Bekeuring trailer (door rood) - in beroep gaan.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blue_sky

Re: Bekeuring trailer (door rood) - in beroep gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:28

Zelf maak ik ook geregeld een dergelijke situatie mee. Op de rondweg in Weert is het vrijwel onmogelijk om goed door de stoplichten te komen met een trailer. Ze werken namelijk op verkeersintensiteit. Gevolg, als ik langzaam nader gaan ze altijd op rood als ik er net voor sta, en moet ik zelfs als ik maar 40 rijd flink op de rem en als ik doorrijd heb ik nog altijd de kans dat ie toevallig net op rood gaat en niet meer kan remmen. Ik heb nog geen bekeuring gehad maar je kan er op wachten. Ik heb al van alles geprobeerd maar de enige oplossing is waarschijnlijk 20 gaan rijden hetgeen op een drukke vierbaansweg waar 70 gereden mag worden natuurlijk gekkenwerk is.

Marije_1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:33

Tip: http://www.onterechtbekeurd.nl/
Heb eind vorig jaar precies dezelfde situatie meegemaakt, heb bij bovenstaande site de situ uitgelegd en zij gaven mij grote kans dat ik het beroep kon winnen. Heb dus betaald voor een brief die zij hadden opgesteld, super netjes, maar heb de bekeuring uiteindelijk alsnog moeten betalen. Volgensmij moet je echt mazzel hebben dat ze je foto zijn kwijtgeraakt oid.

Je moet dus zelf kijken of je de moeite van het bezwaar wilt nemen, kans dat het lukt is heel erg klein. Baalde er zelf ook heel erg van maar wilde mijn paard ook zeker niet aan een trauma helpen, werd wel een hele dure wedstrijd ;).
Mocht je mijn brief willen, let me now.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:39

lkaw schreef:
Hallo allemaal,

Tja, het moest er een keer van komen. Terug van mijn les moest ik noodgedwongen door rood licht rijden (kon niet meer normaal afremmen doordat het een 80 km weg is en ik teveel snelheid had...en wilde paardjelief niet door de voorkant heen hebben.... |( ;) ).
Ik wist dat ik de pech had dat ik geflitst zou worden (flitspaal) en weet ook dat ik fout zat. Maar in dit geval had ik alleen op tijd stil kunnen staan wanneer ik behoorlijk heftig op het rempedaal had getrapt. Dat wilde ik niet en dan is de enige andere optie...gas geven zodat er in ieder geval geen gevaarlijke situatie ontstaat...
Maar goed, nu mijn vraag: Ik wil beroep aantekenen maar begrijp niet goed hoe ik dit het beste kan aanpakken... Heeft een van jullie hier ervaring mee? Beschikt iemand misschien over een voorbeeldbrief of hebben jullie goede tips voor mij.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes, Linda

als jij rood hebt betekend dat andere stoplichten groen zijn.. wat als er op dat moment een andere weggebruiker die groen heeft op dat moment aan komt rijden, ikvind dat je jùist een gevaarlijke situatie in gaat door door te rijden! Als je inderdaad ziet dat het al langer groen is, gas terugnemen, kans is groot dat het rood is als je er bent :)
Denk overigens ook niet dat je het geld terugkrijgt, maar toch sucses :) !

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:42

Andere weg gebruikers hebben niet meteen groen. Daar zit een bepaalde tijd tussen. Ligt aan de snelheid die er gereden mag worden hoeveel tijd. :)

lkaw

Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 11:12

ChantalSmook schreef:
lkaw schreef:

als jij rood hebt betekend dat andere stoplichten groen zijn.. wat als er op dat moment een andere weggebruiker die groen heeft op dat moment aan komt rijden, ikvind dat je jùist een gevaarlijke situatie in gaat door door te rijden! Als je inderdaad ziet dat het al langer groen is, gas terugnemen, kans is groot dat het rood is als je er bent :)
Denk overigens ook niet dat je het geld terugkrijgt, maar toch sucses :) !

