Petrie Anky

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy

Re: Petrie Anky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:47

de laarzen lijken mij juist heel stug. zou best graag leren petrie laarzen hebben, maar ben bang dat ik er nooit toe kom ze in te lopen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:52

Ik heb de petrie anky's, vind het wel fijne en duurzame laarzen. Ik heb ze ook vrij veel aangehad, eigenlijk de hele tijd dat ik op stal was steeds en ze zijn nog steeds mooi en goed. Heel erg zuinig ben ik niet op mijn laarzen qua poetsen, en ze houden toch al zeker 3,5 jaar uit, als het niet langer is.
Met inlopen heb ik niet heel veel last gehad, denk mede doordat ik vrij veel ook gewoon op liep. Ik heb ook ermee de paarden op de wei gezet en eraf gehaald, paarden gewassen enzo, dus ze houden het wel lang uit. Het is dat ik nu ook ariats erbij heb voor op wedstrijd en mijn springlessen, maar ze zijn ook echt stevig met rijden. Mijn enkel heeft ook een afwijking, klapt af en toe opeens om :+ en dat is toch echt minder met die laarzen!
Voor de maat zou ik gewoon eens bij goede ruitersportwinkels gaan kijken en vragen, dan kun je ook passen of ze lekker zitten.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:58

ik dacht eerst ook ooh ga petrie's kopen maar ze zaten me toch niet lekker toen ik ze ging passen...uiteindelijk met een paar Derby's thuis gekomen. Zitten heerlijk vanaf begin af aan en paste mooi nog in een standaardmaat scheelde weer vermaken. Zou gewoon naar een grote winkel gaan of naar meerdere om te passen en je te laten adviseren kan je dan gaan kiezen voor welke laarzen je echt gaat sparen.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:00

Jublover schreef:
de laarzen lijken mij juist heel stug. zou best graag leren petrie laarzen hebben, maar ben bang dat ik er nooit toe kom ze in te lopen.

thuis mee rondlopen ;) traplopen, heb ik ook gedaan, ging trouwens wel kapot van de pijn haha. had ze nl gekregen en diegene waar ik ze van heb gekregen had er een extra hoge boog etc. in laten zetten (had geen knieholtes meer over...) omdat dat mooier was:s haha. maar ze zijn wel super mooi en je hebt er heel veel steun aan met rijden. ik heb ze trouwens niet aan op jonge paarden, want ik weet niet of ik dat overleef en kom er dan ook niet op :P daar gebruik ik mn Rectiligne (hoe je het ook schrijft... ;) ) laarzen voor, ook mooi, stuk minder stug en hoog. (jonge paarden rijden en springen, dat doe ik hiermee :D heb ze nu 2 jaar denk ik en waren ook de helft goedkoper als de Petrie Anky (die ik nog maar een jaartje heb en er eerst een aantal maanden op gewacht heb omdat ze de dingen natuurlijk nog moesten maken, maarja die hoefde ik ook niet te betalen haha!

Kon er trouwens wel iemand mee dood slaan, zo hard zijn die dingen :P en sinds mn Anky's rijd ik ook niet meer met chaps...dan heb ik net het gevoel dat ik alleen maar gympies aan heb ofzo

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 10:51

soppieee schreef:
Ja het is minder stug. Maar om nou te zeggen dat Königs laarzen heel kwetsbaar zijn.. Nee. Je kiest of voor een harde laars met dik leer (rundleer), dus minder comfortabel, of voor een comfortabele laars met verharde buitenkant die fijngevoelig is aan de binnenkant, zodat je je paard ook nog een beetje voelt.
Divoza heeft geen Königs.

Hmm, dat klinkt wel heel goed. Dat was namelijk wat ik veel hoorde, dat je met leren laarzen je paard niet meer voelt.
Welke winkel heeft deze laarzen wel? In het Noorden natuurlijk :=

Noon; Ik heb nu al enkele keren hier de naam Rectiligne voorbij zien komen, heb je daar nog enige informatie over? Verder de hoge dressuurboog, daarom wil ik de Anky's ook ;)

Dwyne; Kan je ook wat over de Derby's vertellen?

Wat Santigo_ zegt, lijkt me wel ideaal! Hoe goed voel jij je paard?

