(als ik zelf dan maar niet irritant ben
)ik zal wel is zien wat ik daar tegenkom
Maar als ik zelf gewoon aan het rijden ben zal ik echt wel sorry roepen! dat doe ik alleen al met het rijden op de ponyclub dusja
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Vorige week heeft mijn paard 2x een staart in z'n snoet gehad (met de bijbehorende schrik-stuiterreactie) omdat de andere ruiter ineens dwars voor mij langsschoot. Mijn paard reageerd nogal extreem op zulke dingen en ben dan ook meteen mijn ontspanning kwijt. Ik ben met losrijden meer bezig met ontwijken dan met rijden. Ik probeer altijd expres de rustige hoekjes op te zoeken, dan maar alleen op een volte. 
Nibbit schreef:Ik vind juist stappen op de binnenhoefslag irritant, als je dan wilt afwenden/ vhv/ of wat dan ook kun je er niet langs omdat daar iemand stapt.
Ik weet dat de regels niet zo zijn, maar als er meerdere mensen stappen kun je soms alleen nog over de hoefslag rijden.
superwoman schreef:BTW (thuis) rij ik graag om iemand heen die minder ervaren is, ipv er voorrang van te verlangen. Ik kan veel makkelijker een wending of oefening inzetten. Natuurlijk wel na overleg, anders wordt het gevaarlijk!