bulck schreef:@nell; je geeft het ook duidelijk al aan he... we stappen veel. Ja het is een bloedpaard, dus enkel stappen kan dan wel een bommetje worden.
Je moet energie durven laten afvloeien, waarom enkel stappen en bvb geen galop?
Verder is het feit dat ze M gelopen zou hebben geen, voorwaarden dat het paard het effectief begrijpt en kent. Ik ken genoeg paarden die bijna st georges lopen, die praktisch geen basis kunnen. Verder is het een merrie, dus is hormonaal alles in orde? want een merrie kan lastiger zijn, zeker tijdens deze maanden.
dat hoofdschudden verdwijnt volgens mij vanzelf, als jullie har meer aan het werk gaan zetten en bezig houden.
Wat ik wel vreemd vind is het feit dat jullie instructrice voorstelt van het wijken op te nemen, terwijl het allerbegin nog niet ok is. Niet verwijtend bedoeld, maar zoals ze hier zeggen 'je moet eerst leren staan vooralleer je kan lopen.'
Vind het wel een gave merrie, met zeker een goed bewegingsmechanisme, dus maak er wat van!
Mijn instructrice kent het paard niet, en heeft het paard ook nooit gezien. Ik heb alleen het verhaal verteld, en toen gaf zij het advies om te kijken of ze met wijken/rechtstellen/wijken wel 'netjes' ging lopen, zonder elke keer over de schouder weg te lopen!