb voor de equipe 4 gekozen. en het bevalt me nog goed tot nu toe