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:56

De Derby's die ik heb hebben een rits achter en een veter, kan ook zonder, net wat je zelf lekker vind zitten. Heb zelf wat zwakke enkels en vond het daarom wel fijn dat je met de veters je laars wat strakker kan zetten rond je enkels. Heb er maar paar keer met rijden last van gehad dat je een plekje in je knie kreeg, maar dat was na paar keer over. Had ze niet ingelopen dus met inlopen gaat dat misschien sneller over. Heel fijn soepel leer aan de binnenkant en mooi stevig aan de buitenkant. Prima zool erin en goed en makkelijk schoon te maken. Ze zitten gewoon lekker ;) Heb ze nu zo'n 3 jaar, waarvan 1 jaar dagelijks gebruikt, daarvoor 2 keer in de week maar zijn nog harstikke goed. Hak begint nu pas wat te slijten maar dat komt ook doordat ik er veel op loop wat eigenlijk niet goed is voor je laarzen maar ze overleven het tot nu toe prima! En ben er echt niet heel zuinig mee...al zou ik ze wel wat vaker schoon mogen maken enzo maar ze doen het nog prima! :D waren toen zo'n 300euro.
Pasvorm is voor iedere persoon weer anders. Gewoon lekker dagje uit van maken om hoop laarzen te gaan passen!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:51

Ik voel mijn paard wel goed moet ik zeggen. Ze zijn harder en stugger als de ariats die ik heb, maar zeker niet minder fijn om mee te rijden. Ze zijn gewoon, ja, anders. De derby's stonden mij voor geen meter trouwens en zaten ook niet fijn, maar dat is voor iedereen persoonlijk.
De Anky's zijn mss even wennen als je chaps gewent bent, maar ik voel mijn paard er goed mee.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:11

Janine1990 schreef:
soppieee schreef:
Ja het is minder stug. Maar om nou te zeggen dat Königs laarzen heel kwetsbaar zijn.. Nee. Je kiest of voor een harde laars met dik leer (rundleer), dus minder comfortabel, of voor een comfortabele laars met verharde buitenkant die fijngevoelig is aan de binnenkant, zodat je je paard ook nog een beetje voelt.
Divoza heeft geen Königs.

Hmm, dat klinkt wel heel goed. Dat was namelijk wat ik veel hoorde, dat je met leren laarzen je paard niet meer voelt.
Welke winkel heeft deze laarzen wel? In het Noorden natuurlijk :=

Precies wat Noon zegt; je kunt er iemand mee doodslaan.. Nou dat rijdt echt niet lekker hoor..
Rectilignes zijn heel zacht, net als Derby's. Wat mij betreft té zacht, waardoor ze sneller slijten.
Königs zijn te koop bij de betere ruitersportzaak. Zou je gewoon even moeten vragen. Als je ze
goedkoop wilt, moet je naar Nordhorn (net over de grens) gaan.

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:16

Ik heb de Petrie Anky's. Het zijn mijn eerste leren (dressuur)rijlaarzen en ik vind ze geweldig!! :D

Ik had geen last om ze in te lopen, het is natuurlijk wat stijf maar als je doorzet dan is het na drie weekjes helemaal geweldig. Uiteraard na een week merk je al verschil maar na drie zijn ze helemaal goed gevormd ;)

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:23

Ik heb ze ook, en die dingen doen zéér!
Moet ook zeggen dat ik na 2 dagen goed inlopen de moed een beetje heb opgegeven, en mn tenen en hielen ook geloof ik.
Volgende week een nieuwe poging.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:36

Ik heb ze ook net nieuw en ik vind ze prachtig. Ik hou echt van klassieke, 'keiharde' laarzen. Vandaag voor 't eerst mee gereden, en was goed te doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 18:39

soppieee: Bedankt voor de tip! :D Nordhorn is volgens mij niet zo heel ver! :)) Punt is alleen dat mijn duits bar en bar slecht is :=

Sassieja: Dat is dus ook waar ik bang voor ben :=

Falbala: Wat is er klassiek aan keiharde laarzen? Absoluut niet aanvallend bedoeld, maar ik ben heel erg benieuwd.

En voor de ervaringsdeskundigen; je voelt je paard niet (dat is wat ik veel hoor althans) wat voel je precies niet? Je voelt neem ik aan wel dat je been geeft :+ Of knijpt het ook helemaal af en raakt het daardoor gevoelloos?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:17

Oh nee, ik bedoelde eigenlijk een klassiek model én hard, maar niet dat het één het ander impliceert. Snap je? :) Staat er idd een beetje krom.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 19:20

Oooh, op die manier :=
Nee, dan snap ik het :P
Maar een dressuurboog is niet heel klassiek toch?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:25

Ik heb begrepen dat ze in Nordhorn ook wel enigsinds Nederlands begrijpen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 19:30

Gelukkig maar _O-
Ik vind het alleen zo sullig om in het buitenland te komen en dan in je eigen taal te gaan spreken. Wij verwachten van duitsers ook dat ze hier nederlands of engels spreken... :=

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:34

ik heb ze ook !
vind ze geweldig:D
zijn mooi en fijn..
inrijden valt ook wel mee.. vind ze echt een aanrader, ik had ze toen wel op een site gekocht die een maandaanbieding hadden, ze waren die maand voor maar 220!
dus luckylucky

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:13

Ik vind niet dat je je paard niet meer voelt hoor, zo knoerhard zijn ze nu ook weer niet. Heb er net nog mee gereden, maar ik voel mijn paard eigenlijk wel goed :? Naja, zal dan wel aan mij liggen, ik vind het iig fijne laarzen! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:40

