CharleyT schreef:Wat probeer je nu eigenlijk met dit item? Was je bij mij gekomen met dit verhaal over te hoge punten, zou ik met liefde het protocol even ijstellen naar 150 pnt. Helaas mag en kan dat niet, maar .................
Waar was je EIGEN verantwoordelijkheid t.o.v. je al of niet pijnlijdende paard.
Nee hoor, het is weer jury dit en jury dat, blablabla.
Triest eigenlijk, doe je als jury je best om iemand niet af te zeiken in de B maar beetje positief te beoordelen, krijg je dit aan je broek.
Ik ga er in ieder geval van uit dat deze collega het goed bedoelde.
Als je gewoon even goed leest, en dat blijkt weer erg moeilijk te zijn, merk ik.. Zul je zien dat ik alleen merkte dat mijn paard wat trager aan het been werd en naar binnen viel, dus door mijn binnenbeen heen. Er staat ook al wel 100x, dat wanneer ik had geweten dat het paard zo onregelmatig liep, ik direct af was gestapt. Als ik niet in het belang van mijn paard zou handelen, was ik de 2e proef gewoon gestart en dat heb ik niet gedaan.
Ik klaag niet over de jury, er staat geen naam, plaats etc bij. Ik vraag me alleen af of iemand dit vaker heeft meegemaakt. En hoe ik die punten nou precies moet zien, als aanmoedigingspunten of ?? Ik zeik nergens een jury af. Ik hoop dat (als je zelf jury bent), je eerst zorgt dat je ook de feiten leest/ziet en dan pas reageert
.
Tijdens de proef ook de oortjes erop. Ik heb het idee dat ze me de ring uithaalde toen m'n merrie in de verkeerde galop aansprong.
. Bij ons op stal is een combinatie die telkens hoog in de punten valt. Niemand snapt daar iets van, gezien het niet netjes kunnen zitten in de galop (komt zeker zo'n 10 cm uit haar zadel) en het vastzetten van haar handen in draf, waardoor het paard continu met z'n hoofd aan het "tikken" is
. Blijkbaar loopt hij tijdens de wedstrijden heel anders, of de kijkt de jury niet naar dat soort dingen? Ik heb er ook niet zo heel veel kijk op, gezien ik geen wedstrijden rijd, en ook nog eens western rijd. Maar ik verbaas me hier dus wel over, evenals (om maar even ontopic te blijven) wat de TS verteld, dat ze nog zulke punten haalt met een onregelmatig lopend paard.