verzorgpaard kopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daynici

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 16:14

echt alles zit er bij van transportbeschermers tot dekens en noem maar op, maar ook heel veel dingen waar ik nog nooit gebruik van heb gemaakt en wat ik dus ook onzin vind

Britt

Re: verzorgpaard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:16

Nouja, die kan je dan altijd nog verkopen toch? Ik denk dat zij ook een lage prijs aangeeft speciaal voor jou en dat hij voor een ander duurder zou zijn, zou dat niet?
Dan zou ik niet teveel steggelen over de prijs, evt die €1250,- zonder zadel, maar ik heb wel het idee dat ze jou al behoorlijk tegemoet komt omdat jij aangeeft hem graag te willen hebben?

daynici

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 16:20

ja dat is natuurlijk ook wel zo, maar ze weet ook wel dat ik er hartstikke gek mee ben en dat hij al mijn aandacht en verzorging krijgt

daynici

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 16:24

ik denk dat ik er eerst maar effe goed over na moet denken en met mn vriend over moet hebben,
maar nou ga moet werken want anders komt er natuurlijk helemaal geen bod :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:25

daynici schreef:
ja dat is natuurlijk ook wel zo, maar ze weet ook wel dat ik er hartstikke gek mee ben en dat hij al mijn aandacht en verzorging krijgt

En ze weet ook dat jij het paard dus graag wil hebben en zal daar vast handig gebruik van maken, door er meer voor te vragen op deze manier....

daynici

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 00:49

nou nu het volgende probleem en dat is mn vriend,
na het berichtje van de eigenaresse heb ik natuurlijk gelijk mn vriend opgebelt met de vraag of ik hem dan mog kopen en wat van bod ik zou doen hij zei een beetje grappend och doe maar 25 euro ik gaf daar als antwoord op; ja en nou even serieus toen zij hij daar hebben we het vanavond wel over, dus dacht ik eigenlijk dat ik hem mocht kopen maar dat we vanavond over het bod zouden praten logisch toch?
nou wat hij dus bedoelde was om te praten over dat ik hem wel of niet mag kopen , nou jullie raden misschien al wat het antwoord was het mocht niet dus hoe kan ik hem nou over halen, ohja laat ik er gelijk maar even bij vertellen wij werken allebei 40 uur en we doen dus ook echt samen met het geld en niet allebei een bedrag op een aparte rekening en bij elke grote uitgave moeten we het samen eens zijn anders gaat het hele feest niet door

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 01:37

Tja, mijn geld is mijn geld zou ik denken.
Ik woon ook samen met mijn vriend, maar onze rekeningen zijn gesplitst, en we bepalen allebei zelf wat we met ons geld doen.
Als jou vriend geen paard-minded persoon is zie ik het somber voor je in.
Hoewel hij misschien wel kan inzien hoeveel je paard voor jou betekent!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 01:44

Tja het gaat waarschijnlijk ook niet alleen om de aanschaf prijs.

Vorig jaar werd mijn paard ziek en dat ging ten koste van onze vakantie (zij had nl. elke dag medicijnen en speciale verzorging nodig).
Was mijn man ook niet zo blij mee.

@BarbaLala
Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn man met een computer/auto/caravan/bankstel van 1500 euro thuis komt, zonder te overleggen.

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 01:47

Jeetje. Vriend of geen vriend.
Als ik ooit de mogelijkheid zou hebben om zo'n 'kans' te kunnen pakken. Om het paard waar jij je totaal gelukkig bij voelt en echt heel graag voor jezelf zou willen hebben. En dan met zo'n deal. Dan zou mij zijn mening echt vrij weinig doen.

Maar goed. Ik ben volgens mij zowiezo de eeuwige vrijgezel :D

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 08:43

Overleg samen lijkt me wel logisch als je alles samen doet, maar je werkt er zelf 40 uur voor dus
ik snap even niet waarom hij dan de eindbeslissing zou hebben want daar lijkt het nu wel op.....
Wij overleggen ook wel over de grotere uitgaven hoor, maar ik vind wel dat als je beide werkt je
ook gewoon dingen moet kunnen doen die je ook zou doen als je niet samen zou zijn :)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 08:47

Ik zou geen 18 jarig paard kopen voor dit bedrag :n
Op het moment zijn de prijzen voor paarden al erg laag, en heb je voor het dubbele een gezond jong dier ;)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 08:51

