Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.lkaw schreef:Hallo allemaal,
Tja, het moest er een keer van komen. Terug van mijn les moest ik noodgedwongen door rood licht rijden (kon niet meer normaal afremmen doordat het een 80 km weg is en ik teveel snelheid had...en wilde paardjelief niet door de voorkant heen hebben....![]()
).
Ik wist dat ik de pech had dat ik geflitst zou worden (flitspaal) en weet ook dat ik fout zat. Maar in dit geval had ik alleen op tijd stil kunnen staan wanneer ik behoorlijk heftig op het rempedaal had getrapt. Dat wilde ik niet en dan is de enige andere optie...gas geven zodat er in ieder geval geen gevaarlijke situatie ontstaat...
Maar goed, nu mijn vraag: Ik wil beroep aantekenen maar begrijp niet goed hoe ik dit het beste kan aanpakken... Heeft een van jullie hier ervaring mee? Beschikt iemand misschien over een voorbeeldbrief of hebben jullie goede tips voor mij.
Ik hoor graag van jullie.
Groetjes, Linda
! 
ChantalSmook schreef:lkaw schreef:
als jij rood hebt betekend dat andere stoplichten groen zijn.. wat als er op dat moment een andere weggebruiker die groen heeft op dat moment aan komt rijden, ikvind dat je jùist een gevaarlijke situatie in gaat door door te rijden! Als je inderdaad ziet dat het al langer groen is, gas terugnemen, kans is groot dat het rood is als je er bent![]()
Denk overigens ook niet dat je het geld terugkrijgt, maar toch sucses!
Nee, hij was oranje en sprong op rood toen ik er doorheen reed. Dus was net rood. Snelheid was rond 50 en weer gas aan het geven. Dus nog geen gevaarlijke situatie. (heb daar echt wel opgelet
)
(wat ik dus absoluut niet geloof).
en waarbij je toch iets meer rekening moet houden met je (geliefde) lading.
. Marije_1982 schreef:Tip: http://www.onterechtbekeurd.nl/
Heb eind vorig jaar precies dezelfde situatie meegemaakt, heb bij bovenstaande site de situ uitgelegd en zij gaven mij grote kans dat ik het beroep kon winnen. Heb dus betaald voor een brief die zij hadden opgesteld, super netjes, maar heb de bekeuring uiteindelijk alsnog moeten betalen. Volgensmij moet je echt mazzel hebben dat ze je foto zijn kwijtgeraakt oid.
Je moet dus zelf kijken of je de moeite van het bezwaar wilt nemen, kans dat het lukt is heel erg klein. Baalde er zelf ook heel erg van maar wilde mijn paard ook zeker niet aan een trauma helpen, werd wel een hele dure wedstrijd.
Mocht je mijn brief willen, let me now.
Liezel1 schreef:AaronYve schreef:Nou maak zelf ook vaker zo'n situaties mee, dat het net oranje wordt en je kan inderdaad niet op de rem trappen dan.
Je moet de boete gewoon betalen, ook als je beroep wilt aantekenen. Op de acceptgiro(boete) die je thuis krijgt, staat op hoe je in beroep kunt gaan.
Niet waar....
Op de acceptgiro die je thuis krijgt staat idd op de achterkant hoe je in beroep moet gaan. Dat moet je binnen 6 weken doen. Je hoeft de boete dan nog niet te betalen. Als je beroep is aangekomen bij het CVOM krijg je een bevestiging, dan wordt je betalingstermijn tijdelijk stopgezet. De Officier van Justitie gaat naar je beroep kijken en als die vindt dat je alsnog moet betalen krijg je een nieuwe acceptgiro thuis. Pas als je ook dáártegen in beroep wil, hoef je te betalen.
Verder inhoudelijk, gewoon uitleggen hoe het in elkaar zit.
Sonja schreef:Ik snap heel eerlijk gezegd niet eens dat je bezwaar aan WILT tekenen. Je was zelf gewoon fout.
Waarom dan weer indirect belastinggeld weggooien om tóch te proberen je gelijk te halen, terwijl dat al gedoemd is te mislukken?

Netje schreef:Gevalletje van zelf heiliger dan de Paus denk ik....
dan de Paus. Kwestie van gezond verstand.
Thanks.
. Maar ook tijdens het afrijden voor mijn E-rijbewijs (ja ik heb hem echt lang geleden gehaald....
), gaf de instructeur/examinator aan dat het soms echt wel verstandiger is om even gas te geven met gevaar dat je door rood gaat i.p.v. het risico van schuivende lading/levend wezen in trailer, nog los van het gevaar van de "geweldige" bumperklevers die achter je hangen.
.... IK heb de overtreding gemaakt, IK val daar ook niet over maar ben wel van mening dat wanneer er een mogelijkheid is om protest aan te tekenen, en IK wil van die mogelijkheid gebruik maken, waarom dan iemand daarop aanvallen en je eigen normen vooruit schuiven. Als je het er niet mee eens bent....reageer dan gewoon lekker niet!
Apple schreef:Tsja, het heeft ons ook een keer 150 euro gekost. Auto ging nog net door oranje en de trailer door rood. Helaas, niets aan te doen, volgende keer iets meer afremmen en rekening houden met het licht. Ik zie dit ook als een eigen schuld verhaal hoor.