Waterdichte rijbroek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 16:32

Marij schreef:
Ik heb lange chaps van Divoza (merk; Equill....)
Die zijn waterdicht en trek ze gewoon aan over n rijbroek en laarzen.

Zijn echt ideaal. Kosten iets van 30 euro. Zit lekker zachte dunne voering in, dus zijn en stevig en winddicht niet super warm, door de voering glijden ze ook niet en zijn makkelijk aan en uit te trekken.
Ik ben dr super blji mee in ieder geval :D

*kosten; dertig euro ofzo*

Ik heb idd al heeeel lang het probleem van nat regenen, maar nu eindelijk de oplossing gevonden. Als t heeel hard regent krijg je soms een natte kont als er water je zadel in loopt, meer me t een jas die tot aan de de achterkant van je zadel komt is dat ook weer opgelost. ;)

*heb ik nu het ei van columbus uitgeonden*

O ja, en waterdichte rijbroek.... die zit bij je laarzen in en dan loopt water in je laarzen lijkt me.... of zie ik dat verkeerd :?

Weetje waarbij ik dus altijd last van heb van een gewone regenbroek, is dat het zo gaat zweten want het ademt voor geen meter, is dat bij deze ook zo?

Marij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 08:47

Nee, deze ademt juist wel.... Omdat het gewoon lange chaps zijn (en geen broek) en er zit een soort van vocht regulerende stof aan de binnenkant. Hij is wel gewoon lekker warm, maar ik heb nooit last van zweten eigenlijk omdat warmte gewoon weg kan. Ik ben er erg blij mee.
Groot voordeel vind ik ook dat je m gewoon aan kunt doen dmv ritsen, dus geen geprutst met eerst schoenen uit moeten doen enzo.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:44

Aaankomende winter krijg ik waterdichte rijbroeken binnen van Gersemi (voorheen Kyra K). Het zijn broeken van soft-shell, dus ze ademen perfect, maar zijn toch waterdicht. Het is een gewoon model rijbroek, dus geen overbroek of zo.
Lijkt me ideaal :D . Ze zijn wel prijzig.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:29

Nou.. er zijn wel overtrekken voor je rijbroek. Tegen de regen en komt tot je knieën. Ik weet alleen niet meer hoe ze heten.. Je moet ze om je middel en benen klikken en dan blijft je rijbroek droog ^^

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:40

Ik ben ook al op zoek. Heb nu afgelopen zondag van mijn ouders zo'n halve regenboek gekregen die je dus over je rijbroek aan doet. Ook als een riem vastklikken, en bij de benen. Hoe het zal bevallen geen idee. Ik heb deze van Equiline.

Marij

Re: Waterdichte rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:57

Die jij bedoel heb ik denk ik ook... Zijn gewoon lange chaps, maar dan niet van leer. Mij bevalt ie perfect....

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:12

Die van mijn vallen net iets onder de knie. Mijn ouders hebben mij een L gegeven, maar ik vindt deze te groot. Dus ga hem nog ruilen.

Marij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:13

O nee, dan heb ik een andere. Die van mij komt gewoon tot aan mn enkels. Heb jij denk ik die rainlegs ofzo...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:20

Ik heb lange chaps van KITT, van neopreen. Heerlijk warm en waterdicht als het regent. Ook in de zomer trek ik ze soms wel aan als het regent, dan valt de warmte op zich ook wel mee :j

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:49

dat zou echt heeeeeel handig zijn!!! zodat men gewoon lekker in de regen buiten kan rijden btw zo gek ist niet :) ik was er toevallig laatst ook nog over aant denken ennuh in de zomer kan t ook regenen :P is dan wel warmer maar nog! :D

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:50

ik heb gewoon een regenbroek die dan aan de achterkant open is. ik vind het wel handig want het is makkelijk aan te doen en je blijft wel droog.

horsething

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:08

He marij.

Heb je toevallig een foto van die chaps. Ik heb net op de divoza website gekeken maar daar staat helaas geen foto op.

Groetjes Wendy

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 12:51

vroeg ik me ook al af :D

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 21:56

bij piaffe hebben ze een regenbroek 3/4 die je net op de bovenkant van je laars hebt met elastiek. Ziet er goed uit!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:01

das al iets :P ze zouden gewoon 2 soorten waterdichte broeken moeten maken, eentje voor in de zomer, die dus niet echt warm is (in nederland regent het graag in de zomer :P en soms best lang en hard!) en eentje die warm is :P of voor over je rijbroek heen

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:06

en ook nog kindermaten! :+

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:11

Waterdichte broek lijkt mij niet echt prettig; zou dan toch van hele dichte stof moeten zijn; die waarschijnlijk weer zweteriger is omdat het dicht op je huid zit; anders dan natuurlijk bij een jas. Volgens mij zijn die grote jassen het prettigst; heb er een keer mee gereden en dat merk je eigenlijk helemaal niet! Wel prijzig...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:15

Ik heb ze van pikeur t lijkt wel wat neopreen achtig,met fleece van binnen geweldige broeken .als ze na veel wassen gaan doorlekken even weer in de harmisol en t water loopt er zo vanaf1