Ben ik de enige die geen zin in paardrijden heeft?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:44

Krijg je ook les? Bij mij werkt het altijd motiverend om lessen te volgen, zo weet je als je voor jezelf rijd altijd meer 'te doen' en is het misschien minder saai?

TeskeBeitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:46

Zoek een leuk manegemeisje die er een moord voor zou doen om te mogen rijden! Zo is iedereen blij..

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:52

ik ken het probleem niet ik rij zo vaak mogelijk en heb altijd zin om te rijden. maar wat ik me dan af vraag heb jij wel de goede sport gekozen?, mischien denk je van wel omdat je alles zo goed voor mekaar hebt en je anders verwent lijkt als je zegt dat je niet wilt.. ?

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:54

ik weet precies wat je bedoeld. Ik kan als ik wil ook nog 3 paarden rijden naast mijn eigen (100%) verzorgpaard. Doe het ook wel.. maar er zitten echt dagen of zelfs wéken tussen dat ik er gewoon echt ff geen zin in heb. Nou heb ik dan niet zo veel moeite om die 3 andere paarden te laten staan, maar ik zorg toch normaal wel dat mijn eigen paard zo'n 6 keer in de week beweging krijgt dmv rijden of longeren.
Heb ook naast m'n paarden ook een bijzonder druk leven, maar dan nog, ik zou wel eens willen dat die zin gewoon kwam :P Voel me af en toe zo schuldig als ik weer ga longeren..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:00

TeskeBeitske schreef:
Zoek een leuk manegemeisje die er een moord voor zou doen om te mogen rijden! Zo is iedereen blij..

Waarom? Waar staat geschreven: Gij zult uwe paard elke dag berijden?
Je kan ook heel vele andere dingen doen met je paard behalve rijden.

_danieke_ schreef:
ik ken het probleem niet ik rij zo vaak mogelijk en heb altijd zin om te rijden. maar wat ik me dan af vraag heb jij wel de goede sport gekozen?, mischien denk je van wel omdat je alles zo goed voor mekaar hebt en je anders verwent lijkt als je zegt dat je niet wilt.. ?

Nogmaals, waarom moet je perse rijden op je paard? Wie heeft dat gezegd?

Ik rijd ook praktisch niet, ik vind mezelf te zwaar en ik kan ook andere dingen doen met mn fjord die hij ook prima vind. Tuurlijk vind ik een ritje erg gezellig (ik rijd alleen maar in het bos of op de heide) Ik heb geen dressuurambities, geen springattitude, western heb ik al gedaan, mennen word me te duur.

Er word gewandeld, gelongeerd, gefietst, gepoetst, geknuffeld, aandacht gegeven, staat 24/7 buiten in kuddeverband. Wat komt mijn fjord dan tekort ten opzichte van elk ander paard wat wel gereden wordt?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:02

Ook ik ben geen gedreven amazone, ik vind paarden en ponys heel erg leuk, en een eigen paard hebben is ook erg leuk, vind het leuk om zadelmak te maken en verkeersmak te maken, nadat we elkaar goed hebben leren kennen en vertrouwen, om daarna wat verder te leren, vind ik leuker als serieus dressuur te gaan rijden en of wedstrijden, ik kom altijd dagelijks en dan verzorg ik ze en houdt ze schoon en de box ook schoon en zorg ervoor dat het voldoende beweging krijgt en buiten komt, het is het contact dat ik zo leuk vind en dat eigen paarden dingen alleen doet voor mij en niet doet bij een ander omdat ik er een band mee heb, dat is zo leuk.

Ik heb er een hele makkelijke arabier aan overgehouden waar nu iemand anders erg blij mee is, en een draver waar nu ook iemand anders erg blij mee is.