Tja maar haar vriend wil het al niet voor dit bedrag dus ik neem aan dat het
dubbele al helemaal niet bespreekbaar zal zijn ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 08:58

Tja, ik zou dan eens heel goed met mijn vriend om de tafel gaan zitten als ik jou was.
De rekening mag dan wel 1 zijn, maar ik vind in principe dat jij mag doen wat je wilt met het deel dat jij verdient.
Als hier de financiele situatie van jullie niet onder komt de lijden, dan zou ik toch echt zeggen, dat jouw vriend je dit beestje moet gunnen. Hij bepaald toch niet hoe jij je leven inricht in je vrije tijd?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 09:07

tja, je vriend he, daar moet je ook rekening mee houden, mijn vriend is zelf ook geen paardengek maar begrijpt mij wel, en gunt het me wel, maar vind het ook wel allemaal geldverspilling, hahaha, en over de bijkomende kosten zoals dierenarts enzo, zegt mijn vriend altijd, als je een paard hebt moet je er goed voor zorgen en aan niets te kort laten komen, dat dan weer wel pfff gelukkig.

Maar ik begrijp je probleem goed, maar als je werkt dan vind ik wel dat je mag doen met je eigen geld wat je wilt, je had er toch hard voor gewerkt? toch niet voor je vriend? hij heeft zelf eigen baan en geld, ook al doen jullie het beiden het geld op 1 rekening.

daynici

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 09:52

Ik moet er eigenljk wel even bij vertellen dat we deze aankomende twee maanden erg krap zitten maar ik weet zeker dat dit zelf met de aanschaf van joery wel te overbruggen is,maar het geld waar ik joery nou van wil betalen was eigenlijk bedoelt voor het afmaken van onze woning,
normaal gesproken doet hij echt niet moeilijk over mijn uitgaven, maar dit is natuurlijk wel een ander verhaal aangezien ik elk jaar weer om een ander dier zit te zeuren en dit ook krijg.
vorig jaar heben we op aandringen van mij een hond gekocht die aardig vaak ziek is geweest, dus dat waren dure dierenarts kosten, nou zegt mn vriend dus ook wat kost het wel niet als je met het paard naar de dierenarts moet, ik dacht eigenlijk dat je je daar wel voor kon verzekeren maar nou las ik in een andere topic dat je paard vanaf een bepaalde leeftijd niet meer voor zulke kosten kunt verzekeren is dat zo?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 09:57

klopt de meeste verzekeraars hebben de regel dat paarden van 12 jaar en ouder ieder jaar in premie 1 % duurder wordt (dus ieder jaar 1% meer premie erbij) en dat ze vaak niet voor ziektekosten kunnen worden verzekerd...
dus bij het afsluiten van een basis verzekering moet jij al 6% extra premie betalen omdat je paard 12 + 6 is 18 jaar is...

daynici

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 10:09

maar het is dus wel mogelijk om hem te verzekeren met een hogere premie, kun je hem dan echt voor alles verzekeren?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:13

nee alleen een basis verzekering en die is voor dood en ongevallen, niet voor ziektekosten/behandeling na een ongeval ofzo...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:16

bij hippozorg.nl mag je paard bij het afsluiten van een verzekerin niet ouder zijn dan 16 jaar...probeerde daar net een berekening te doen van de premie...

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:24

oh, dat van die verzekering wist ik ook neit hoor..
ook al is mijn pony 12. maar dat regelt mijn vader allemaal.
maar ff on-topic:
ik vindt eigenlijk dat jij met je geld mag doen wat je wilt! en dat je vriend daar niet over mag gaan zitten te bepalen.. want als het neit door gaat omdat je vriend het niet wil, zou ik errug l.ullig vinden eigenlijk.
probeer hem es over te halen.. (zou je vast wel mee bezig zijn denk ik..) maar als het zo is dat jullie echt amper rond kunnen komen met je paardje erbij. tja dan weet ik neit of het zo handig is om hem aan te schaffen eigenlijk.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:27

Delaja schreef:
Kirr__ schreef:
Heeft hij/zij papieren ?
ik zou persoonlijk nooit een 18jarig paard kopen met stofallergie en stroallergie.
1200 euro ongeveer, ben wel slecht in schatten

Ik zou ook niet zomaar een paard kopen met stof allergie en op die leeftijd maar voor de ts is het een hele andere situatie doordat ze blijkbaar al veel met het paard heeft meegemaakt.
Ik zou ongeveer 1000-1250 geven, van een andere koper zal de eigenaresse er ook niet zo veel meer voor krijgen en wat is nou beter dan je paard te verkopen aan de verzorgster die er (zo te lezen) al een goede band mee heeft opgebouwd?
Heel veel succes in ieder geval!