Ik begrijp dat wanneer je het zo leest, dat ik door ben gereden terwijl het ruim rood was. ;) Nee, hij was oranje en sprong op rood toen ik er doorheen reed. Dus was net rood. Snelheid was rond 50 en weer gas aan het geven. Dus nog geen gevaarlijke situatie. (heb daar echt wel opgelet :o )

Wel grappig dat iedereen zo correct rijdt en nog nooit in zo'n situatie is geweest..... :P (wat ik dus absoluut niet geloof).

Anyways.... het is niet de vraag of ik het fout heb gedaan, want dat is bekend. Feit is dat het gewoon soms erg moeilijk is om op tijd te remmen wanneer je een combinatie hebt die echt wel wat zwaarder is dan het standaard 1200 kg autootje (normale weggebruikers) }> en waarbij je toch iets meer rekening moet houden met je (geliefde) lading.

Maar voor de serieuze reacties in ieder geval veel dank. Ik heb de boete al braaf betaald hoor, maar ga evengoed een bezwaarschrift indienen. Niet geschoten is zeker mis.... :D .

lkaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 11:13

Marije_1982 schreef:
Tip: http://www.onterechtbekeurd.nl/
Heb eind vorig jaar precies dezelfde situatie meegemaakt, heb bij bovenstaande site de situ uitgelegd en zij gaven mij grote kans dat ik het beroep kon winnen. Heb dus betaald voor een brief die zij hadden opgesteld, super netjes, maar heb de bekeuring uiteindelijk alsnog moeten betalen. Volgensmij moet je echt mazzel hebben dat ze je foto zijn kwijtgeraakt oid.

Je moet dus zelf kijken of je de moeite van het bezwaar wilt nemen, kans dat het lukt is heel erg klein. Baalde er zelf ook heel erg van maar wilde mijn paard ook zeker niet aan een trauma helpen, werd wel een hele dure wedstrijd ;).
Mocht je mijn brief willen, let me now.

Als je nog een voorbeeld hebt, zou ik hem wel graag eens willen bekijken. Je kunt hem altijd via PB sturen.
Dank je.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:16

Moet zeggen dat ik het zelf ook altijd rotsituaties vindt. Als je aan komt rijden en in de verte staat het licht op groen, heb ik al zoiets dat ik denk afremmen, want voordat je er bent kan het al oranje of rood zijn en je kunt nou eenmaal niet behoorlijk remmen met een paardje op de kar.
Ik rij altijd heel rustig en beheerst (lees:als een oud wijf) om problemen in die richting te voorkomen.
Maar in het geval wat jij omschrijft zou ik ook doorgereden zijn en daarvan dan de consequenties maar te dragen...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:22

Nou wij maken het ook regelmatig mee hoor en ik rij dan ook door ! helemaal als er nog van die andere fijne weggebruikers achter zitten[ haast aan je trailer geplakt omdat je al te langzaam rijdt met dat ding...]ik zou ook gewoon een bezwaar indienen en uitleggen hoe en wat,een goede vriend van ons !agent! geeft me daarin gelijk en heeft ook al meermalen de keuze gehad en die rijdt ook door .
Dat vergoed natuurlijk niets maar er is wel kans op begrip hoop ik dan maar,dus succes!

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:27

Ik heb ook wel eens een bekeuring gehad maar dan voor iets anders in de brief staan dan een aantal dingen op waaronder hoe er gelegitimeerd was er stond geen legetimatie aanwezig.. heb toen bezwaar aangetekend dat ik op dat moment niet in nederland was en dat ik denk dat het een klote grap is van iemand die mij kent.. heb ook kunnen aantonen dat ik op dat moment niet in nederland was.. heb hem uiteindelijk niet hoeven betalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:30

Ik snap heel eerlijk gezegd niet eens dat je bezwaar aan WILT tekenen. Je was zelf gewoon fout.
Waarom dan weer indirect belastinggeld weggooien om tóch te proberen je gelijk te halen, terwijl dat al gedoemd is te mislukken?

lkaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 13:55

Sonja schreef:
Ik snap heel eerlijk gezegd niet eens dat je bezwaar aan WILT tekenen. Je was zelf gewoon fout.
Waarom dan weer indirect belastinggeld weggooien om tóch te proberen je gelijk te halen, terwijl dat al gedoemd is te mislukken?