Mocht ik weer een paard tegenkomen dat ik echt echt echt graag wil, dan mag het bij mij oud worden, dan doe ik het niet meer weg, dan ga ik fanatieker rijden, dressuur en buitenritten, dus een recreatieruiter/paard maar dan meer, gewoon om een paard goed in vorm te krijgen/houden en bezig te houden en ter afwisseling.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:04

Hoezo moet paarden houden gelijk staan aan sport? Paarden houden is een hobby ;) Maar paard vermaakt zich prima zonder mij op haar rug :+ Verzorgster zoeken en iedereen blij? Ik niet, wil geen anderen op mijn paard, paard blij? Nee hoor, die staat veel liever in het land te vreten :+ Resultaat? Verzorgmeisje blij, paard en baasje niet :Y)

Kelly0708

Re: Ben ik de enige die geen zin in paardrijden heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:04

hahaha ik heb vorige week weer eens gereden na 1,5 jaar.
ging ook nog lekker ook nog!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:05

Inderdaad Lyonesse :))

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:06

Als je maar zorgt dat je pony genoeg buiten is en zijn aandacht krijgt dan denk ik dat er niets mis is met een aantal dagen niet rijden!

Mijn pony staat dagelijks minimaal 6 uur buiten en rijd als ik zin heb! Dit kan 3-4 keer in de week zijn maar ook weleens 2 weken niet :o En ik heb hem nog nooit horen klagen :P

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:08

Een aantal dagen niet rijden? Ik heb in maart vorig jaar voor het laatst op mijn paard gezeten :))

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:09

Ik rij 1 keer in de week omdat ik dan les heb, verder heb ik er gewoon geen zin in. Ik doe het ook puur voor de dressuurmatige beweging voor mijn paard voor mij hoeft dan niet. Ik doen met mijn paarden veel andere dingen om zo afwisseling in het werk te houden (NHMS, grondwerken, Lange lijnen, Longeren, wandelen, fietsen, VD en noem maar op) met die dingen ben ik veel gelukkiger en ik merk dat mijn paarden er geen probleem mee hebben dat ze niet worden bereden (1 keer in de week maar). Ik vind er gewoon weinig aan, ik leer er heel veel van maar werken op de grond vind ik veel en veel leuker :) ! Verder hebben mijn paarden weinig te klagen want ze staan 24/7 op het land met voldoende gras en hooi en ik ben er elke dag een paar uur bij om ze uitgebreid te verzorgen.
Je bent dus niet de enige :) !

KimmH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:11

Staat je paard op de weide?
Dan is dit meestal geen probleem, maar als je paard op stal staat zeker!
Misschien kun je iemand zoeken die je paard bijv. 2x in de week rijd;)

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:13

hahaha voor mijn paard hoeft het echt niet.
als ik na 1,5 jaar met het zadel aan kom,kijkt ze zo van...moet dit nou??hahaha

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:14

ik rijd ook niet heel veel hoor, inderdaad lessen stimuleren me wel enorm maar wandelen en tutten vind ik ook echt geweldig (maar goed ook want heb nu een jaarlig dus rijden gaan we voorlopig lekker niet :) )

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:59

je moet een paard ook niet rijden, of ermee wandelen of iets anders.. je mag. maar uit de beginpost van de ts merk ik op dat ze er niet veel zin in heeft, dus was mijn vraag heb je dan wel de goede sport gekozen ? een sport moet je voor gaan en niet tegen aan gaan hikken van oohnee nu moet ik weer!

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:02

lrm schreef:
ik rij elke dag zoveel paarden dat ik aan het eind van de dag soms wel iets heb van... nu even niet.. maar ik ga zaterdag op vakantie en dan weet ik pas hoe erg ik het mis als ik het niet doe..

Hier kan ik me helemaal in vinden! ;)

Laura_____x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:23

Soms heb ik ook wel eens geen zin, maar dan rij ik ook gewoon niet, ik rij bijna elke dag.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:36

Ik ken het. Ik had een leasepaard, betaalde een vermogen per maand, maar ik vond het veel prettiger om met het paard te wandelen, poetsen, longeren etc. (ik was ook met rijden wat bang geworden :o )
Niemand begreep mij... ''Waarom rij je niet? Rijden is toch harstikke leuk!''

