Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
en dat is toch echt minder met die laarzen!Jublover schreef:de laarzen lijken mij juist heel stug. zou best graag leren petrie laarzen hebben, maar ben bang dat ik er nooit toe kom ze in te lopen.
traplopen, heb ik ook gedaan, ging trouwens wel kapot van de pijn haha. had ze nl gekregen en diegene waar ik ze van heb gekregen had er een extra hoge boog etc. in laten zetten (had geen knieholtes meer over...) omdat dat mooier was:s haha. maar ze zijn wel super mooi en je hebt er heel veel steun aan met rijden. ik heb ze trouwens niet aan op jonge paarden, want ik weet niet of ik dat overleef en kom er dan ook niet op
daar gebruik ik mn Rectiligne (hoe je het ook schrijft...
) laarzen voor, ook mooi, stuk minder stug en hoog. (jonge paarden rijden en springen, dat doe ik hiermee
heb ze nu 2 jaar denk ik en waren ook de helft goedkoper als de Petrie Anky (die ik nog maar een jaartje heb en er eerst een aantal maanden op gewacht heb omdat ze de dingen natuurlijk nog moesten maken, maarja die hoefde ik ook niet te betalen haha!
en sinds mn Anky's rijd ik ook niet meer met chaps...dan heb ik net het gevoel dat ik alleen maar gympies aan heb ofzo soppieee schreef:Ja het is minder stug. Maar om nou te zeggen dat Königs laarzen heel kwetsbaar zijn.. Nee. Je kiest of voor een harde laars met dik leer (rundleer), dus minder comfortabel, of voor een comfortabele laars met verharde buitenkant die fijngevoelig is aan de binnenkant, zodat je je paard ook nog een beetje voelt.
Divoza heeft geen Königs.
Heb ze nu zo'n 3 jaar, waarvan 1 jaar dagelijks gebruikt, daarvoor 2 keer in de week maar zijn nog harstikke goed. Hak begint nu pas wat te slijten maar dat komt ook doordat ik er veel op loop wat eigenlijk niet goed is voor je laarzen maar ze overleven het tot nu toe prima! En ben er echt niet heel zuinig mee...al zou ik ze wel wat vaker schoon mogen maken enzo maar ze doen het nog prima!
waren toen zo'n 300euro. Janine1990 schreef:soppieee schreef:Ja het is minder stug. Maar om nou te zeggen dat Königs laarzen heel kwetsbaar zijn.. Nee. Je kiest of voor een harde laars met dik leer (rundleer), dus minder comfortabel, of voor een comfortabele laars met verharde buitenkant die fijngevoelig is aan de binnenkant, zodat je je paard ook nog een beetje voelt.
Divoza heeft geen Königs.
Hmm, dat klinkt wel heel goed. Dat was namelijk wat ik veel hoorde, dat je met leren laarzen je paard niet meer voelt.
Welke winkel heeft deze laarzen wel? In het Noorden natuurlijk![]()

Nordhorn is volgens mij niet zo heel ver!
Punt is alleen dat mijn duits bar en bar slecht is
Of knijpt het ook helemaal af en raakt het daardoor gevoelloos?

Srossing schreef:Ik heb een week over het inlopen gedaan van de Petrie Anky, ik ging heen en weer over mijn oprit lopen
En ookal zijn ze nog stug, gewoon mee gaan rijden dan worden ze snel soepel en zakken ze nog zo'n 2 cm. Dus als je wel de Anky's koopt moeten ze een cm boven je knieschijf zitten, zodat als ze ze zijn ingelopen ze eronder zitten, dan zit de boog precies goed. Maar daar helpt Divoza je mee, die raden je dat ook aan. Ik vind ze goed zitten, toen ik ze inliep had ik wel een blaar aan de binnenkant van mn voet en mijn knieholte deed zeer, maar nu helemaal niet meer. Ik stamp ermee door de modder, ik bandageer (Vouwt niet dubbel aan de achterkant, want je zit dan gehurkt maar leer blijft gewoon recht) Ik doe er eigenlijk alles mee, en er zit nog geen krasje op. Ik ben niet zo'n poetser, alleen voor concour even en verder doe ik het nooit, maar ze blijven super! in tegenstelling tot mijn Cavallo Junior, die heb ik net 2/3 maanden en de binnenkant is al kaal van het rijden, die lopen overigens wel gelijk goed vanaf het begin. Heb ze puur gekocht voor training en af en toe is een springwedstrijd. Maar jij zoekt een hoge boog en dat heeft deze niet.
Wel moet ik zeggen dan mijn Petri's moeilijk uitgaan, maar kan ook aan mij liggen, heb best hoge wreef. Ik durf er alleen geen ritsen in te laten zetten, ben bang dat een schoenmaker het niet goed genoeg doet en om ze naar de fabriek te sturen is hardstikke duur. Ik krijg aan de bovenkant afgeknelde benen, aan de achterkant van mijn knie gaat hij strak zitten, dus kan alleen maar lage kleine sokken aan en een hele dunne rijbroek, dus koop niet te smalle laarzen
Succes met je keuze!
Ik ben ook zo'n poetser van voor het concour of als het er echt schandalig uitziet. Desondanks zijn ze nog steeds mooi en zien er goed uit.