Ik heb een week over het inlopen gedaan van de Petrie Anky, ik ging heen en weer over mijn oprit lopen :')
En ookal zijn ze nog stug, gewoon mee gaan rijden dan worden ze snel soepel en zakken ze nog zo'n 2 cm. Dus als je wel de Anky's koopt moeten ze een cm boven je knieschijf zitten, zodat als ze ze zijn ingelopen ze eronder zitten, dan zit de boog precies goed. Maar daar helpt Divoza je mee, die raden je dat ook aan. Ik vind ze goed zitten, toen ik ze inliep had ik wel een blaar aan de binnenkant van mn voet en mijn knieholte deed zeer, maar nu helemaal niet meer. Ik stamp ermee door de modder, ik bandageer (Vouwt niet dubbel aan de achterkant, want je zit dan gehurkt maar leer blijft gewoon recht) Ik doe er eigenlijk alles mee, en er zit nog geen krasje op. Ik ben niet zo'n poetser, alleen voor concour even en verder doe ik het nooit, maar ze blijven super! in tegenstelling tot mijn Cavallo Junior, die heb ik net 2/3 maanden en de binnenkant is al kaal van het rijden, die lopen overigens wel gelijk goed vanaf het begin. Heb ze puur gekocht voor training en af en toe is een springwedstrijd. Maar jij zoekt een hoge boog en dat heeft deze niet.
Wel moet ik zeggen dan mijn Petri's moeilijk uitgaan, maar kan ook aan mij liggen, heb best hoge wreef. Ik durf er alleen geen ritsen in te laten zetten, ben bang dat een schoenmaker het niet goed genoeg doet en om ze naar de fabriek te sturen is hardstikke duur. Ik krijg aan de bovenkant afgeknelde benen, aan de achterkant van mijn knie gaat hij strak zitten, dus kan alleen maar lage kleine sokken aan en een hele dunne rijbroek, dus koop niet te smalle laarzen :+

Succes met je keuze!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:34

Srossing schreef:
Ik heb een week over het inlopen gedaan van de Petrie Anky, ik ging heen en weer over mijn oprit lopen :')
En ookal zijn ze nog stug, gewoon mee gaan rijden dan worden ze snel soepel en zakken ze nog zo'n 2 cm. Dus als je wel de Anky's koopt moeten ze een cm boven je knieschijf zitten, zodat als ze ze zijn ingelopen ze eronder zitten, dan zit de boog precies goed. Maar daar helpt Divoza je mee, die raden je dat ook aan. Ik vind ze goed zitten, toen ik ze inliep had ik wel een blaar aan de binnenkant van mn voet en mijn knieholte deed zeer, maar nu helemaal niet meer. Ik stamp ermee door de modder, ik bandageer (Vouwt niet dubbel aan de achterkant, want je zit dan gehurkt maar leer blijft gewoon recht) Ik doe er eigenlijk alles mee, en er zit nog geen krasje op. Ik ben niet zo'n poetser, alleen voor concour even en verder doe ik het nooit, maar ze blijven super! in tegenstelling tot mijn Cavallo Junior, die heb ik net 2/3 maanden en de binnenkant is al kaal van het rijden, die lopen overigens wel gelijk goed vanaf het begin. Heb ze puur gekocht voor training en af en toe is een springwedstrijd. Maar jij zoekt een hoge boog en dat heeft deze niet.
Wel moet ik zeggen dan mijn Petri's moeilijk uitgaan, maar kan ook aan mij liggen, heb best hoge wreef. Ik durf er alleen geen ritsen in te laten zetten, ben bang dat een schoenmaker het niet goed genoeg doet en om ze naar de fabriek te sturen is hardstikke duur. Ik krijg aan de bovenkant afgeknelde benen, aan de achterkant van mijn knie gaat hij strak zitten, dus kan alleen maar lage kleine sokken aan en een hele dunne rijbroek, dus koop niet te smalle laarzen :+

Succes met je keuze!

Hihi ik heb precies dezelfde ervaringen als jij :j Ik ben ook zo'n poetser van voor het concour of als het er echt schandalig uitziet. Desondanks zijn ze nog steeds mooi en zien er goed uit.
Ik heb er wel een rits in laten zetten, er zit hier een goede schoenmaker die dat kan gelukkig. Ik heb ook een hoge wreef dus bij mij gaan ze ook wat lastigr aan uit, maar een vriendin van mij heeft precies dezelfde en die heeft geen hoge wreef, die vind ze wel goed aan en uit gaan en is er ook heel tevreden over.

Elmiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:46

Ik heb nu sinds twee weken ook petrie's, ook de anky laars. En ik vind ze super! echt een aanrader. Ik moest er één op maat laten maken, dat koste me 50 euro extra, maar het is mijn geld dubbel en dwars waard. Ik heb geen last gehad met inlopen, wel in het begin met rijden in de knieholte. Echt super laarzen, dikke aanrader!