Ik doe paardenhouderij en moet ook stages lopen. Daar willen ze ook graag dat je rijd, en ze begrijpen het niet als ik vertel dat ik liever ga wandelen, ''tutten'' met het paard.

Voor mijn opleiding is het ook wel belangrijk dat je ook kan rijden. Ik kan het ook wel, maar ik doe het gewoon liever niet.
Ik zit nu een jaar in de periode dat ik het rijden minder leuk vind. Ik hoop wel dat ik het weer leuk ga vinden!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:47

hmm ik heb altijd eigenlijk zin of nou ja niet altijd in rijden maar over het algemeen wel zin om iets te gaan doen met hem. misschien is andere dingen proberen, bijv. foto's van je paardje maken ofzo (geen idee of je dat leuk vind)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:53

Ik herken het wel hoor :j

Ik heb een hele tijd geen zin gehad in rijden. Maar dit kwam mede doordat ik veel 'problemen' had met de pony, en ik gewoon niet wist hoe ik dit op moest lossen. Het was alleen maar racen en niet luisteren.
Ik heb toen les genomen, en nu is mijn zin in paardrijden weer terug :j Ik heb vooral super zin in mijn les iedere keer! :D

Verder zou ik gewoon leuke dingen gaan doen met je paardje. Bijv crossen, springen, buitenrijden, zonder zadel rijden, wandelen, longeren, VD en noem maar op! Ik wissel dit alles af met mijn paardje, en zo komt het ook regelmatig voor dat ik maar 2 keer per week rijd. Ik houd het ook graag leuk voor de pony!

Klarisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:53

Ik denk dat iedereen wel eens geen zin heeft om te rijden, na en drukke dag of zo. Maar als je nooit zin hebt om te rijden?.. Ik snap wel dat 'tutten' met je paard ook leuk is, maar ik kan me niet zo goed voorstellen dat je nooit zin hebt...
Als je goed voor je paardje zorgt en als hij niets te kort komt, dan is het natuurlijk helemaal niet erg om niet zoveel te rijden.. als hij maar wel zijn energie kwijt kan. Volgens jou kan hij dat, dus prima toch zo :D

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:58

Ik rijd ook heel weinig.. mijn paardje is 3, superbraaf, en ik rijd ongeveer 1 x per twee weken..
Wel ga ik elke dag naar hem toe, we wandelen veel, grondwerken zeer regelmatig, tutten en kroelen..
Hij staat verder 24/7 buiten, dus beweging heeft hij genoeg..

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:00

Maak je niet zo druk, die zin komt heus wel weer een keer terug hoor! Je pony heeft het verder niet slecht zo te lezen, en niemand verplicht je om te rijden (toch?).
Verder kan ik me wel vinden in jou verhaal, ik ben ook echt een knuffel/tuttel amazone, waarbij (serieus) paard rijden in een bak ergens onderaan het rijtje staat. Geef mij geen paard waar je iedere dag op MOET rijden, daar word ik echt niet blij van. :n

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:06

Als je wilt kun je jezelf motiveren door de bovengenoemde ideeën zoals les nemen of buitenritten afspreken, etc. Vaak als je ergens "naar toe werkt" neemt de motivatie toe.

Maar alleen als je ergens in jezelf vindt dat je wel meer moet rijden als 2x per week. Voor je paard is het echt geen noodzaak, daar hoef je je niet druk om te maken! Die heeft een lekker leventje in de wei en kan voor zijn eigen beweging zorgen.

Ik rijd zelf wel graag, maar ook ik heb mijn paarden in de 1e plaats als huisdier. Als ik er nooit meer op zou zitten zou ik ze nog net zo leuk vinden als nu. Gewoon omdat ik ze ontzettend leuk vind als dier!