leuk om dit te volgen, ik rijd ok L1 en moet ok nog een puntje zie ok een beetje tegen de l2 op omdat ik heel moeilijk kan doorzitten, veel oefenen maar ja ik voel me net een stuiterbal in het zadel, paard moet nog losser worden in de rug, met slof gaat het redelijk
ik ga 5 juni over, ze zeggen idd dat het makkelijker is en mijn instructrice vind dat ik er aan toe ben dus naja zaterdag laatste keer L1 en zullen zien denk wel dat het klopt dat het makkelijker is.
XMaaiike
Geplaatst: 14-05-09 22:04
vind eigenlijk de overgang van L1 naar L2 heel simpel. ben er zelf ook zo door heen gereden (bij de paarden)
pony moet goed kunnen halthouden, achterwaarts, de 10 m. wijken en je moet een (bijna)hele proef goed kunnen doorzitten (zonder steek te krijgen hé ) vind niet een hele grote overgang, maar dat is mijn mening
als je instructeur/trice vind dat je eraan toe bent en jijzelf ook (gewoon paar keer proefjes rijden thuis), gewoon doen!!
Ik rij nu ook L1, het ging de laatste wedstrijd heel erg goed. Ik heb nu 6 wp en eigenlijk wilde ik tot de 15. Maar daar twijfel ik nu ook over. In de b had ik na de 10 niet meer zo veel zin om in de b te blijven.
Ik denk dat ik als ik straks 10 wp heb na de bouwvak als we op vakantie zijn geweest en mijn paard ook even vakantie heeft gehad gewoon naar de l2 ga. Achterwaarts is voor mijn paard meestal geen probleem (soms vertikt hij het even..) en het wijken gaat ook steeds beter. Doorzitten is nog wel een beetje moeilijk omdat hij dan vaak langzamer gaat, maar als er veel oefeningen achterelkaar zijn word dat ook vaak beter. Ik denk dat de l2 wat beter voor mijn paard is omdat je dan meer oefeningen moet doen.
Ik denk dat ik straks gewoon een paar l2 proefjes ga oefenen thuis, en kijken hoe het dan gaat. En dan later een keer met les, en dan vraag ik mn instructrice wat die er van vind.
OemmiejO
Geplaatst: 17-05-09 18:40
Ik vond de overgang helemaal niet groot, maar dat was ook dat ik doorzitten fijner vind dan lichtrijden, omdat van dat doorzitten-lichtrijden-doorzitten-lichtrijden enz. (wat in de L1 is) mijn pony onrustig wordt (althans, toen ). Verder vind ik het qua jurering ook niet veel strenger oid.
Ik vond de overgang niet zo groot.. Heb desondanks wel meer moeite gehad met het L2 dan met het L1 (daar was ik in 4 wedstrijden doorheen), maar dat kwam omdat ze net voor de overstap was begonnen met staken..