Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
liljebo schreef:Ik denk dat er toch al een groot stuk verantwoordelijkheid bij de jury ligt. Ik ging vroeger vaker naar wedstrijden kijken en zag hetzelfde wat jij ook omschrijft... sporen, trekken aan bit... met springen pony letterlijk over hindernissen slaan....
Als deze kinderen gediskwalificeerd werden, zou er snel genoeg een andere mentaliteit ontstaan.
Want zolang ze op deze manier winnen, hoef je van een aantal ouders ook niet veel medewerking te verwachten (die staan dan naast de kant te schreeuwen dat ze hem ff vooruit moeten schoppen)
)
) en ze begin te gillen. bella schrok zich een ongeluk en racde er vandoor! toen viel ze er in de hoek af. (wij hadden de pony niet vast, want nichtje nummer 2 moest en zou haar vast houden, die ook begon te gillen
) ze was gelukkig niet bezeerd, maar was wel geschrokken, toen heb ik hun maar uitgelecht wat er gebeurde, en ze begrepen het goed
hebben ze weer wat geleerd. een shetlander is niet een little pony, maar een dier waar je met veel respect mee moet omgaan
het is zelfs zo dat mijn zoontje nog meer met haar kan doen dan ik
hij legt zijn hand onder haar kin en loopt zo met haar van het land naar de bak of over het erf zonder halster of wat dan ook !! hoef ik dus niet te doen want dan heeft mevrouw er de grootste lol in om mij te laten lopen
verder echt een super pony !! haar dochter van nu 3 jaar is ook al aardig kind proef maar toch niet zoals haar moeder zij trekt meer naar mij toe en deze pony volgt mij als een hondje
makkelijke pony om te beleren en super leergierig.

Citaat:Ik zie het zovaak.... kinderen op een shet, schoppend omdat de shet de rem erop heeft staan

liljebo schreef:Shetten kunnen geschikt zijn voor kinderen, maar alleen onder goede begeleiding van een ervaren volwassen persoon. Niet alleen laten aanmodderen.
Juist omdat een shet een sterk karakter heeft en inderdaad erg slim is.
omdat hun zich er niet in hebben verdiept, alleen kijken naar het formaat, en achteraf blijkt het niets en moet hij weer weg.