:Z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 13:56

Tja, dat vind ik eerlijk gezegd van jouw "probleem" ook...

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 13:59

Liezel1 schreef:
AaronYve schreef:
Nou maak zelf ook vaker zo'n situaties mee, dat het net oranje wordt en je kan inderdaad niet op de rem trappen dan.
Je moet de boete gewoon betalen, ook als je beroep wilt aantekenen. Op de acceptgiro(boete) die je thuis krijgt, staat op hoe je in beroep kunt gaan.

Niet waar....
Op de acceptgiro die je thuis krijgt staat idd op de achterkant hoe je in beroep moet gaan. Dat moet je binnen 6 weken doen. Je hoeft de boete dan nog niet te betalen. Als je beroep is aangekomen bij het CVOM krijg je een bevestiging, dan wordt je betalingstermijn tijdelijk stopgezet. De Officier van Justitie gaat naar je beroep kijken en als die vindt dat je alsnog moet betalen krijg je een nieuwe acceptgiro thuis. Pas als je ook dáártegen in beroep wil, hoef je te betalen.

Verder inhoudelijk, gewoon uitleggen hoe het in elkaar zit.

dan is dat anders dan parkeerboetes....

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:58

Sonja schreef:

Gevalletje van zelf heiliger dan de Paus denk ik....

Wij hebben zelf ook een aantal keer diezelfde keuze gemaakt: je komt aanrijden en in de verte is het groen, dus je neemt wat gas terug omdat je niet zeker weet of je het zult halen. Maar bijna aangekomen bij het stoplicht is het nog steeds groen. Ik ga dan niet stilstaan (zeker niet als er zo'n bumperklever achter je zit) en geef rustig gas bij. Op dat moment (als je dus al bij het stoplicht bent) springt het stoplicht op oranje: jaaaa, dan rij ik toch echt door.

Heb alleen de mazzel gehad dat op dat moment de camera's nooit aanstonden...

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:08

Ik heb ooit bezwaar ingediend en mijn geld teruggestort gekregen. (de boete moest toen eerst voldaan worden) Ik kan thuis even kijken of ik nog een kopie van de brief heb op mijn eigen PC. Misschien kan je er wat mee. Laat maar weten of je die wilt ontvangen als ik em kan traceren.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:13

in belgië is door oranje gaan al zware overtreding...

trouwens: het hele riedeltje van 'met dat gewicht kun je niet remmen'... dan wil ik wel eens weten hoe camioneurs dag in dag uit door het verkeer raken? Lijkt mij ook niet dat die telkens vol op de rem moeten :+

Ik snap je redenering maar vind de boete helemaal terecht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:17

Netje schreef:
Gevalletje van zelf heiliger dan de Paus denk ik....

Nope, zéker niet Roomser ;) dan de Paus. Kwestie van gezond verstand.
Ik laat sowieso al m'n gas wat los als ik op een kruispunt afrij, ook (zéker) als het licht al even op groen staat.
En als het op oranje springt op het moment dat ik niet meer kan remmen, dan ben je echt nog niet door rood, OF als dat dan toch gebeurt dan accepteer ik die bekeuring gewoon. Ik REED dan toch ook door rood? Dus waarom daar dan over gaan zaniken?
Ik rem zelf ook niet hard als ik paarden in de vrachtwagen heb staan, dus die bekeuring kan mij nét zo goed overkomen. Maar bezwaar aantekenen vind ik echt zó kansloos :Z

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:17

Tsja, het heeft ons ook een keer 150 euro gekost. Auto ging nog net door oranje en de trailer door rood. Helaas, niets aan te doen, volgende keer iets meer afremmen en rekening houden met het licht. Ik zie dit ook als een eigen schuld verhaal hoor.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:19

Ik denk dat alle mensen die regelmatig met trailer rijden wel eens in zo'n situatie terecht komt.

