losrijden op wedstrijd en bakregels...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:30

Ik ga zondag voor het eerst, :Y) (als ik zelf dan maar niet irritant ben ;( )
ik zal wel is zien wat ik daar tegenkom
Maar als ik zelf gewoon aan het rijden ben zal ik echt wel sorry roepen! dat doe ik alleen al met het rijden op de ponyclub dusja ;)

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:56

Ik vind het ook vervelend en heb het ook wel gemerkt. Maar soms ben ik ook degene die niet aan het opletten is dat ik mensen in de weg rijd, dan schaam ik me altijd wel! Ik roep ook altijd sorry :P Ook al is het niet mijn schuld haha!

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:15

Ik kan me hier echt dood aan irriteren. Ik ben zelf meestal heel geconcentreerd bezig, maar let wel altijd goed op waar ik rij of het mogelijk is om dat figuur te rijden enz. Toch moet ik mijn paard vaak op de handrem trekken of gigantisch omsleuren omdat er persee iemand anders langs moet die niet het respect op kan brengen om een beetje om te sturen wat ik ook doe zodat het allemaal prima langs elkaar gaat, en dan is alles weg wat ik net had opgebouwd. Nou is het wel weer snel terug maar goed dan nog.
Tuurlijk gebeurd het bij iedereen wel is dat je iets niet ziet, maar als het bij mij gebeurt roep ik ook altijd heel hard Sorry!
Ik vind dat het beetje respect bij de meeste een beetje mist.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 23:16

Ik reed altijd in de regio apeldoorn/kootwijk arnhem. sinds 2 jaar start ik meer in overijssel en ik moet zeggen: het is hier echt zoveel erger dan regio veluwe .

Echt heel erg. mensen die voor je galloperen en ineens geen stappen op de hoefslag. met zijn 3-en naast elkaar uitstappen. heel irritant.
Zeker als je met die hengsten op pad bent.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 08:17

Daar erger ik me ook aan :+ . Vorige week heeft mijn paard 2x een staart in z'n snoet gehad (met de bijbehorende schrik-stuiterreactie) omdat de andere ruiter ineens dwars voor mij langsschoot. Mijn paard reageerd nogal extreem op zulke dingen en ben dan ook meteen mijn ontspanning kwijt. Ik ben met losrijden meer bezig met ontwijken dan met rijden. Ik probeer altijd expres de rustige hoekjes op te zoeken, dan maar alleen op een volte.
Ik heb zelf wel eens een stuurfoutje gemaakt, paard wat ineens vol zijwaarts ging, maar dan roep ik meteen sorry. Andersom heb ik voor alle bijna botsacties (waarbij ik blij ben dat mijn paard wel goed remt) nooit een sorry gehoord.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 08:36

Gelukkig heb ik van de meeste mensen geen last. Als ik al van iemand last heb, dan is die persoon in het geheel erg irritant-egoistisch. Helaas dat zo'n persoon wel blijft hangen in je geheugen.
Er zijn idd bakregels en daardoor oefeningen die voorrang hebben, maar imo moet je wel eerst KIJKEN voordat je die oefening in zet of het wel kan.
Ik roep ook wel eens sorry en krijg dat ook wel terug, dan is dat imo toch prima!

Concentreren prima, maar zorg ervoor dat je ook op de rest concenteerd :+

BTW (thuis) rij ik graag om iemand heen die minder ervaren is, ipv er voorrang van te verlangen. Ik kan veel makkelijker een wending of oefening inzetten. Natuurlijk wel na overleg, anders wordt het gevaarlijk!

Nibbit

Re: losrijden op wedstrijd en bakregels...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 08:42

Ik vind juist stappen op de binnenhoefslag irritant, als je dan wilt afwenden/ vhv/ of wat dan ook kun je er niet langs omdat daar iemand stapt.
Ik weet dat de regels niet zo zijn, maar als er meerdere mensen stappen kun je soms alleen nog over de hoefslag rijden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 08:46

Nibbit schreef:
Ik vind juist stappen op de binnenhoefslag irritant, als je dan wilt afwenden/ vhv/ of wat dan ook kun je er niet langs omdat daar iemand stapt.
Ik weet dat de regels niet zo zijn, maar als er meerdere mensen stappen kun je soms alleen nog over de hoefslag rijden.

Klopt, dat is idd wel eens irri.
Zeker als mensen aan de hand met hun paard gaan stappen.
Als ze op de 3/4e hoefslag gaan stappen is dat al fijner vind ik. 2e hoefslag is voor mij érg dichtbij om fijn te passeren.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:42

Het beste is het (IMO) dat mensen in ieder geval duidelijke lijnen en figuren rijden (dus niet ineens van een volte een gebroken lijn maken of zoiets)! De mensen die teveel hun best doen om niet in de weg te rijden, rijden vaak juist in de weg.. Ik probeer me altijd wel aan de baanregels te houden. Maar dat gaat niet altijd. Ik heb met inrijden ook wel eens dat ik alleen maar bezig ben geweest met ontwijken van anderen, niet zo relaxed. Zondag heb ik ergens wedstrijd waar je een onwijs groot inrijveld heb, dus dat gaat helemaal goed komen! ;)

Sandy1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:54

Erg irritant die mensen die niet kunnen sturen :P
Tuurlijk rij ik zelf ook wel eens een beetje in de weg maar dan zeg ik altijd meten sorry.

Als er trouwens mensen echt lomp in de weg rijden en als dit zich blijft herhalen wil ik ook nog wel eens expres bij hen in de weg rijden. Mijn paardje is toch al lomp zat dus dat werkt mooi mee :P

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 10:55

superwoman schreef:
BTW (thuis) rij ik graag om iemand heen die minder ervaren is, ipv er voorrang van te verlangen. Ik kan veel makkelijker een wending of oefening inzetten. Natuurlijk wel na overleg, anders wordt het gevaarlijk!

dat doe ik ook als er iemand bij in komt met een jong onervaren paard. ik zeg dan wel altijd als ze binnenkomt rij jij maar gewoon, ik stuur wel om je heen.

tobyy_mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:23

ik vidn het ookaltijd heel vervelend,
vaak zeg ik er wel wat van en dat ze er rekening mee moeten houden.
dat doen ze dan vaak nie..
het is gewoon heel irriterend
Ik snap je probleem hoor;)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:25

Antwoorden die ik geef:

- mensen die stappen op de hoefslag
HOEFSLAG VRIJ ASJEBLIEFT!
- mensen die je lekker even afsnijden als je net een zijgang aan het rijden bent
Zou je asjeblieft even uit willen kijken?!
- mensen die niet snappen dat degene op de linkerhand op de hoefslag mag blijven tijdens het passeren
LINKS heeft voorrang!

En zo doe ik het gewoon. Anders leren ze het nooit. :P