Hier ben ik het wel mee eens...Ik heb mijn pony toendertijd op 28 jarige leeftijd gekregen. Het is maar net wat je doelen zijn. Ik was helemaal gek van dat dier en ik wilde gewoon af en toe een buitenritje maken en lekker tutten en verzorgen, en bovendien ervoor zorgen dat hij verzekerd was van een mooie oude dag. Dat is helemaal gelukt. :)

Het enige verschil is dat TS de kans krijgt om het paard over te kopen en ik heb mijn ponylief geruild bij de eigenaar tegen een bosje bloemen en een flesje wijn.
De eigenaar wist dat hij goed terecht zou komen bij mij en heeft hem dus gratis weg gedaan.

1500 euro vind ik eerlijk gezegd best wel wat geld, en dan heb je idd je vriend nog waar je rekening mee moet houden. Ik vind wel dat je rekening met hem moet houden als je samenwoont in tegenstelling tot sommige bokkers. ;)
Ik hoop niet dat de huidige eigenaresse het bedrag een beetje opschroeft omdat ze weet dat je hem graag wilt hebben.. :\

Ik wens je veel sucses met onderhandelen met je vriend en eigenaresse paard. En we hopen natuurlijk op een happy end. :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:43

Ook ik vind 1500- erg veel geld
Maar als jij hem nu niet koopt, kan die dus gewoon blijven staan en kan jij hem verzorgen?
Dan zou ik met haar overleggen en nog een jaar verzorgen en over een jaar kopen, zo heb je in dat extra jaar nog geld opzij kunnen zetten.

verder vind ik 1500- vrij veel geld, en als je de spullen niet gebruikt, zou ik ze er ook niet bij kopen.
Er word wel gezegd dat je ze gewoon kan verkopen, maar vaak blijf je toch met spullen zitten en krijg je dat geld er niet zomaar voor terug.

Ik zou 1000- bieden, excl spullen
zadel had je al zei je, en de rest kan je zo beetje bij beetje bijkopen, en evt op een verjaardag vragen

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:50

als TS werkelijk alle spullen krijgt, plus paard, vind ik die prijs goed meevallen.
Ze kan uiteraard ook zonder spullen kopen, en dan is 1000 euro wel redelijk toch?

ik vraag me af, als je dit niet zou doen, of je niet later jezelf (en je vriend) zal blijven verwijten?

Ik ken gewoon genoeg vriendinnen die het paardrijden helemaal gelaten hebben, of hun paard verkocht hebben, voor hun vriendje. Enkele jaren later zaten ze in een héél diepe put. En ik ken ze echt in het meervoud hoor!

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:52

Je kunt ook gewoon deze situatie aanhouden als jij de enigste bent die hem verzorgt en er mee mag dan doen wat je wilt?
Kost je dan niks, wel de lusten, niet de lasten. En ik vind 1500 incl wintec zadel best veel voor zo`n wat ouder paardje.
Ik heb zelf ook een verzorgpaardje van 17 en als ik wil mag ik die zo gratis meenemen van de eigenaar omdat ik zo goed voor zijn dieren ben :+ Hij doet er zelf niks meer mee omdat ie gewoon geen tijd heeft. Maar hij staat op zijn boerderij bij zijn andere pony`s die al 30 zijn en daar staat hij prima, dag en nacht buiten in een grote zandpaddock. Ik mag er mee doen wat ik wil en ben niet van plan om hem daar weg te halen. Hij staat daar perfect, op steenworp afstand van duinen en strand :D
Voor mij is deze situatie gewoon prima. Een "eigen" paard die me niks kost en ook ik heb een man die anti-paard is en liever niet wil dat ik eigenaar van welk paard dan ook word ( financiele kwestie hoor) Hij gunt me het wel maar er is geen geld voor en dan is dit gewoon de perfecte oplossing!!! Voor jou misschien ook wel zo :+
Succes met je beslissing!!!!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:58

Ik ben zelf niet zo goed in schatten dus daar doe ik dan ook geen uitspraak over. Maar het lijkt me een ideale situatie ondanks dat hij allergisch is wat je prima op kan lossen. Je kent het paard al, als het goed is zitten de knoppen er al op. Hoop dat je er uitkomt.