Ik ga er vanuit dat elk stoplicht wat op groen staat alweer op rood springt als ik nader, dus ik minder al vaart. Mocht het dan nog steeds groen zijn, rijd ik door, mocht hij rood worden ben je nooit te laat.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:21

denk dat het geen zin heeft om te proberen maar misschien ff afwachten tot je hem daadwerkelijk in huis hebt.
of heb je hem echt zien flitsen?

lkaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 16:52

@ Yinnar: een voorbeeldbrief is altijd welkom :D Thanks.
@ Alja: heb hem al in huis..en ook al betaald. Is geen kwestie van niet willen betalen, meer van "proberen kan altijd" ;)
@ Poes: een vrachtwagen lading is toch iets anders dan een levend wezen :+ . Maar ook tijdens het afrijden voor mijn E-rijbewijs (ja ik heb hem echt lang geleden gehaald.... :P ), gaf de instructeur/examinator aan dat het soms echt wel verstandiger is om even gas te geven met gevaar dat je door rood gaat i.p.v. het risico van schuivende lading/levend wezen in trailer, nog los van het gevaar van de "geweldige" bumperklevers die achter je hangen.

Maar nogmaals aan alle pausjes, betweters en goedbedoelenden ;) .... IK heb de overtreding gemaakt, IK val daar ook niet over maar ben wel van mening dat wanneer er een mogelijkheid is om protest aan te tekenen, en IK wil van die mogelijkheid gebruik maken, waarom dan iemand daarop aanvallen en je eigen normen vooruit schuiven. Als je het er niet mee eens bent....reageer dan gewoon lekker niet!

Ik ben dit topic niet gestart als discussiepunt. Maar duidelijk als vraag naar ervaringen en evt. tips.

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 16:59

Je geeft in je allereerste post al aan dat je fout zat en dat je de consequentie, een boete dus ook moet accepteren. Waarom dan toch bezwaar maken ?
Mijn tip is dan ook, geen bezwaar aantekenen en netjes betalen.

En in het vervolg beter anticiperen als je op een stoplicht afrijdt. Eerder de snelheid eruit zodat je op tijd kunt stoppen. Zoals al eerder gezegd, tijdens het lessen word je al aangeleerd dat als een stoplicht al geruime tijd op groen staat dat je dan kunt verwachten dat ie op oranje / rood gaat, dus het is gewoon een inschattingsfout.

Leer ervan en in het vervolg wat rustigeraan :)

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:08

Apple schreef:
Tsja, het heeft ons ook een keer 150 euro gekost. Auto ging nog net door oranje en de trailer door rood. Helaas, niets aan te doen, volgende keer iets meer afremmen en rekening houden met het licht. Ik zie dit ook als een eigen schuld verhaal hoor.

idem.
desondanks benieuwd of het lukt en tevens erg blij dat 90 rijden legaal is/wordt aangezien ik dat ook al jaren rijd op de snelweg. (weleens braaf 80 gereden? je wordt echt door elke vrachtwagen ingehaald..)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:15

succes met je bezwaarschrift!! laat je even weten hoe het afloopt?

in jouw situatie had ik waarschijnlijk ook doorgereden.. ik ga niet mn peerd met zn hoofd door het trailerraampje laten boinken.. lijkt me niet zo gezond en bevordelijk voor de trailermakheid...
maar goed, rood is rood...
als je auto door oranje ging, en de aanhanger door rood?? misschien kun je dat als argument gebruiken.

hier op de 80km weg is het trouwens bij de kruisingen 50km... dat is best wel eens lastig als je groen hebt.. dan ga je niet 50 rijden, maar in principe ben je dan dus ook fout en rij je 30km te hard..
maar met de trailer erachter doen we het zowiezo wel.

succes ermee!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:17

Ik zou zeggen zonde van je energie .Gewoon betalen en verder geen tijd aan besteden. Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die niets opleveren.