buitenrijden : leeftijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 23:16

Ik was 12 met mijn eerste buitenrit. Was dan wel een super brave pony, en ik ging niet allleen.

hoofdstel2

Re: buitenrijden : leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:39

Ik denk dat het aan jezelf en je pony ligt wanneer je voor het eerst alleen buiten kan gaan rijden.

Ik was een jaar of 10 toen ik voor het eerst in mn eentje ging buiten rijden. Had een onwijs brave pony die geen stap verkeerd durfde te zetten en we woonden aan het bos dus ik hoefde ook geen gevaarlijke wegen over of iets dergelijks.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 12:09

Volgens mij was ik 12 of 13 toen ik voor het eerst alleen naar buiten ging met mijn pony :j

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 19:50

ILuvWinnetoo schreef:
Mag dat in België niet? Waar slaat dat op zeg, omygod?

waarschijnlijk zal er dus een wet zijn over de leeftijd van het buitenrijden in belgië en in nederland niet...

Rixt_HVJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:20

ik ben 13 en ik rij al vanaf mijn tiende vaak alleen op buitenritjes maar nu doe ik dat niet meer door een lelijke val

Loves_Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:34

Hoi,
Ik reed vanaf mijn 13e buiten alleen.
Wel altijd mobiel meenemen en het ligt eraan welk soort paard.
En je rijervaring.
gwenn.

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:37

Ik rij sinds ik ongeveer 14 werd echt alleen buiten,
eerst ging mijn moeder mee op de fiets, en later mocht het echt alleen!

Tessa_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 14:42

Volgens mij maakt het neit uit welke leeftijd je hebt maar als je maar in het bezit bent van een ruiter bewijs. (ik weet neit zeker of het zo in elkaar steekt maar volgens mij wel!)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 14:44

ik vind het niet echt aan leeftijd gebonden, meer aan hoe goed je kan rijden, hoe goed je inzicht in het verkeer is en hoe het paard/pony is... ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:13

Beste mensen, lezen jullie de openingspost wel?? TS komt uit België en daar maakt het wel degelijk uit!! De Belgen hebben daar domweg wetgeving voor en ook Belgen moeten zich aan wetgeving houden!!!

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:17

ikke schreef:
Beste mensen, lezen jullie de openingspost wel?? TS komt uit België en daar maakt het wel degelijk uit!! De Belgen hebben daar domweg wetgeving voor en ook Belgen moeten zich aan wetgeving houden!!!

Waar maak je dit aan op? Ik zie het niet. Er staat geen woonplaats aangegeven (of ben ik nou blond???? :o? )

Maar goed, ik ben voor het eerst alleen buiten weg geweest na 1 rijles. Zeer onverandwoord, maar ik heb wel lol gehad. Ik was 13.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:59

Oslo_girl schreef:
ikke schreef:

Waar maak je dit aan op? Ik zie het niet. Er staat geen woonplaats aangegeven (of ben ik nou blond???? :o? )

Lees haar openingspost, Vlaams taalgebruik ten top, kunnen Hollanders een puntje aan zuigen......

wolf359

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 00:17

Trouwens, naast het feit dat TS uit belgie komt en ze daar zo verstandig zijn geweest om er wetten voor te maken, en dat die blijkbaar ook streng worden nageleefd.
Is het in nederland ook zo dat jongere ruiters heel officieel alleen onder begeleiding buiten mogen rijden. Dat het hier niet wordt nageleefd in nederland is gewoon omdat de gewone agent, het of niet boeit, of dat die het gewoon weg niet weet. (heb dit trouwens ooit eens van een agent gehoord die iets meer verstand van paardrijden had)
Kijk maar eens naar het ruiterbewijs, daar kun je niet eerder aan mee doen dan als je 12 bent.

