Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Teun_ schreef:Ik heb hem vandaag terug gebeten in zn oor (doen we bij honden met bijtgedrag ook) daar stond ie toch wel even vreemd van te kijken, maar het uur daarna heeft hij niks meer gedaan..
Naja, netjes meegelopen aan de lijn hahah
_Teun_ schreef:Ik heb hem vandaag terug gebeten in zn oor (doen we bij honden met bijtgedrag ook) daar stond ie toch wel even vreemd van te kijken, maar het uur daarna heeft hij niks meer gedaan..
)
superwoman schreef:_Teun_ schreef:Ik heb hem vandaag terug gebeten in zn oor (doen we bij honden met bijtgedrag ook) daar stond ie toch wel even vreemd van te kijken, maar het uur daarna heeft hij niks meer gedaan..
![]()
Ten eerste je oplossing - een pony is geen hond en daarbij vind ik bijten in een oor echt 'not done'
Ten 2e EEN UUR met hem bezig geweest?
Jonge paarden kunnen zich nog niet zo lang concentreren, je vraagt veelste veel van zo'n beesje.
Je kan het prima goed bedoelen hoor, maar dit is echt geen goede manier om een pony op te voeden.
Had liever gezien dat je op 1 van de adviezen was ingegaan.
ILuvWinnetoo schreef:Kan hij niet voorlopig even bij andere paarden? Hij is zo dominant als de pest zo te horen, en dan ook over de geitjes, logisch, die kunnen niet veel terugdoen.. Als veulens niet bij andere paarden staan krijgt hij niet de 'nodige opvoeding' qua dominantie enzo. Verder is het behoorlijk normaal veulengedrag idd, en naar mijn idee kan je steigeren het best negeren. En bijten? Knal voor ze kop!
superwoman schreef:_Teun_ schreef:Ik heb hem vandaag terug gebeten in zn oor (doen we bij honden met bijtgedrag ook) daar stond ie toch wel even vreemd van te kijken, maar het uur daarna heeft hij niks meer gedaan..
![]()
Ten eerste je oplossing - een pony is geen hond en daarbij vind ik bijten in een oor echt 'not done'
Ten 2e EEN UUR met hem bezig geweest?
Jonge paarden kunnen zich nog niet zo lang concentreren, je vraagt veelste veel van zo'n beesje.
Je kan het prima goed bedoelen hoor, maar dit is echt geen goede manier om een pony op te voeden.
Had liever gezien dat je op 1 van de adviezen was ingegaan.
)
? Je bent geen paard, hoor.
), hoort bij soortgenoten te staan. Zeker als ze jong zijn, is de opvoeding van soortgenoten te belangrijk om een paard te ontnemen. Wij, mensen, kunnen die opvoeding nooit vervangen. Nooit.
Lotte_James schreef:Dat terugbijten is helemaal niet zo'n raar idee hoor, dat doen paarden in kuddes idd ook.
Het klinkt misschien wel raar, maar het schijnt best goed te werken volgensmij!