Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

, en gewoon ook eens horen hoe zij dit willen zien. Je bent nooit uitgeleerd...
Ladygiroc schreef:Mag ik dit topic even gebruiken om wat te vragen? (vind het nutteloos om een nieuw topic te openen)
Laatst op wedstrijd (pony's) was iemand aan het rijden..komt de jury uit het hokje en begint te schreeuwen tegen de lezer dat ze verkeerd leest. Daarna schreeuwt jury tegen het meisje dat ze door haar lezer -8 krijgt! Het meisje reed goed (meerdere mensen bevestigen dat) en de lezer las ook goed. Mag een jury zowieso midden in een proef schreeuwen tegen de lezer terwijl de pony precies doet wat er gevraagd wordt? En mag een jury daar (uiteindelijk) -6 voor geven??
Het is jammer genoeg niet gefilmd..

DL_ schreef:Naast je neer leggen, je schouders ophalen en verder gaan. Je kan toch niet iedereen tevreden stellen, en dressuur is ook een hoop smaak. Over smaak valt nu eenmaal niet te twisten. Kijk wat je met de punten en het beetje commentaar kan, en gebruik wat je kan gebruiken en de rest gewoon vergeten en doorgaan. De ene keer krijg je minder punten dan je verdient hebt, en de andere keer krijg je meer punten dan je verdient, door de bank genomen klopt het zo ongeveer wel.
Wel vind ik het nogal vreemd dat jij naar de jury toe bent gegaan terwijl deze nog aan het jureren was! Ik doe regelmatig het secretariaat van onze vereniging, en als secretariaat zijnde had ik je écht hierop aangesproken..
Desalniettemin vind ik wat je hebt gedaan tijdens de proef absoluut niet netjes, stel je voor dat iedereen het zo doet. Gelukkig bestaat er ook nog zoiets als telefoonnummers. Of een briefje achterlaten op het secretariaat voor de betreffende jury met de vraag of hij jóu anders wil bellen. Fitzroy schreef:Tyke, je mag best een jurylid aanspreken en zeker als er weinig op je protocol staat. Alleen, doe dit dan als het jurylid klaar is.
DendroFleur schreef:Fitzroy schreef:Tyke, je mag best een jurylid aanspreken en zeker als er weinig op je protocol staat. Alleen, doe dit dan als het jurylid klaar is.
Daar ben ik het ook mee eens. Kan me nu goed voorstellen dat ze geen tijd hebben om je te woord te staan en dat ze dan sneller zeggen dat ze het niet meer kunnen herinneren. Je had dat beter kunnen vragen of je na de prijsuitreiking even wat vragen mocht stellen over je eigen rijden en de beoordeling.
Careano schreef:Maargoed, je zou inderdaad een kopietje van je protocol kunnen maken en als klacht insturen, maar of ze er echt iets mee doen dat is een tweede vraag. Denk dat je je er maar bij neer moet leggen, al blijft het natuurlijk sneu.