Maar dat A brevet of wandelbrevet is dus net zo'n nutteloos geval als het ruiterbewijs in nederland dus. Het zal dus ook al jaren verplicht worden, maar zal het waarschijnlijk dus ook nooit worden.

saskiatje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:25

wij gaan meestal in groep, maar wat over de baan stappen doe ik alleen

Flos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:27

Dat ligt aan je ervaring, zelfvertrouwen en hoe goed je je pony kent (en andersom!)
Er zijn meiden (en jongens) van 12 die al buiten kunnen rijden, maar er zijn ook meiden / jongens van 18 die ik liever niet alleen naar buiten zou willen zien gaan.. (hm.. aparte zin :o ) Je snapt vast wel wat ik bedoel ;)

Succes!

Justrenee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:25

Ligt eraan hoeveel je ervaring is, hoe je paard buiten is etc ;)
Als je ej ruiterbewijs hebt gehaald mag je in ieder geval naar buiten ;)

__Talitha__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:57

Ehmm nou, als je simpel nadenkt kun je bedenken dat het vanaf 12 is; aangezien je eigenlijk alleen een buitenrit alleen mag maken als je je ruiterbewijs hebt behaald, en die kun je halen vanaf 12 jaar. :D ;)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:58

ik ging trouwens mijn eerste buitenrit al op mijn 8ste. :P

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:00

op me 13e heb ik me eerste buitenrit gemaakt met me tante
daarna ook op me 13e ben ik met me vriendinnentje, die jonger was ook alleen op buitenrit.
best lang

op me 14e heb ik eigenpony en rond die tijd ongeveer rijd ik ook alleen , nu ben ik 15 en rijd ika lleen nog maar alleen op buitenritten

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:28

Sommige mensen rijden al buiten op hun 4e,
Ik ree namelijk een keer in een beginners les en daar zaten allemaal shetlanders bij en kinderen van 4 tot 6 jaar! :+
Dat zegt wel genoeg,
maar dit is allemaal op eigen risico! :D

Beauty96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:40

Ik vind dat er niet echt een bepaalde leeftijd moet zitten aan het wel/niet alleen naar buiten gaan met je paard/pony.
Het is belangrijker dat je de verkeersregels kent, dat je weet hoe je moet reageren als je paard/pony schrikt o.i.d, enzovoorts..
Hierbij vind ik het natuurlijk wel onverantwoord als een kind van een jaar of 7 alleen de weg op zou gaan met ponylief!
Je kunt van zo'n kind ook niet verwachten dat het weet hoe het moet reageren op onverwachtte situaties e.d.
Dus ALS er een regel zou moeten komen vanaf welke leeftijd je alleen ( dus echt in je eentje met je pony/paard, zonder mede ruiters!) een buitenrit mag gaan maken, zou ik toch vanaf een jaar of 16, een prima leeftijd vinden!
mocht er een begeleider ofzo bij zijn, dan ligt het natuurlijk anders ;)!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:04

__Talitha__ schreef:
Ehmm nou, als je simpel nadenkt kun je bedenken dat het vanaf 12 is; aangezien je eigenlijk alleen een buitenrit alleen mag maken als je je ruiterbewijs hebt behaald, en die kun je halen vanaf 12 jaar. :D ;)

Als je beter had gelezen, had je ontdekt dat TS Belg is en dat daar wetgeving voor is.

Wat iedereen hier zoal vindt of doet, daar heeft TS geen biet aan; als Belg heeft ze zich aan de Belgische wet te houden en alle "ik vind", "ik denk" en "volgens mij" reacties zijn van Nederlanders, die helemaal niks te vinden of te denken hebben, er is in NL namelijk domweg GEEN wetgeving voor!!!

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:26

ik was 7 ofso toen ik buiten ging rijden, maar dan wel gewoon op de manege met een hele groep, gewoon stappen en beetje draven ?(was namelijk nog beginner)

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:27

Toen ik 8 was, met mn verzorgshetje :)
Nu rijd ik iedere dag buiten met mn hackney pony :+:
ze kan wel éeerg pittig zijn!

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 08:32

Ik mag niet allen ;)