Paard gaat altijd in zijn achteruit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saffie1

Re: Paard gaat altijd in zijn achteruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 12:25

als ik erop zit heb ik er niet zoveel last van. dan gooi ik er om en dan ist goed.

gaat meer om naar de poetsplek (naast haar stal dus)

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:26

Ik zag dat je op zoek bent naar een andere stal, misschien moet je ook eens kijken naar iemand die je kan begeleiden met grondwerk om de verstandhouding tussen jouw en je paard weer goed te krijgen.

Van veelal losse tips die je hier krijgt komt het niet helemaal in orde als ik lees waar je zoal problemen mee hebt. Zoals Mirthe ook schrijft een dominantie probleem. En dat uit zich in meer vlakken als alleen ergens niet langs willen lopen.

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:29

Volledig eens met Whinnylando

Saffie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 12:31

het is puur omdat ik haar altijd poets naast de staldeur.

ik kan overal naar toe dat is allemaal geen punt. het is alleen die plek naast de stal.
omdat ze zo benauwd is voor die stal.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:35

Savannahb schreef:
het is puur omdat ik haar altijd poets naast de staldeur.

ik kan overal naar toe dat is allemaal geen punt. het is alleen die plek naast de stal.
omdat ze zo benauwd is voor die stal.

Dan is het niet alleen een dominantie probleem, maar ook een probleem in vertrouwen en veiligheid (wat de leider imo moet geven).

Kan best dat dit paardje niet gelukkig is waar die staat en dat het probleem ergens anders pas opgelost kan worden. Als leider hoor je voor de veilige omgeving te zorgen en blijkbaar voelt ze zich niet veilig(doordat ze al een keer haar hoofd heeft gestoten en de stal(deur) dus te klein is!

edit typo

Saffie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 12:37

jah de stal is niet goed genoeg voor haar.
wist dat eerst niet.
ben er via de vorige eigenaar achter gekomen dat ze vroeger haar hoofd heeft gestoten aan de stal en sindsdien eigenlijk er nooit weer in is geweest.

ga ik haar ergens anders poetsen is dat geen probleem. het is puur die plek.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:39

ps @Savannahb, ik hoop niet dat je denkt dat we nu jouw kunde met paarden afkraken, we kunnen er nu alleen maar naar kijken door de info die je geeft. Ik geloof niet dat het allemaal "krent" is met je paard.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:39

Zie ook : [OPG] Paard vertoont vreemd gedrag tegenover mij

Naar aanleiding van dat andere topic denk ik nog wat meer dat je een dominantieprobleem hebt. Toch wil ik ook even mn complimenten uitspreken dat je haar wil verplaatsen.... ik denk alleen dat je daar wel haast mee moet maken..

Savannahb schreef:
jah de stal is niet goed genoeg voor haar.
wist dat eerst niet.
ben er via de vorige eigenaar achter gekomen dat ze vroeger haar hoofd heeft gestoten aan de stal en sindsdien eigenlijk er nooit weer in is geweest.

ga ik haar ergens anders poetsen is dat geen probleem. het is puur die plek.

Dus jij ontwijkt die plek omdat zij het eng vind? Oei, dat is een probleem... want dan krijgt zij haar zin!

bowie_pluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:42

dit is een probleem dat je wellicht met hulp van iemand anders kunt oplossen. Bijv. net zoals trailerladen
kijk eens op www.2moons.nl. Zij heeft ons in ieder geval perfect geholpen!!

Saffie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 13:31

ik ga elke dag (meestal 2x per dag) naar die plek, de ene keer gaat het beter als de andere keer.
het lijkt nu misschien zo dat ze altijd zo doet maar dat is ook niet zo.

wat betreft het topic: paard vertoont vreemd gedrag tegenover mij, was inderdaad hengstigheid.
dat is nu totaal over. en kan haar weer lekker kriebelen hihi

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 23:38

nickyu schreef:
omdraaien en achteruit laten lopen .. net zo lang tot ze het meer dan zat is

uiteraard wel achteruit de kant op die je wilt ;)

Hahah. :) Dit klinkt raar, maar inderdaad kan het nog wel eens helpen. Was het een keer zo zat met me paard, dat ik haar gewoon andersom hebt gezet, kont in de richting waar ik naar toe wou. En jahoor daar ging madam.

_lotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 00:19

Ik zal zelf gewoon een keer zeer hard optreden en dan maar echt een keer heel erg boos worden!!
Want als je elke keer maar 'zachtjes'optreed en hij.zij doet het nog, moet het maar even een keer met harde hand.
Dat ie gewoon naar voren moet vliegen, en daarna wel belonen!
het klinkt misschien wel onaardig, maar om elke keer niks te doen helpt ook niet.

ayas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:30

Mijn merrie deed het ook, achteruit gaan. Ik heb toen eerst inderdaad geprobeerd om haar dan alleen maar achterwaarts te laten gaan maar dat loste eigenlijk niet voldoende het probleem op. Ik ben toen helemaal opnieuw begonnen met grondwerk en daarna gaan rijden alsof het allemaal weer de eerste keer was maar ik heb toen ontzettend op mijn hulpen gelet. Sindsdien nooit meer problemen gehad en ze is heel fijn aan het been geworden. Ze gaat nu alleen nog maar achterwaarts als ik er om vraag. Misschien had ik geluk????